Hoe vaak in het begin baby voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pooh82, 31 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Hopelijk kan iemand mijn vraag beantwoorden.
    Ik heb het idee dat ik gisteren ochtend de kleine voor het eerst gevoeld heb!
    Nu duurde het misschien een minuut en de rest van de dag voelde ik niks meer.
    Vanochtend hetzelfde, ik dacht 1x wat beweging te voelen, daarna was het weer rustig.

In welke frequentie liet de kleine bij jullie zich voelen in het begin?
    En op vaste tijden of niet?
    Je hoort altijd dat als je plat op je rug op bed gaat liggen, je de meeste kans hebt om de kleine te voelen, maar bij mij zit er dan echt geen beweging in;)
    Het is nu 2x gebeurd als ik een beetje voorover zit zeg maar.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!!

2. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste keer dat ik onze kleine meid voelde was rond 19 wkn. In het begin zo'n 1 á 2 keer per dag, willekeurige tijdstippen. Maar nu voel ik haar wel elke dag. Meestal 's morgens of 's avonds als ik op bed lig, maar ook weleens als ik aan het werk. Soms is ze een paar dagen vrij rustig maar heb ook wel eens dat ze een hele dag aan het rommelen is ;)
    Geen pijl op te trekken dus wanneer ze van zich laat horen maar de meeste kans 's morgens of 's avonds als ik idd op bed lig!

3. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

19 mei 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    bij mij was dat redelik laat... dacht 20 weken en nu voel ik ons meisje elke dag beter en meer!

4. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Het zou goed kunnen hoor!

Ik voelde de kleine al met 14 weken. Uiteraard moest ik op mijn rug liggen, in complete rust. Dan voelde ik af en toe iets heeeel lichts. Vanaf 18 weken voel ik hem elke dag heel duidelijk. Vanaf 22 weken zelfs bijna de hele dag(en nacht) door. Een echt druktemakertje... ;)

5. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb al een dochter van 3,5 maar ik kan me gewoon niet meer herinneren hoe dat bij haar ging!

Voor mijn gevoel voelde ik haar gelijk al vrij regelmatig over de gehele dag.
    Dus het is wel normaal dat je het in het begin maar 1 of 2 X per dag voelt?

6. Franou

Franou Lid

11 jan 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik voelde het toen ik bijna 14w was, s morgens toen ik wakker werd. Nu bijna 16w en voel het meerdere malen per dag. Heel raar want had niet gedacht dat het zo vroeg zo duidelijk zou zijn.

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Volgens mij wel pooh. Ik heb ook gelezen dat zeker in het begin je hoeveelheid vruchtwater varieert en de kleine nog zo klein is dat je het maar af en toe voelt...

8. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik moet ook weer erg wennen aan de kleine, voorzichtige, niet frequente schopjes.
    Zit gewoon nog steeds een beetje in mijn hoofd met hoe het eindigde met mijn zoontje, met teveel beweging, harde schoppen, voeten in mijn zij gedrukt etc. Daardoor kan ik de kleine begin schopjes nog nauwelijks voor de geest halen.

Bij mij nu wel dagelijks wat schopjes, veel minder vaak dan bij mijn zoontje (dit kindje is een stuk rustiger :)) en eigenlijk nooit als ik lekker in bed met mijn handen op mijn buik lig :D
    Vaak als ik met kop thee tegen mijn buik op de bank zit, of op mijn werk achter de pc (toch beetje voorovergebogen denk ik).
    Daarnaast hoef je volgens mij pas vanaf 22 weken ofzo dagelijks iets te voelen. Dus als je af en toe iets voelt en dan opeens dagen niets, is dat niet persé iets om je zorgen om te maken.

9. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Dank voor jullie reacties!
    @saartje1982 wel grappig om te lezen dat het bij jou dus ook niet komt wanneer je rustig op bed ligt:)

Soms lig ik s avonds helemaal in relaxhouding op bed met m'n handen op m'n buik te wachten.......en te wachten...... En dan gebeurd er gewoon niks!:D

@vrolijkheid: misschien is het inderdaad ook afhankelijk van de hoeveelheid vruchtwater, daar had ik nog niet aan gedacht.

10. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    De eerste keer dat ik onze kleine meid voelde was ook rond de 16 weken. Eerste week was het nog volledig random, daarna kwam er een regelmaat in. Altijd 4 keer per dag op precies dezelfde tijden. Sinds week 22 voel ik d'r bijna de hele dag door, als ik maar stil zit ;)

Geniet ervan!!

11. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik voel deze sinds 11.3 weken. Maar heel af en toe en echt als ik rustig op mijn rug in bed lig.
    Mijn zoontje voelde ik vanaf 18 weken, maar de frequentie weet ik niet meer

12. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Je vergeet zo snel hoe het bij een vorige zwangerschap ging hè!
    Ik heb ook nergens opgeschreven wanneer ik m'n dochtertje begon te voelen in m'n buik, maar ik dacht rond de 17 weken.
    En hoe dat dan ging weet ik ook niet meer.

Ik hoop dat de kleine zich vanaf nu wat meer laat voelen, dat zal me een stuk geruster maken

13. Geejaw

Geejaw Lid

4 feb 2013
    95
    0
    0
    Ik voelde ons kindje voor het eerst bij 17,5 week.
    In het begin was het 1 á 2 keer per dag en nu wel behoorlijk vaak!
    Het is een heerlijk gevoel! :)

14. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @geejaw: fijn om te lezen dat het bij jou ook begon met 1 a 2 X per dag.
    En het lijkt me ook echt heerlijk om dat getrappel weer te voelen!

15. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Jaaaa! Ik he b daar ook zin in! Heb nu soms t idee dat ik m voel, een beetje als zacht gekrab voelt t. Maar weet natuurlijk niet hoe t zou moeten voelen.. mijn placenta ligt wel aan de voorkant dus dan schijnt t wat langer te duren. (Jammer)

16. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Gisteren moest ik de hele dag werken en toen ik eenmaal op bed lag gisterenavond besefte ik dat ik de hele dag niks gevoeld had:(
    Nu vanochtend ook nog steeds niks, ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat het vanaf nu alleen maar meer zou worden, maar t lijkt nu ineens weer stil in m'n buik....

17. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Nu een paar dagen later heb ik nog steeds niet het gevoel dat ik de kleine iedere dag een keertje voel.
    Gisteren ook niks gevoeld helaas.
    Ik heb donderdag wel het hartje mogen luisteren bij de VK, dus dat stelt me wel weer gerust.

Maar ik blijf het zo raar vinden dat ik de ene dag heel even wat lijk te voelen, en dat het dan vervolgens weer een hele lange tijd stil kan zijn.
    En áls ik wat voel is het vaak als ik voorover zit, en niet als ik rustig op m'n rug in bed lig.

Het maakt me wel een beetje onzeker, ik hoop dat iemand mijn verhaal herkent!

18. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    ik heb een heel hevige kleine meid en voel haar dagelijks enkele keren sinds 16 weken. ondertussen bijna 20 weken en er zijn dagen dat ik haar ook minder hevig voel. minder aanwezig bedoel ik. dat heeft ook te maken als ze met haar rugje naar mijn buik ligt gedraaid en dus eigenlijk in mijn rug stampt. hangt dus ook veel van de kleine zijn positie af.

19. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    hoe ver ben je trouwens?

20. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @e1ke: ik ben nu precies 17 weken.

Ik weet dat je het rond deze tijd ook niet per ze hoeft te voelen, maar ik voelde mijn oudste dochtertje rond dit termijn. Dus ik ga er een beetje vanuit dat het met de tweede ook zo gaat;)

Nu weet ik ook dat het aan allerlei factoren kan liggen, maar ik vind het gewoon gek dat ik de ene dag wat denk te voelen, terwijl het dan vervolgens een paar dagen weer weg is....t maakt me wel heel onzeker :(

Deel Deze Pagina