Nog maar een paar weken en dan is het weer kerst maar ik zit met een dillemma en ik kan wel een beetje advies gebruiken!! M'n ouders willen graag dat we op kerst bij hun in de buurt uit eten gaan...dat is voor ons zo een uur rijden. Maar op kerst ben ik 36 weken zwanger en eigenlijk zie ik het niet zitten om zo'n tijd in een auto en in een restaurant te zitten. Ik vind het nu al zwaar worden als ik in de file sta...de kleine houdt ook niet van file want die trappelt er dan lustig op los...tegen mn ribben. Dus daarom hebben we ze bij ons uitgenodigd voor een ouderwetse gourmet avond! Mijn ouders vinden dat jammer en eigenlijk ook vervelend dat ze nu allebei de kerstdagen dan van huis zijn. Misschien een rare vraag, maar is dit egoistisch van me? Ik snap wel dat het voor hun niet leuk is maar ik zit gewoon echt niet lekker meer als ik een tijdje moet zitten, kan je nagaan bij 36 weken!
ik vind je niet egoistich hoor. Vind eigenlijk dat je ouder begip zouden moeten hebben voor je situatie en dat je dan al 36 weken zwanger bent. De beeb kan ook eerder komen. Snap heel goed dat je niet zo lang wilt rijden enz. Ik hoop dat je er uitkomt met je ouders.
Ik vind het absoluut niet egoistisch van je hoor. Je ouders zouden zich moeten bekommeren om je en niet andersom. Je moet luisteren naar je lijf en hart. En als jij nu al aangeeft dat je dit niet ziet zitten, zou ik dit aangeven. Succes ermee.
Ik kijk er eerlijk gezegd een beetje van op; de reactie van je ouders! Het is toch logisch dat het voor jou niet haalbaar is tegen die tijd. En het is toch juist fijn als je uitgenodigd wordt door je dochter.... Nee hoor, absoluut niet egoistisch dus!! Hopenlijk hebben jullie een fijne kerst met je ouders.
Ik vind het ook niet egoïstisch van je. Mijn ouders hebben al gevraagd wat ik met de Kerst zou willen. De rest (ouders en broertje/zusje) passen zich dus aan mij aan. Wij gaan gewoon gezellig gourmetten en wanneer ik moe ben, gaan we lekker naar huis. Ik hoop dat je ouders dit ook inzien. Lijkt me geen pretje om 1 uur in de auto te zitten, dan uren op een stoeltje in een restaurant waar je niet even lekker onderuit op de bank kan hangen, en dan ook nog 1 uur terug naar huis. Succes
Ik vind dat ze rekening met jou moeten houden! Je bent dan hoogzwanger. Ikzelf ben ook een heel eind op weg met kerst, iets van 33 weken. Wij gaan notabene met mijn ouders op vakantie, en die organiseren gewoon dingen om mij heen (we zitten in een bungalow in de middle of nowhere met kerst en oud en nieuw). Geen gesjouw met diners of wandelingen voor mij dus. Ik zou je grens aangeven en eigen plan trekken als zij je niet tegemoet komen.
Goh, ouders mogen het toch best jammer vinden en het zelf vervelend vinden dat ze twee dagen van huis zijn? Zolang ze maar verder mee gaan in jouw wens (dit keer vanwege je vergevorderde zwangerschap) en er niet over piepen. Ik vind best dat ze zich een keer mogen uitspreken maar daarna.. hup gezellig kerstvieren bij jou en nee, je bent niet egoistisch! 36 weken zwanger zeg.. ik begrijp je helemaal!
Als jij je er niet prettig bij voelt om dan een uur te gaan rijden moet je het niet doen. Hopelijk, als je het uitlegt aan je ouders, hebben ze er begrip voor en misschien kun je dan voor volgend jaar afspreken dat je gaat doen wat hun willen!?
Het is niet egoistisch van jou, maar van je ouders als ik eerlijk ben.. Ook al zijn het lieve ouders of niet, jij moet nu aan jezelf en je kindje denken en daar zullen ze respect voor moeten tonen.. ik zou er geeneens te lang overna denken.. Het kost je alleen maar energie en het lost niks op want je zult toch naar je lichaam moeten luisteren en een grourmetavond bij jullie thuis met zo'n stank (vooral nu we beter ruiken) en werk en rommel is ook niet niks.. vind het daarom erg ondankbaar.. Lekker aan jezelf denken hoor meid! gewoon gaan gourmetten en volgend jaar zie je wel weer hoe je het gaat doen met een kleine! groetjes ele
Dank jullie wel voor de lieve reacties! Soms weet ik gewoon even niet of de hormonen spreken of dat ik misschien toch gelijk heb... Ik voel me in ieder geval gesteund, ik ga eerlijk zeggen hoe ik me voel en daarna maken we er alsnog een gezellige kerst van hoop ik! Thanx dames!!
Het is inderdaad absoluut niet egoistisch van je, eerder van hun! Jij bent dan 36 weken zwanger (ik ook met de kerst ) en dan kun je gewoon écht die dingen niet meer doen zoals normaal. Ik vind echt dat ze daar begrip voor moeten hebben. Zij vinden het jammer dat ze dan van huis zouden zijn, maar jij kúnt bijna niet meer zo ver en zo lang van huis gaan. Inderdaad: gewoon vriendelijk aan ze uitleggen. Ik zou er echt verbaasd over zijn als ze híerom kwaad worden! Succes!!
Ik vind het ook niet egoïstisch hoor, als jij het niet trekt moet je het gewoon niet doen! Maar ik vind ook wel dat je ouders het wel mogen aangeven dat ze het niet leuk vinden 2 dagen met kerst van huis te zijn, kan me ook wel weer voorstellen dat ze dat niet zo leuk vinden. Maar als ze nu verder niet moeilijk meer doen is het prima toch? Ik zou ze wel even uitleggen waarom precies je het niet ziet zitten hun kant op te komen. Wij zijn toen ik overtijd liep wel nog naar een bungalowpark geweest met familie op een uur rijden. Ging allemaal nog prima en ik vond het juist heerlijk er met kerst én overtijd er nog even uit te zijn. Maar iedereen is verschillend! Toen ik 37 weken was hebben we Sinterklaas niet gevierd omdat dat op 2 uur rijden zou zijn, dat zag ik echt niet zitten. Maar toen ik overtijd liep had ik toch het idee dat de baby nooit meer zou komen , dus misschien was ik daarom wat makkelijker
Vervelend dat ze het naar vinden om 2 dagen van huis te zijn, maar verder vind ik het alleen maar begrijpelijk van jouw kant hoor! Ben zelf ook bijna 37 weken zwanger met de Kerst en heb gevraagd of ze hierheen komen om te gourmetten Heb er geen zin in om ergens anders heen te gaan en mijn dochtertje van 2 gaat ook nog een heleboel meemaken in de weken erna, dus lekker thuis in bed!
Tsja, ze mogen 't natuurlijk wel jammer vinden, maar ik vind het ook 'n beetje naïef van ze eigenlijk... Ik ben nu zelf bijna 36 weken zwanger en ik ga nog geen half uur rijden om waar dan ook naar toe te gaan! Voelt gewoon niet prettig... Ik vind je dan ook absoluut niet egoïstisch. 't Is toch logisch dat je daar dan helemaal geen trek meer in hebt!
Het is niet egoïstisch van je hoor. Maar ik wil wel even zeggen dat je ook kunt kijken hoe je je tegen die tijd voelt. Ik ben zelf afgelopen zaterdag nog uit eten geweest met de familie terwijl ik 35 weken zwanger was, de kleine was op dat moment zelfs aan het indalen, waar ik wel last van had, maar ik was wel blij dat ik toen juist redelijk rustig kon zitten en niet hoefde te koken. Daarbij, ik moest ook nog voor dochterlief van 14 maanden zorgen (eten, luier, etc., omdat ze erg last van tandjes heeft wil ze het liefst rond mama d'r nek hangen) Dus kijk tegen die tijd hoe je je voelt. Succes er mee!
Ik vind de opmerking dat ze "dan twee dagen van huis zijn" een beetje vreemd.. Als je wel naar dat restaurant zou gaan dan zijn ze toch ook van huis? Tuurlijk, ze zitten dan wel meer in de buurt van hún huis, maar aangezien jij dan hoogzwanger bent (en aangeeft nú al niet te lang in de auto te kunnen zitten) lijkt het me dat ze jouw wens gewoon te respecteren hebben (ik vind je dus ook niet egoïstisch, je moet nu juist meer aan jezelf, en je baby, denken).
ik ben 3 dagen na kerst uitgerekend en heb ook helemaal geen zin in kerst heb dan ook duidelijk gemaakt dat ikhelemaal niet van te voren ga zeggen of we komen of niet, ligt er helemaal aan hoe ik me voel enz! als ze het daar niet mee eens zijn jammer dan.... geef jou groot gelijk!
Nee hoor, volg je gevoel hierin ze moeten er maar begrip voor opbrengen! En anders ja dan gaat t voorbij lijkt me??? Want het is niet alleen eht rijden, het is ook het in een restaurant lang zitten..... thuis kun je nog eens lekker op de bank gaan zitten Misschien als tussenweg: gourmetten bij hun thuis en dat je dan ook blijft slapen? Zit je wel in de auto, maar dan ben je iig wel in een omgeving waar je gerust je sloffen aan kunt trekken en zo! Straks zit je nog lang genoeg in t kleine kringetje rond je huis, dus t kan ook wel een voordeel hebben hoor nog even weg. Groetjes!