Ik weet sinds kort dat ik zwanger ben en ben vandaag naar de huisarts geweest. Die zei dat ik alleen foliumzuur moest slikken en verder gezond en gevarieerd moet eten maar geen multivitamine of visolie moet slikken want dat is volgens hem troep. Hoe denken jullie hierover? Ik heb gisteren een potje zwangerschapsvitaminen gehaald met visolie erin.potje was 16 euro dus ik zou het wel zonde vinden als ik ze dan niet mag slikken
Beetje gekke opmerking van je arts. Je moet natuurlijk gevarieerd en gezond eten, maar die multivitamine lijken mij toch wel een aanrader. Ik had ze van VSM met foliumzuur. Daarnaast gewoon gezond (2 stuks fruit, 2 ons geoenten) gegeten en wel opgelet. De gyn heeft het zelfs aan mij gevraagd bij intake of ik de multivitamine én foliumzuur slikte.
Ja vind het ook een beetje raar. Ik heb davitamon mama met visolie, zijn wel gewoon goede tich? Ben er nog niet helemaal over uit of het nou een vreemde snuiter is of niet. Als kind mocht ik ook geen melk drinken van hem want dat was slecht voor je. Zal ik zijn advies maar gewoon in de wind slaan? Ik stop dan wel met de tarwekiemolie.
Apart, mij is juist aangeraden multivitamines te slikken. Heb tot week 10 alleen foliumzuur geslikt en vanaf toen overgegaan op Puur Mama van (ik geloof, ben te lui om naar de keuken te lopen) VSM.
Ik slik ook davitamon met visolie is alleen maar goed beetje vaag dat de ha zegt dat het troep is...natuurlijk is het belangrijk om gevarieerd te blijven eten het is tenslotte een aanvulling voor je dagelijkse behoefte aan vitamine maar dat weet iedereen wel lijkt me
Ik heb ook eerder een topic hierover geopend omdat ik toe was aan nieuwe multi's. Na vele aanraden van hier op de forum gebruik ik nu Prena fem orthica. Is incl visolie, in één softgel tablet. En die softgels zijn heel makkelijk in te nemen.
Ik slik ook davitamon met visolie (ben vegetarisch dus wilde wel iets extra's, ondanks dat die pillen niet vegetarisch zijn ) Maar het werd hier aangeraden door de gynaecoloog en daarna door de verloskundige....
Vreemde opmerking. Het lijkt mij dat multivitamines eerder onder de noemer "baat het niet, dan schaadt het niet" vallen... Ik slik trouwens zwangerschapsmultivitamines van de Hema Daarnaast eet ik inderdaad ook zoveel mogelijk gezond en gevarieerd. Het werd wel heel duidelijk aangegeven dar de vitaminen géén gezonde maaltijd vervangen. Het is eerder een aanvulling.
Tuurlijk gaat een gevarieerde voeding voor op het slikken van multi-vitamines. Maar als aanvulling zou ik het zeker doen. Je kan niet altijd maar gezond en gevarieerd eten, soms schiet het er gewoon bij in. Kwaad kan het zeker niet! Ziekenhuis had mij juist geadviseerd om multi-vitamines in te nemen met vit. D. Dit voor je eigen botten! ik slik die van de Etos. Wel grote pillen hoor.
Bedankt voor de reacties! Mijn conclusie is dat mijn HA inderdaad een rare snuiter is. Ik slik gewoon die Davitamon mama pillen. Hb er potje al en maak het op en dan vraag ik de VK wel welke ze aanraad.
Ik had Davitamon mama compleet met visolie, omdat ik verder totaal geen vis eet hoopte ik dat dit nog enige toegevoegde waarde zou hebben. Volgens de vk een goede keuze!
Ik slikte al omega 3 & 6 visolie. Wat ik extra slik is foliumzuur. Geen multivitamines/zwanger zijn pillen. We eten gevarieerd en verder denk ik wel dat ik gezond ben. Ik ben namelijk nooit ziek De VK heeft het niet aangeraden of zo om het te slikken...