last van verstopping ..wie nog meer? en is dit normaal?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door moedertje1983, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moedertje1983

6 jan 2008
    70
    0
    0
    sinds ik afgelopen weekend weet dat ik zwanger ben. Kan ik maar enorm moeilijk naar de wc.. het lijkt net of het verstopt is daar binnen. Is dit een normaal verschijnsel?
    ook krijg ik enorme krampen en ik weet nu niet of dat nu is omdat m'n darmen verstopt zijn of dat het vruchtje zich af stoot.
    ik heb al een keer een miskraam gehad met ook enorme krampen, ben dus nogal bang.
    ik was benieuwd of er meer vrouwen zijn die last hebben van deze kwaal en wat je er tegen kunt doen. Die buikpijn vind ik maar niets.

liefs rian

2. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ik heb ook ontzettend last gehad en nog steeds van obstipatie. Heel vervelend maar het kan erbij horen. Vooral in het begin maakt je dit onzeker om je niet weet of je nu buikkrampen hebt van de darmen of van wat anders

3. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hier ook een moeilijke stoelgang, maar daar had ik eigenlijk altijd al wel last van.
    Ik eet hier elke dag 2 schaaltjes yoghurt met vezels (wel veel bij drinken anders raak je alleen maar meer verstopt) en dat lijkt wel wat te helpen.

4. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik heb ook al sinds het begin van mijn zw-schap last van obstipatie. Schijnt er allemaal bij te horen. Jouw krampen zouden hierdoor wel veroorzaakt kunnen worden. Obstipatie kan gepaard gaan met hele erge uikkrampen.
    Het enige wat je ertegen kan doen is veel vezels eten,voldoende drinken en lichaamsbeweging nemen.
    Als dit allemaal niet blijkt te werken, kan je met de HA overleggen voor een laxeermiddel (in drank, of poedervorm en oplossen in water).

Ik hoop iig dat jouw buikkrampen door de verstopping veroorzaakt worden...enne natuurlijk nog gefeliciteerd met je zwangerschap

5. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    Ik heb er ook veel last van en nog steeds,ben nu 15 weken zwanger.
    Op een gegeven moment weet je gewoon dat het je darmen zijn en ben je niet meer zo onzeker.
    Mijn verloskundige adviseerde om dagelijks een activia yoghurtje te nemen,en ik moet zeggen dit werkt perfect bij mij.
    Hoop dat je er wat aan hebt

sterkte ermee ;)

6. carolina

carolina Actief lid

20 nov 2008
    207
    0
    0
    clientbegeleider gehandicaptenzorg
    bergen op zoom
    Ik heb precies hetzelfde.Uiteindelijk de ha gebeld. Heb nu lactulose siroop gekregen,dit om je ontlasting zachter maken. Het helpt echt, heb helemaal geen buikpijn meer.

Deel Deze Pagina