We willen in de kerstvakantie graag naar New York toe. Wie heeft ervaring en kan goede tips geven mbt een pakketreis boeken of alles los boeken, duur van de reis etc?
Oh, ik lees even mee. Wij gaan ook naar New York, wel eerder, in de herfstvakantie. Hebben vlucht en hotel al geboekt. Hebben we los van elkaar en zelf geboekt.
Ik ben 11 jaar geleden in november geweest. Wij hadden toen een mooie combinatie van vlucht en hotel voor 5 dagen a € 775 pp. Wij zaten in het Millenium UN Plaza hotel wat heel comfortabel was. (Ik zie dat nu Hilton is geworden) ik had deze combinatie via expedia geboekt. Maar goed, dat is lang geleden… (destijds wel ook een goede deal) - ik vond https://www.rockettes.com/christmas/ in de radio music city hall leuk voor het kerstgevoel - verder alle standaard activiteiten gedaan, waarvan in de avond op het empire State building wel heel gaaf was en overdag op rockefeller center voor het uitzicht. - fietsen door central park vond ik erg leuk Maar goed, mijn ervaring is wat gedateerd.
Ik ben bang dat deze prijs inderdaad gedateerd is. We betalen nu voor alleen een vlucht al iets meer dan 800 euro pp
nee al ik weet ook nog dat het bij ons toen een ontzettend goede deal was. Tickets los waren bijna even duur.
Ja dat geloof ik graag. Wij hebben het nu los geboekt omdat dat niet zoveel verschil maakte en we graag zelf het hotel uitzoeken... Volgens mij heeft TUI altijd best leuke pakketreizen.
Ik zou in ieder geval zorgen dat het in totaal een pakketreis is. Max vakantieman had het laatst over wanneer iets valt onder een pakketreis. Onze laatste keer is niet recent maar wij waren er 8 dagen en vonden het fantastisch maar wij waren er in de zomer en breng je toch heel veel tijd buiten door. Ik zou rekenen op 2 reisdagen en dan kijken wat wil je zien en hoeveel dagen wil je. Ik zou dan zelf toch kijken op 4/ 5 echte dagen plus 2 reisdagen.
Als je losse elementen boekt dan ben je daar niet standaard voor verzekerd. Mits je een pakketreis boekt is dat wel. als je met klm vliegt en zij halen je vlucht eruit en je kunt dus niet vliegen. je hebt je hotel bij booking.com geboekt zonder dat je kort van te voren kunt annuleren dan heeft het hotel geen boodschap aan de geannuleerde vlucht Dan zijn de vlucht en hotel niet ten op zichte van elkaar verzekerd. Maar dit is vaak bij te verzekeren
Maar als je wel een pakketreis boekt via een reisburo en je mist bijvoorbeeld je overstap dan kan het reisburo ook weinig voor je doen. Dan moet je alsnog zelf een vervangende vlucht regelen met de vliegtuigmaatschappij en je moet ook zelf je claim indienen. Dus zoveel meerwaarde heeft het ook weer niet… Mijn reisverzekering heeft losse onderdelen van de reis standaard meeverzekerd.