veels te veel vruchtwater

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mamzie, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hoi hoi,

Vandaag ben ik in het ziekenhuis geweest voor een groei-echo.
    Daaruit is gebleken dat ik enorm veel vruchtwater heb.
    Veel meer dan is toegestaan.
    met de baby was alles goed voor zover ze kon zien. Niertjes en maag en blaas werkten goed. Wel ligt zijn hoofd iets voor op de groei ( iets groter dan het gemiddelde) maar de rest van zijn lijfje ligt precies op schema.
    De echoscopiste heeeft gelijk een afspraak gemaakt met de gynecoloog voor volgende week dan doet hij een hele uitgebreide echo.

Veel weet ik nu dus nog niet. En verwacht ook niet van jullie dat jullie het antwoord weten op wat er mis is.

Maar wat zouden de redenen KUNNEN zijn voor zoveel vruchtwater?
    En wat zou er kunnen gebeuren doordat ik zoveel vruchtwater heb?
    Is dat slecht voor mijn kindje? Slecht voor mij? Vroege bevalling?

WEet wel dat het nu lichamelijk met mij niet goed gaat. Hele hoge hartslag ( 130 in rust) en mijn bloeddruk is ook gestegen ( van in het begin van de zwangerschap 90/60 naar 120/82 ) Zou dit ook te maken kunnen hebben met teveel aan vruchtwater?
    Mijn bloedsuiker was al 'n keer gecontroleerd en dat was helemaal in orde.

Alvast heel hartelijk bedankt voor het antwoord!

Groetjes van een heel ongeruste Kiowa

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi kiowa,

De oorzaak van te veel vruchtwater is niet altijd bekent.
    Oorzaak kan zijn dat het kindje niet goed kan slikken, het kindje zorgt namelijk voor het verversen van het vruchtwater, hij slikt het in en plast het weer uit. Ook diabetis kan een oorzaak zijn. HEt kindje plast dan meer dan hij binnen krijgt.
    Te veel vruchtwater kan vervelend voor jou zijn, je buik komt erg onder spanning te staan, hierdoor zou ook de bevalling eerder kunnen beginnen. In ernstige gevallen tappen ze weleens vruchtwater af om de druk eraf te halen.
    Wacht de uitgebreide echo af, het valt vast allemaal mee!
    Liefs imke

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Bedankt voor je antwoord Imke!

Deel Deze Pagina