groot kindje

Discussion in 'Zwangerschap' started by silly88, Aug 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    hoi,

heeft iemand hier ervaring met een groot kindje en hoe de rest van de zwangerschap ging?

met 25 weken liep me buik al een paar weken voor en om die reden doorverwezen voor een groeiecho en het bleek dat ie ong. 2 weken voor liep. met 27 weken leip me buik 6 weken voor dus werd naar de gynaecoloog doorverwezen en kreeg weer een een echo. hij liep 2,5 week voor.

na 100 testen (op suiker enz) kwam daar niks uit en nu na heel veel echo's door verschillende gynaecologen is de uitslag: hij is gewoon groot.
    volgens haar hoorde hij bij die 10% van de grootste baby's.
    er is mij verteld dat als hij met 37 weken zou worden geboren dat ie waarschijnlijk een 'normaal' geboorte gewicht heeft. en als ie dus zo door blijft groeien dat ze hem misschien al met 38 weken gaan halen.

heeft iemand dit ook gehad? en is ie toen gehaald of zelf eerder gekomen? ben wel benieuwd!

groetjes

2. Miza

Miza Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    1,801
    1
    0
    Ik ben ook wel benieuwd.
    Heb gisteren ook te horen gekregen dat onze knul wat voor loopt met de groei.
    Ik krijg bij 30wk pas een volgende echo.

3. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    nou inderdaad, even afwachten dan! ik heb er 1 met 25, 27, 29 & 30 gehad en nu elke 2 weken dus ik blijf aan de gang.

groetjes

4. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier as maandag een groeiecho omdat ons zoontje zo lang is/lijkt. Ben benieuwd of het ook echt zo is, want soms vergissen ze zich behoorlijk (of is dat alleen met gewicht??). Daarnaast ligt hij ook nog steeds in een stuit. Ik krijg dinsdag te horen hoe of wat en of er een versiepoging gaat plaatsvinden i.v.m. zijn grootte en het feit dat ik echt klein ben (1,60m) en of hij echt langs is, of gewoon wat langer...

Ben dus ook wel benieuwd naar ervaringsverhalen....

5. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    ik weet eigenlijk niet of ze het met lengte ook fout hebben soms. ik krijg elke keer alleen zn gewicht te horen (omdat ik er zelf om vraag). ik zal dinsdag even vragen hoe lang ie nu is en of dat ook een schatting is dan van lengte

groetjes

6. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

Oct 29, 2009
    5,925
    2,093
    113
    Female
    Kraamverzorgende
    Tiel
    ik krijg vrijdag een groeiecho! Met de 20-wekenecho liep de beeb 2 weken voor en sindsdien geen echo meer gehad, maar baarmoeder loopt wel ruim voor dus ben benieuwd hoever de beeb nu voorligt.

7. KarlijnS

KarlijnS Lid

Jul 21, 2010
    90
    0
    0
    Medewerker Service Desk
    Hoorn
    Hier ook een grote buik, maar hier ook meer vanwege bovengemiddelde hoeveelheid vruchtwater (de buurvrouw van mijn moeder zegt dat dat komt omdat ik een vis ben, haha).

Baby zat met laatste groeiecho ook nog steeds aan het bovengemiddelde. Tijdens de groeiecho meten ze onder andere de bovenbeen lengte en omtrek van hoofd en romp. Aan de hand van deze waardes kunnen ze waarschijnlijk ook de lengte van je kindje opmeten. Het gewicht is echter altijd een indicatie die berekend wordt op basis van de meetwaardes.

Gisteren bij de gyn geweest voor controle en daar hebben we besloten omdat die buik van mij wel zwaar weegt en daardoor rugklachten heb en veel pijn in mijn bekken om morgen in te leiden (bleek ook al zonder het te weten 2 cm ontsluiting te hebben, kadootje zullen we maar zeggen). Dus ik wordt waarschijnlijk morgen mama!! We verwachten dat de baby ongeveer 8 pond zal wegen, lengte weet ik niet.

8. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    oewww spannend zeg!!! heel veel succes dan in ieder geval morgen :D

groetjes

9. KarlijnS

KarlijnS Lid

Jul 21, 2010
    90
    0
    0
    Medewerker Service Desk
    Hoorn
    Ze zeggen dat er nog nooit een is blijven zitten, dus hoe dan ook zal die baby eruit komen :D

10. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hier ook (eerste was 8 pond) en tweede (een meisje nog wel...) zag ernaar uit dat ze NOG groter en zwaarder zou zijn. Werd ook bevestigd door de VK en door verschillende echo's. Toch zag men geen reden om haar eerder te halen, onder het mom van, er is er al 1 eerder uit gekomen met een redelijk gewicht :S dus het zal je vast wel lukken. en ja hoor, bij ruim 41 weken kwam madame eraan, een "gewone" bevalling en met een meisje van 9 pond en 55 cm. Pffff. Er is wat hulp voor nodig geweest om ze erut te krijgen. Der schoudertjes waren te breed voor mijn bekken (schouderdystocie). Nu zwanger van de derde kijken ze wel uit. Het zal een geplande keizersnee worden........

Ik hoop dus voor je dat ze de kleine toch een beetje op tijd gana halen. Succes!

11. holagirl

holagirl Actief lid

Feb 3, 2009
    232
    0
    0
    Hey SIlly,

kom ik je weer tegen...
    Bij jou geen suiker dus..
    Bij mij wel zoals je weet.
    Ben nu 34 weken, baby wordt al op 3800 gram geschat!
    Echt een monster dus..haha!!
    Ik word over 2 weken inwendig onderzocht + een laatste groeiecho en dan bepalen ze of het een inleiding of keizersnede wordt.
    Hij wordt dus in ieder geval eerder gehaald.
    Hoe....dat is nog de vraag!!

12. maryam27

maryam27 Bekend lid

Jan 31, 2010
    531
    0
    0
    mijn baarmoeder liep ook elke x voor. maar met de 20 weken echo liep mijn kleine knul 4 dagen voor, dus eigenlijk loopt die gewoon goed.
    a.s. donderdag heb ik een groeiecho. en dit moet om de 2 weken zei mijn vk....

13. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Jayro liep ook wat voor, ik was ook eigenlijk volgens hun eerste metingen zelfs uitgerekend nog bijna een week later. Ze hielden gelukkig de oude datum aan zodat mn verlof enzo wat eerder zou zijn ;)
    Ik ben met ruim 37 weken bevallen, maar volgens de termijnecho bij hun dus zelfs eind week 36!
    Hij liep vanaf de 20 weken echo altijd al 2-3 weken voor, maar heb nooit groeiecho's gehad.
    Het klopte wel, want ook al was hij zo'n 3 weken te vroeg hij was bijna 7 pond en 51cm. Als ik overtijd had gelopen was hij ook vast wel over de 8-9 pond geweest.

Ik moet morgen weer naar de vk en ik vraag ook wel of dit consequenties heeft, ik hoop dat ze me niet door laten lopen tot de 42 weken als het hetzelfde gaat :) Dit ging zonder scheurtjes en knippen, maar of dat me ook gaat lukken bij een 9-ponder? :)

14. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Oei! Spannend en leuk!!! Heel veel succes!

15. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,125
    2
    0
    een kennisje van mij is 2 weken geleden bevallen van haar zoon, wel geteld bijna 10 pond!!!!! kleine man zat direct in maatje 62!

16. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    nee ik heb inderdaad geen suiker. ook schildklier enz. is getest...helemaal niks! hij is gewoon zelf heel groot :D hij was met 30 weken ook al ong 2000 gram dus is nog wel wat minder. volgende week dinsdag moet ik weer naar het ziekenhuis.
    nou ik ben benieuwd hoor dan wanneer en hoe die gaat komen. wel spannend zeg! dus jij heb misschien je kindje al over een week of 2 ?

groetjes

17. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    jaa 9 pond, 10 pond.. als ze hem laten zitten zal hij er ook makkelijk bij gaan horen als ik de gynaecoloog moet geloven :p dus als ie iets eerder komt, vind ik het niet zo erg ;)

groetjes

Share This Page