5 mnd en maxicosi zit krap

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavanmeisje, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ze heeft met 5 mnd lekkere spekbeetjes :) maar zit volgens het consultatiebureau precies op een gemiddeld gewicht en lengte.

Waarom zit de maxicosi dan zo krap? :(
    Naast de armen kan er echt geen vinger meer tussen.

Iemand tips?

Ben ik een beetje dommig?

(De kinderwagenbak past qua lengte ook niet meer, lastig hoor!)

2. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Misschien een stomme vraag, maar heb je het binnenste stuk er al uitgehaald?

Milan is nu ook 5 mnd, maar die verdrinkt er nog in. Zo verschillend.

3. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Straks (was t maar al zo ver) als t zomer is en de dikke winterjassen weer de kast in kunnen hebben ze ook meer ruimte. En dan hoeft die dikke voetenzak ook niet meer in. Scheelt een hoop. En buiten dat, is t natuulijk goed dat een kind er redelijk strak inzit. Dat verhoogd alleen maar de veiligheid.

4. Ook is het zo dat iedere maxicosi (verschillende types en merken) anders is qua formaat.

Heb zelf eentje van X-Adventure en nog een andere, En de een is net wat groter als de ander.

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ze heeft inderdaad een dik ski-pak aan (en dan geen voetenzak).
    Ik heb 2 verschillende autostoeltjes en beide zitten krap.
    De verkleiner is er al een tijdje uit.

Heb ik nu zo'n reuze baby? ha ha!

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik doe in de auto gewoon haar een vestje aan ipv een dik pak. Dan de kachel gewoon wat harder en een dekentje er overheen als we uitstappen. Met skipak kan Julia er ook niet meer in :D

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben altijd een dekentje gebruikt in de maxicosi. Dus dat scheelt ook wel denk ik. En niet zo'n extreem dikke jas toen ze nog klein was.
    Hier heeft ze er tot 15 maanden in gezeten ;)

8. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Sem is 6 maanden en wij hebben pas de verkleiner er uit gehaald, je zal toch echt geen mega mega baby hebben dat ze er niet in past toch? :D

De kinderwagenbak is herkenbaar, wij hebben sinds 2 weken Sem ook in de wandelwagen omdat ie zich niet normaal meer kon strekken in de bak ;)

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oja, hier paste ze met 6 maanden ook niet meer in de bak, dus die was hier wel sneller dat gehoopt 'de deur uit' .

10. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik heb nu ook maar de verkleiner er al uitgehaald, ik had begrepen dat ze tot 5 maanden in de verkleiner kunnen maar Tygo niet hoor!! Het zou idd schelen als de dikke jassen/pakken/voeten zakken eruit kunnen....

11. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    heb de verkleiner er al met 3 maand uit gehaald want daan groeit ook niet langzaam. maar idd door de winter zitten e wat minder ruim. daan verzuipt er niet in, maar echt te klein is de maxi ook niet.

in de auto zit ie inmiddels al in een stoeltje. wel eens waar met verkleiner

soms ligt ie als we wandelen nog gewoon in de bak. ondanks ie beetje klein begint te worden. Daan ligt graag met zijn beentjes opgetrokken

12. misa

misa Niet meer actief

Ze zeggen wel dat het veiliger is je kindje zo lang mogelijk in de maxi cosi in de auto te doen. :)

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.255
    4.484
    113
    Echt te klein is je maxi cosi als je kindje er met de oren bovenuit gegroeit is, het gaat dus puur om de lengte (op mijn maxi staat trouwens dat dit ongeveer 75 cm is :D)

Maar ja dat lost het krapte probleem natuurlijk niet op.

Hier zit Kinley er in met haar winterjas over haar heen (dus niet aan), meer hoeft ook niet want onze auto wordt snel warm en dan is het net als bij ons thuis gewoon 20 graden.

Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat de maxi niet op onze stokke past dus ze hoeft er niet mee op de kinderwagen, ik maak dus geen gebruik van dikke voetenzakken in de maxi.

Groetjes Anita

14. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    heb een autostoel voor 0+ die kantelt ,ik kan me kindje niet meer dragen inc cosi ivm reuma vandaar we naar zo autostoeltje hebben gezocht en gevonden.

Deel Deze Pagina