Mijn zoontje van bijna 10 maanden doet ineens anders de laatste tijd. Bijvoorbeeld als ik hem ga verschonen en ik leg hem neer dan wordt hij zo boos en begint haast krijssend te huilen. Maar er is niets aan de hand, want geef ik hem een speeltje, ineens over! In de box kan hij zich best vermaken alleen, maar kom ik in de buurt dan gaat hij staan en blijft net zo lang dreinen, jengelen en bood doen totdat ik hem oppak. Hij kan ineens soms uit het niets heel erg gaan krijsen, maar hij meent het niet! Als ik bijvoorbeeld met mijn vriend ga praten stopt hij gewoon en kan soms ineens gaan lachen. Geef ik hem een kusje reikt hij met zijn hand naar mijn gezicht..niet om te aaien, maar hij grijpt dan echt en kan dat ook echt heel hard doen. Herkent iemand dit? Is hij ons aan het testen? Ik weet niet goed hoe ik hiermee moet omgaan moet ik hem gewoon negeren als hij zon Bui heeft? Hoort het bij de leeftijd?
Ik denk dat je gelijk hebt: hij probeert wat hij allemaal voor elkaar kan krijgen! Ik denk dat je het prima doet: eventueel afleiden door speelgoed aan te bieden en dan negeren. Bij het slaan/grijpen zou ik hem wel duidelijk zeggen dat dat niet mag en dan negeren (eventueel bij je weg zetten). Succes!