lastig die onregelmatig cyclussen!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Katje2, 30 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    Hallo,

    Ik ben Katje en ben nu aan ronde 6 bezig,
    Zoals je ziet onderaan mijn banner, ben ik niet elke maand op dezelfde moment ongesteld, wat ik niet leuk vind om mijn NOD te berekenen, ik heb voor mijn banner het gemiddeld ingesteld, 26 dagen dus, maar eigenlijk hou je beter de langste cyclus aan heb ik al gehoord, maar ik heb toch meestal een korte cyclus.
    Er zullen er vast zijn die dit herkennen, hoe gaan jullier hiermee om?

    Groetjes.
    Katje
     
  2. daantje86

    daantje86 Fanatiek lid

    20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    ik heb ook onregelmatis ik wissle tussen de 27 en een uitschot van 47 dagen. ik hou altijd het langste aan dan valt het altijd mee. maar n ben ik ana het tempen. ook 3 maanden voordat ik zwanger werd en krege ik meer duidleijkheid hoelang me cylus werd. dus daarom ben ik were begonnen met tempen ik de hoop weer duidleijkheid te krijgen
     
  3. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.140
    681
    113
    Zuid-Holland
    Jij hebt nog geluk dat het allemaal redelijk dicht bij elkaar in de buurt zit, ik ken uit eigen ervaring uitschieters van 54 en 81 dagen, das helemaal hopeloos... En daar wordt je niet vrolijk van...

    Als ik jou was zou ik zoiezo de langste cyclus aanhouden, omdat het allemaal niet veel verschilt met elkaar..
     
  4. guusje30

    guusje30 Actief lid

    19 jun 2007
    125
    0
    0
    Ik heb ook een onregelmatige cyclus. Maar Jorietje, die van jou is inderdaad nog onrgelmatiger. Ik heb laatst gehoord dat wanneer je een cyclus hebt van meer dan 5 weken of minder dan 3 en sowiezo bij onregelmatige cyclussen, de kans bestaat dat je geen eisprong of geen goede eisprong hebt. Weten jullie of dit waar is. Ik ga trouwens bij mijn banner uit mijn mijn gemiddelde, maar houd in mijn achterhoofd wel de vroegste en langste. Verder ben ik begonnen met ovutesten en tempen om mijn ei te bepalen. De vorige cyclus is hier alleen weinig uit gekomen. Op dag 30 een ovutest die nog het meest op positief leek, maar niet overduidelijk....
     
  5. liesje1981

    liesje1981 Actief lid

    25 sep 2006
    176
    0
    0
    hoi hoi

    mijn was zo onregelmatig dat ik soms 3 maanden oversloeg!
    maar zo als je ziet ben ik zwanger(pff nog ff haha))

    ik ben dan niet bezig geweest met zwanger worden!
    maar snap wel dat het moeilijk is want je weet echt niet waarneer je eisprong is!

    maar niet de moet opgegeven want het kan wel;)

    liefs lisette
     
  6. guusje30

    guusje30 Actief lid

    19 jun 2007
    125
    0
    0
    Wat heerlijk zo'n berichtje Liesje, zat net in mijn onzekere periode (net weer ongi na 40 dagen...)
    Thanks en ga lekker genieten van de kleine straks!
     
  7. Visjes

    Visjes Bekend lid

    2 jan 2007
    592
    0
    0
    Ja ik heb ook hele onregelmatige cyclussen. Sorry maar als ik die van jou zie zou ik best willen ruilen. Maar goed, dat is makkelijk zeggen. Ik ben zelf begonnen aan tempen, zodat ik in elk geval weet of m'n cyclus weer richting de 50 dagen gaat of niet. Ik kan je zeggen; dat is lang!

    Succes!
     
  8. guusje30

    guusje30 Actief lid

    19 jun 2007
    125
    0
    0
    Je hebt gelijk visjes, 50 dagen is nog langer. En als ik het zo bekijk, mag ik niet klagen. Maar het is ook niet zozeer het aantal dagen als het feit of ik wel een eisprong mij onzeker maakt. Vorige cyclus ovutesten gebruikt en op dag 30 aardig donker streepje (maar nog altijd lichter dan teststreepje) en daarom nu ook gaan tempen. Kijken of dat meer duidelijkheid geeft... Ook veel succes voor jou en hopen dat het een kortere cyclus wordt deze maand en een heeele vruchtbare!
     
  9. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    Zoals je ziet op mijn banner heb ik vandaag mijn eisprong, wel uitgaande van een cyclus van 26 dagen (heb het gemiddelde genomen) en we hebben gisteren, eergisteren en vorige donderdag geklust, da's toch wel op de juiste moment.
    Heb gisterenavond wel een matcare ovulatietest gedaan, maar die was negatief, ik had wel een teststreepje, maar niet zo dik als de controlestreep.

    Ik doe ook een speekseltest van Donna, en die begon al een varenstructuur te tonen, dat lukt echt wel goed en eenvoudig te gebruiken, een aanrader zou ik zeggen.

    Hopelijk binnen 2 weken goed nieuws!
     
  10. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Volgens mij is het wel zo dat als je een hele lange cyclus hebt dat je dan waarschijnlijk geen eisprong hebt. Die van mij is erg onregelmatig en lijkt soms steeds langer te worden en heb ook geen eisprong. Heb daardoor allemaal cystes in mn eierstokken!
     
  11. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Dat is niet altijd zo hoor, ik heb wel een regelmatige cyclus maar een hele lange van ongeveer gemiddeld 6 weken en eisprong heb ik wel, en ben reeds zwanger geweest.
     
  12. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Misschien is het dan de combi van onregelmatig en lange cyclus? Of ik zit fout...kan natuurlijk ook!
     
  13. Visjes

    Visjes Bekend lid

    2 jan 2007
    592
    0
    0
    Hoi Guusje,

    Ik bedoel het niet persoonlijk hoor, maar ik vind dat als je cyclussen hebt die een paar dagen per maand verschillen je eigenlijk niet moet zeuren dat je niet op hetzelfde moment ongi wordt.

    Ik vind dat van jou dan een stuk onregelmatiger. Ik ben ook begonnen met tempen. Het is frustrerend om en lange en onregelmatige cyclussen te hebben en dan ook nog niet weten of je een eisprong hebt. Ik heb het gevoel dat m'n ei er nu ook zit te komen en dat geeft wel rust.

    Jij ook veel succes Guusje!
     
  14. Visjes

    Visjes Bekend lid

    2 jan 2007
    592
    0
    0
    Nee volgens mij is dat niet zo hoor, dat zegt niets over wel of niet een eisprong hebben.
     
  15. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Dan zit ik fout! Dachtt het ergens een keer gelezen te hebben!
     
  16. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    Hello, ik heb zonet een positieve ovulatietest gehad, ik ben al blij dat ik wel degelijk een ovulatie heb! Ik heb getest met Matcare, die werken dus wel goed blijkbaar, had er al bang voor dat ze niet zouden werken.
    Dus zit ik rond dag 13 voor de eisprong, toch handig hoor die ovulatietesten als je wat onregelmatig bent!

    Voor degene die echt lange cyclussen hebben: ik ken verschillende meisjes die heeeel onregelmatig waren en soms ook 5 of 6 weken tussen zat en die waren allemaal heel snel zwanger, dus het is niet omdat je cyclus heel lang is dat je niet ovuleert.
    Och we zitten ons suf te denken in feite, ik ook hoor, en we moeten gewoon het beste hopen niet?
     
  17. Visjes

    Visjes Bekend lid

    2 jan 2007
    592
    0
    0
    @Katje,

    Fijn dat je een ovulatie hebt ontdekt! Maar wat ik me eigenlijk afvraag; waarom beschouw je je cyclussen als onregelmatig?
     
  18. HJ1977

    HJ1977 Actief lid

    6 jun 2007
    447
    1
    0
    Vraag ik me ook af Katje. Ik had vorige maand opeens een cyclus van 50 dagen. dat lijkt me een reden om ovulatietesten te gaan gebruiken. Niet dat ik me niet kan voorstellen dat je je zorgen maakt, dat doen alle vrouwen die bezig gaan met zwanger raken, maar je hebt echt niet zo'n onregelmatige cyclus hoor!
     
  19. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    Hey,

    Wel ik heb die testen nu eens gebruikt om te zien of ik wel degelijk ovuleer en vruchtbaar ben, t was meer uit nieusgierigheid eigenlijk, ben zo onzeker van mezelf, dit stelt me nu wat geruster, snap je?

    Er zit soms een week verschil op bij mijn cyclussen, ik vind dat al ambetant, maar als ik sommige andere verhalen hier lees valt het nog wel mee precies.
     
  20. Visjes

    Visjes Bekend lid

    2 jan 2007
    592
    0
    0
    Nou ik zou graag ruilen, kijk hoever ik alweer ben, en er is nog geen ei voorbij gekomen...

    Maar je kon wel een ei traceren door de ovulatietesten?
     

Deel Deze Pagina