Zoals de titel aangeeft. Wat is het toch lastig om een baan te vinden nu.. Mijn partner spreekt (nog) geen Nederlands , is hard aan het leren maar dat komt helaas niet met een paar dagen/weken. Nu zijn we al een tijd op zoek naar een baan waar je geen , of weinig Nederlands hoeft te spreken. En we vinden gewoon echt helemaal niets! Uit wanhoop hier dus maar een topic , misschien heeft iemand hier een idee wat we nog kunnen proberen. We bellen elke week de uitzendbureaus af , en zelfs de uitzendbureaus die normaal enkel poolse werknemers uitzenden hebben we geprobeerd.Ook zijn we via werk.nl elke week aan het zoeken en een uitkering is geen optie (wil ook liever gewoon werken). Hebben jullie misschien nog tips? Alvast bedankt voor het lezen.
Is hij al wel met een cursus NL begonnen oid? Kan me eerlijk gezegd voorstellen dat je niet snel aangenomen wordt als je de taal vh land waar je zoekt helemaal niet spreekt... Veel succes met zoeken iig, hoop dat er snel een oplossing komt!
Jep , druk bezig met Nederlands leren. En ja de uitzendbureaus zeggen gewoon heel eerlijk dat ze liever een hollands knul hebben in plaats van iemand die de taal nog niet , of nog niet goed spreekt. Vandaar ook dit topic , misschien dat er net DE tip tussen zit waar we iets mee kunnen =)
Spreekt je vriend bijvoorbeeld wel goed engels? Dan zou je kunnen overwegen bij een multinational te gaan kijken. Daar is de voertaal vaak engels en is het mogelijk makkelijker daar aan de slag te komen. Maar zeker in deze tijd is het echt lastig om een baan te vinden! SUCCES!!!!
Goed dat jullie daar mee bezig zijn. Is ook best een moeilijke taal om te leren denk ik. Wonen jullie al lang in NL? Hoop voor jullie dat iemand hier een tip heeft
Misschien is het een optie om bijvoorbeeld bij de gamma als vakkenvuller te gaan werken? Wanneer zijn Nederlands dan wel goed is kan hij doorstromen naar medewerker vloer Mijn man werkt bij de Gamma in Delft en daar is dat al een paar keer op die manier gedaan. De vakkenvullers komen wel via een uitzendbureau trouwens hoor
@ Takhen Maar zouden ze dat echt veel doen? Ik bedoel, ook vakkenvullers worden regelmatig aangesproken door klanten met vragen etc. toch? Lijkt me ook niet echt handig... Dus kan me indenken dat ze gewoon de voorkeur geven aan Nederlands sprekende mensen.
Snelle reacties , bedankt allemaal! Mijn partner komt uit Engeland dus dat zit wel goed Vaak worden de banen als vakkenvuller ook niet toegewezen omdat hij dan ook klanten te woord moet staan , en dat kan hij nog niet. Ik ben zelf Nederlandse trouwens , hij woont hier nu sinds Juli ongeveer. Voordat hij hier kwam wonen hebben we uiteraard overal geinformeerd en volgens de uitzendburea's en andere instanties zou het allemaal vrij simpel gaan.
Heb je al eens bij een poetsfirma geprobeerd? Vaak werken die in kantoren wanneer er daar niemand is (heel vroeg 's morgens of 's avonds na de dienst). Hiervoor moet je normaal ook geen vloeiend Nederlands kunnen spreken. edit: Ik zie dat hij uit Engeland komt, dan zou ik ook bij een internationaal bedrijf proberen. Kan hij buiten Engels nog andere talen?
Nee en dat is inderdaad vaak het probleem. We hebben via Unique een contactpersoon op een afdeling waar vaak native speakers gezocht worden , alleen dat is elke keer in combinatie met frans duits en andere talen die we niet spreken. We doen nu een aanmelding voor kranten/folders bezorgen, maar dat is een tijdelijke oplossing. Dus we zoeken weer "vrolijk" verder
In welke regio wonen jullie?? Ik weet wel een uitzendorganisatie waar je als kabeltrekker (datanetwerken aanleggen, zwaar maar wel mogelijk zonder Ned taal) mogelijk aan de slag zou kunnen (uhmmm je man dan )
Hmmm... dat is wel eindje weg van Dordrecht he... hij zou het wel kunnen proberen. ik pb je wel ff!!!
regio eindhoven?? op ekkersrijt zit een callcenter waar vaak engelstaligen werken. geen idee hoe het heet, maar een Ierse kennis van mij heeft daar 3 jaar gewerkt. ze sprak geen woord nederlands.
Wat zijn zijn talenten? Kan hij een beetje klussen? Dan zou ik een advertentie op marktplaats zetten, dat hij klussen zoekt. Als mensen dan zelf geen engels spreken, dan kan jij bijvoorbeeld de contacten leggen.... Of in een Irish pub (even een ander accentje opzetten) Engelse les geven op scholen? Na werktijd ergens schoonmaken (dan kan niemand hem aanspreken) Succes!
Denk je dat je erachter zou kunnen komen hoe het daar heet?? Hij heeft geen 2 linkerhanden maar echt superhandig is hij nu ook weer niet. Kleine klusjes zou wel moeten lukken dus zal inderdaad eens op MP een adv zetten. Bedankt
Ik weet dat ze bij sitel een helpdesk van hp hebben waar ook enelstalige mensen werken (dat was wel 4 jaar geleden, ik weet niet of dat nu nog is) En mijn man werkt bij point of view, de voertaal in dat bedrijf is Engels misschien dat ze daar nog mensen zoeken? Beide bedrijven zitten in Eindhoven. Op ekkersrijt zit het callcenter van vodafone. Misschien dat Marieke1983 dat bedoelde? Succes met zoeken!
Misschien is het wat om koerier of postbezorger te worden bij TNT, zeker in deze periode hebben ze een extra hand nodig en vaak mag je naar de kerstperiode blijven. Het is een idee.... Als hij de straten niet goed kent is dat geen probleem hoor want je wordt eerst een paar dagen opgeleid en loop (fiets) je met iemand mee. Ikzelf heb het vorig jaar gedaan, was een extra centje en ze vroegen of ik wilde blijven na de kerst maar dit heb ik toen niet gedaan. Hopelijk vinden jullie snel iets.
ik zou callcenters inderdaad in de gaten houden. mijn vriend (ook wel redelijk in de buurt van eindhoven) zoekt op dit moment frans en duits personeel, maar zal wel eens vragen of hij ook iets weet voor engelstaligen.