Dat was ik Tuurlijk ik werk ook om er geld mee te verdienen. Alleen vind ik niet dat ze daarom maar de hele tijd erachter aan moet gaan bellen! Dat is volgens mij iets tussen het gastouder bureau en haar! Tuurlijk is het frusterend als je op je geld moet wachten dat begrijp ik ook wel. Alleen de manier van reageren vind ik gewoon heel fout....en op mij komt het wel over alsof het blijkbaar heel belangrijk is dat geld......en dan ligt het er natuurlijk ook nog aan of er gewoon op tijd betaald is of niet.......Als zij gewoon optijd heeft betaald zie ik het probleem van de gastouder niet zo.....
Hey dames, bedankt voor de reacties. Ik ben altijd op tijd met betalen behalve deze ene keer. Toen was ik een week later. Ook al had ze niet gebeld, die betaling had ik sowieso diezelfde dag gedaan. Ook ik heb niet altijd mijn geld op tijd binnen, maar daar sms ik niet over naar mijn baas. Ondertussen is mijn zoon nog niet naar de gastouder geweest. De griep heerst hier onder ons allemaal. Wel ga ik straks het gob bellen. Ik moet gewoon weten hoe het zit. Mijn gastouder weet dat ik kostwinner ben thuis en dat het geld niet op mijn rug groeit. Ik weet dat het andersom ook niet best is, maar om mij nou zulke berichten te sturen, dat pik ik gewoon niet. Ik heb sterk de neiging mijn zoon daar weg te halen omdat ze schijnbaar het idee heeft op deze manier met mij om te kunnen gaan. Ik vind onze relatie verstoord op dit moment. Het is gewoon een lastige kwestie.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je haar houding niet als prettig hebt ervaren en dat de verhoudingen zijn verstoord. Dat zou ik denk ik ook hebben. Ik denk echter dat je dat los moet zien van deze specifieke situatie; het is namelijk niet haar probleem of jij op tijd jouw salaris ontvangt of niet. Zij hoeft daar niet op te wachten. Je hebt opvang bij haar afgenomen dus je dient haar op tijd te betalen. Zij moet tenslotte ook haar rekeningen betalen en ik kan me goed voorstellen dat het heel erg vervelend is als ouders niet op tijd zijn met hun betalingen. Maar hoe is je relatie verder met haar? Heeft ze vaker zulke uitspattingen, hebben jullie verder wel een klik? Of voelde het sowieso al niet goed?
Ik zou er ook goed over nadenken wat ik met deze gastouder zou willen. Misschien ben ik wel een miep maar ik ben niet gewend dat mensen op die toon praten, doen wij zelf ook niet en ik zou dat ook niet in de buurt van mijn kind willen. En dat heeft niets te maken met of ze nu wel of geen gelijk heeft over hoe en wanneer ze betaald krijgt.
bij ons gastouderbureau is het tegenwoordig geautomatiseerd. ik krijg iedere maand een mailtje met het aantal uren dat alyssa (en straks daymian) geweest is en die moet ik accorderen. het maandbedrag wordt geloof ik rond de 25ste afgeschreven bij mij en dan vervolgens naar de gastouder gestort. ik vind de reactie van je gastouder zwaar overdreven. dat ze het 1x vraagt, vooruit, maar dit is niet normaal meer. liefs doris