tarief peuterspeelzaal

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door mamamia, 19 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamia

mamamia Lid

19 aug 2010
    13
    0
    0
    Wat betalen jullie voor de peuterspeelzaal?

Ik ben vooral benieuwd wat mensen moeten betalen die bij hun peuterspeelzaalorganisatie in het hoogste tarief zitten.
    Volgens mij is het bij ons namelijk heel duur. Wij moeten 97 euro per maand betalen voor 2 dagdelen per week. (We zitten dan wel in de hoogste inkomensgroep, maar zoveel verdienen we echt niet en voor ons is dit wel veel geld.)

Een half jaar geleden was er op dit forum ook al een topic over dit onderwerp, maar vanaf dit schooljaar gelden er nieuwe regels en ik ben benieuwd of het nu in andere plaatsen ook zo duur is of dat het hier nog steeds duurder is dan ergens anders.

En wie bepaalt eigenlijk die tarieven? De gemeente of de organisatie waar de peuterspeelzaal bij hoort?

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier de gemeente en de psz. De psz krijgt subsidie van de gemeente omdat het deelneemt aan verschillende projecten.

We betalen hier 50euro per maand. Dit is ongeacht hoevaak je kind gaat.
    van 2tot3 jaar 2 dagdelen 50euro
    3tot4 jaar 4 dagdelen 50euro

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier 70 euro voor het hoogste tarief per maand, maar kan zo even niet zien voor hoeveel dagdelen dat is. Volgens mij zowel voor 2 als 4. En hier wordt het bepaald door de gemeente.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    2 dagdelen 54 euro.

5. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    2 dagdelen kost hier in Noord Holland 72 euro.
    En dit is niet inkomens afhankelijk. Iedereen betaalt dit bedrag voor twee dagdelen.

6. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    3 dagdelen en wij betalen € 27,50 per maand. Ik geloof dat wij wel heel goedkoop zitten . Dit betaald iedereen .

7. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    2 dagdelen is € 50,49 per maand

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wij betalen 50 euro voor 2 dagdelen en krijgen de 3e dagdeel gratis.

hier is het ook inkomenafhankelijk en zit je rond de 50 euro als je modaal verdient. zit je boven de 45000 euro per jaar dan betaal je rond de 100 euro.

vind het zelf ook echt belagelijk veel geld in vergelijking met bijvoorbeeld mensen die een uitkering hebben. zij hoeven maar 2,50 per maand te betalen :(. vind dat echt een zeer groot verschil

de midden inkomens hebben altijd pech. veel minder of geen toeslagen en veel meer betalen.

9. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ons Keano gaat per 7 september a.s en wij betalen voor 2 dagdelen per week 32.50eu
    Ons jimmy toen hij ging 25,00 eu voor 2 dagdelen
    En bij ons Giovanni destijds 49,00 eu voor 2 dagdelen

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113

:( Dit vind ik heel erg.

Dus kinderen van mensen die en laag inkomen hebben kunnen gewoon niet naar de PSZ of ze moeten echt krom liggen.

Raar hoor.

Sowieso is er veel verschil tussen de verschillende regio's. Vind ik eigenlijk belachelijk. Ik vind dat het net als een school goedkoop moet zijn. Gewoon 1 keer een bedrag per jaar.

11. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier 64 euro voor 3 dagdelen, worden er waarschijnlijk 4 maar wordt dan niet duurder.
    Zitten ook in de hoogste groep, laagste betaalt hier 15 euro voor 3 dagdelen.

12. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    #12 luckybird, 21 aug 2010
    Laatst bewerkt: 21 aug 2010
    hier gaan eigenlijk alleen de kindjes uit de lage inkomensgroep/niet werkenden erheen, omdat het bijna helemaal betaald wordt uit gemeentegeld voor die groep en ook omdat het vooral gericht is op taal en waar nodig veel aandacht voor het inlopen van achterstanden. Voor ik iedereen over me heen krijg: nee inkomen en ontwikkeling zijn niet afhankelijk van elkaar!!

Kan ook te maken hebben met de regio/plaats waar je woont natuurlijk.

laagste inkomensgroep betaalt 45 p/j (krijgen dit bedrag ook vaak via bijzondere bijstand alsnog vergoed) en hoogste 800 p/j.

13. mol81

mol81 Niet meer actief

2 dagdelen is €34,50

14. mamamia

mamamia Lid

19 aug 2010
    13
    0
    0
    Wat een verschil zit er tussen al die tarieven! Maar uit de reacties tot nu toe is het bij ons dus nog steeds veruit het duurste.

Ik vind het raar dat elke instelling zijn eigen tarief voor de hogere inkomens mag bepalen en dat er dan zoveel verschil in zit per plaats. Er is namelijk nauwelijks of geen concurrentie in veel plaatsen. Alle peuterspeelzalen bij ons zijn aangesloten bij dezelfde organisatie. We moeten dus of zoveel betalen of ons kindje kan er helemaal niet heen. We kunnen haar ook niet naar een andere plaats naar de peuterspeelzaal brengen.
    Het zou eerlijker zijn als er een landelijk tarief bepaald wordt.

groetjes mamamia

15. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Even het lijstje erbij:

Laagste inkomen (max 800netto/mnd): EUR 23,72
    Hoogste inkomen (min 2224netto/mnd): EUR 84,64
    Dit gaat om 2 ochtenden.

16. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik geloof dat wij iets van 38,20 betalen voor 2 dagdelen.

Ze zijn nu naar een erkende instantie gegaan en nu krijgt het tweede kind wat tegelijk gaat korting.

Ze hebben nu ook een nieuwe regeling dat alleen de kinderen van buitenlandse mensen, die "ziek zijn of een beperking hebben" en mensen die geen goed nederlands spreken en de kinderen daarvan 4 dagdelen moeten komen.

En dat word dus allemaal vergoed grotendeels.

Voorheen gingen de 3 jarige altijd 3 dagdelen om de overgang naar de basisschool makkelijker te maken. Nu dus maar 2 dagdelen tot de basisschool als je kind tot de normale groep behoord.

Nou ik vind het belachelijk! Mijn kind krijgt dus geen dagdeel extra meer als hij 3 jaar is (wat zijn grote broer nog wel had en ons heel goed is bevallen toen en hijzelf vond het ook heerlijk en was er aan toe) omdat ze vinden dat hij tot de gewone groep behoord. Wie bepaald dat?

Ik heb een marokkaanse vrouw gesproken waarvan haar kind wel 4 dagdelen moest en die vond het discriminerend omdat ze minder geleerd hebben of omdat ze als buitendlands bestempeld worden.

Maar ja we doen er niks aan.

Ben benieuwd hoe de overgang straks gaat voor mijn kind naar de basisschool. Hij moet dan ineens van 2 dagdelen naar volledig 5 dagen.

17. bruce2004

bruce2004 Bekend lid

12 okt 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    Hier is max 64 euro voor 3 dagdelen en gaat naar inkomen

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    2x2 uur (dus 2 dagdelen)=95 euro.
    zitten in de hoogste groep(maar volgens mij zit je nogal snel in de hoogste groep dan...)

19. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    #19 Nipa18, 30 aug 2010
    Laatst bewerkt: 30 aug 2010
    1 ochtend in de week 61 euro in de maand..:$

krijg je nou nog wat terug van de belasting? want dat zei de mevrouw van de peuterspeelzaal, dus ik de belasting gebeld en die zeggen van niet;)

20. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Nickyz: nee je krijgt niks terug van de belasting. Of je moet in een speciale categorie vallen geloof ik.

Deel Deze Pagina