Ik werk al jaren in zuid En heb er ook gewoond. En heb echt nog nooit wat slechts meegemaakt met jongeren. De meeste onvriendelijke mensen zijn juist ouderen. Ik zie wel veel ‘onverzorgde’ (om het netjes te zeggen) mensen. Maar ook die doen eigenlijk nooit wat. Ik probeer altijd gewoon neutraal te zijn, en dan heb je eigenlijk van niemand last.
Ik ben bang dat ik hem wel snap en totaal ongepast vind. Ik zie deze reactie namelijk ook vaak onder nieuwsberichten op facebook. Maar hopelijk heb ik het mis hoor.
Scandinaviërs is volgens mij een synoniem voor Syriërs, net zoals Finnen door sommige mensen gebruikt wordt om Marokkanen aan te duiden. Maar ik kan het mis hebben.
^ dit dus. Er zijn hier ook wijken waar je zit soort gedrag tegen kan komen bejaarden die getreiterd worden etc. Pas nog een stuk op tv bij handhaving, waren ook jongeren gastjes die wijken terroriseren en de ouders..... Die riepen mijn kind doet dat niet en verzonnen excsuces.
Ik kom regelmatig in Rotterdam en ik heb dit nooit meegemaakt, maar op vrijdagavond ga ik liever niet meer winkelen vw toch een wat minder prettige sfeer. En over de reacties: ‘ik had zelf opgepakt‘. Ook 10 jarigen kunnen met messen rondlopen, ik zou echt niet durven te reageren. @topicstarter: in die 2 weken zal veiligheid op hoogste paraatheid zijn. Ik zou het daar niet om laten.
Nee natuurlijk is dit niet normaal, ook in Rotterdam niet. Gelukkig kent het Rotterdams een rijk vocabulaire om dit soort schorem de mantel uit te vegen.
Ja ik ook, ik vraag me altijd af waarom mensen zo denken. Onwetendheid vind ik dan nog een te positieve benaming bij dit soort uitspraken en gedachtes die mensen hierover hebben.
In mijn studietijd heb ik samen met mijn man op Zuid in een appartement gewoond vlakbij Ahoy. Deze praktijken zal je inderdaad daar sneller meemaken dan in Hillegersberg.
Ik reageerde enkel en alleen op de openingspost van TS. Of dit lastigvallen herkenbaar is in Rotterdam.. Ja voor mij wel. Jongetjes die een vrouw uitschelden op straat voor HOER is voor mij herkenbaar; enkel meegemaakt (persoonlijke ervaring!)door jongens van een bepaalde afkomst. Dat mag niet gezegd worden?? Is mijn persoonlijke ervaring/mening en hoef door anderen natuurlijk niet als waarheid gezien te worden.