Lastig gevallen door kinderen (in Rotterdam)

Discussie in 'De lounge' gestart door Katja77, 2 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.962
    113
    Mijn kinderen zitten op een school met 4 " niet-nederlandse" kinderen (ook niet hier geboren). 2 van hen zijn echt enorme etterbakken (kinderen half wurgen, meisjes uitschelden in Arabisch, kleine kinderen slaan, echt geen grappige dingen). Nu heb ik onze kinderen wel uitgelegd dat dat toeval is én het echt niet wat zegt over andere mensen, maar je ziet wel hoe mensen hierop reageren. En het gedrag kan echt niet, maar daar kun je niet een hele bevolkingsgroep op aanspreken. Een van die andere 2 jongetjes is superlief, houdt zelfs alfijd de deur voor mij open, maar toch zie je gewoon dat het negatieve gedrag meer de aandacht krijgt (wat dan ook weer niet raar is).

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    Natuurlijk, maar helaas zijn we in onze samenleving nog niet zo ver. Mijn man is in Nederland geboren en getogen, maar hij is donker en dus voor andere mensen altijd een buitenlander.

3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.398
    21.792
    113
    Waar ik woonde in Nederland was dat ook, vreselijk. Altijd blowen in de tuin en op een gegeven moment verbouwden ze zelfs wiet in hun tuin onder een partytent :eek:... Maar toen onze dochters het ooit eens flikten om jawel, een bal over de schutting te gooien (pfff hoe durven ze!) kwam mevrouw klagen vanwege de overlast. Was ook wel heel erg vervelend hoor. Stel eens voor, vind je zomaar een bal in de tuin... :rolleyes: Nee dat kan echt niet. :roflmao:
    Gelukkig was de buurvrouw aan de andere kant een heel aardige vrouw.

Louise11110, Lynne182 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.398
    21.792
    113
    Tja mijn man had dat dus andersom. Maar dan was hij wel weer een landverrader ivm zijn islamitische uiterlijk :roflmao:

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.215
    113
    Wij hebben nu voor proef een man aan boord. Geboren in Nl, praat nederlands en nauwelijks marokkaans... hij zegt marokkaan te zijn. En niet nederlander, evt met Marokkaans bloed.

Weet niet hoeveelste generatie in Nl hij is trouwens

6. Lynne182

Lynne182 Bekend lid

7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    OH ja maar zo heb je altijd wel wat. Wij hebben aan 1 kant buren, Turken, waarvan die man een vreselijke vent is. Hij kan niet tegen huilende kinderen of harde geluiden. Tsja en dan heb je net ons naast je wonen met 3 kleine kinderen die, idd hoe gek, kunnen huilen. Hij bonkt op de muren als ze huilen, bedreigd ons met de dood, scheld onze kinderen uit en bedreigd die net zo goed. Hij heeft nog geen schrik voor de duivel zo ene is het.

Maar dan aan de andere kant wonen Koerden. En die mensen gaan voor ons door het vuur. Die vrouw staat dag en nacht voor mij en de kinderen klaar. Ze heeft zelf ook twee dochters. En mijn meisjes mogen daar altijd spelen, iets lekkers eten, wat dan ook.

Dus wat ik ermee wil zeggen is dat echt niet alle moslims "slecht" zijn. Maar je hebt er altijd een stel rotte stinkende appels tussen zitten die het verpesten voor de meerderheid. En zo zal het altijd blijven.

7. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    Klinkt eerder alsof er altijd een paar rotte appels tussen de buren zitten. Of gewoon, de mensen die ons omringen. Ik snap helemaal niet wat Turks- of Koerds-zijn te maken heeft met je voorbeeld. Je hebt 1 buurman waar je last van hebt en aan de andere kant heb je buren waarmee je het goed kunt vinden.

Queen, citroenrasp, Paardenbloem en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Een bal op je wietkwekerij is dan ook niet prettig! :roflmao::p (Denk ik tenminste. :roflmao:)

smax, citroenrasp, suus1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ik spreek ouders en leiders hier idd op aan,en als het echt over de schreef gaat meld ik dit bij de club en knvb. Helaas de ervaring dat niemand er wat mee doet. Vinger van mijn zoon brak zelfs door het bewuste natrappen op zijn handen (keeper) schouders werden opgehaald en club en knvb doet niks verder.

10. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Huh heb ik nou onder een steen geleefd? Daar heb ik echt nog nooit van gehoordo_O

Dubbelgeluk en citroenrasp vinden dit leuk.
  11. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Wat grappig joh haha wat dacht jij dan?

Madeliefje06 vindt dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik krijg van dit soort opmerkingen altijd kippenvel. Er word toch ook nooit gezegt niet alle Hollanders zijn slecht maar die stel rotte appels (een Holleder, pedofielen) verpesten het voor de meerderheid.
    Net als de opmerking, ... (bijv ali B. Is wel een goede Marokkaan) hij is gewoon een goed mens.

Ysabella, MyMiracle, Vergeten en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Nou echt hoor. Precies dit

14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.398
    21.792
    113
    Ja en helemaal als ze dan ook nog overschakelen naar 'moslims'. Ik bedoel, het ging om "buitenlanders" namelijk... Kennelijk is het dan gangbaar om hun religie erbij te halen, maar als ik mijn voormalige tokkieburen ga vergelijken met de normale buurvrouw heb ik het ook niet ineens over christenen.

Anna009, merah, Ysabella en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. Lynne182

Lynne182 Bekend lid

7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Ja en toch zal je dit altijd houden. Je hebt mensen die zulke uitspraken irritant vinden. Je hebt mensen die het niet boeit, je hebt mensen die er mee instemmen en je hebt mensen die dus blijkbaar kippenvel krijgen ervan.

Maar is dit zo niet met alles? Net als de domme blondjes grappen? Sommige mensen irriteren zich daar ook groen aan en andere liggen er niet wakker worden. En er zullen ook zeker wel mensen zijn die zeggen, et zijn altijd die kaaskoppen, gelukkig zitten er nog goeie tussen. Maar het is wel zo. Er zitten altijd en overal bij elke cultuur, geloof of levensstijl mensen tussen die het verpesten voor een ander. Maar de een zegt dat hardop en de ander zwijgt.

Leni88 vindt dit leuk.
  16. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    maar waarom verpesten ze het dan voor de meerderheid? Dat snap ik niet zo goed. Wat word dan verpest?
    Er zijn zat nederlanders die de grootste criminelen zijn. Verpesten hun het dan ook voor ons allemaal?

Anna009, Ysabella, Lovely83 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik vind dit toch wel een mooie.

Ik kom van het woonwagen kamp, word al mijn Helen leven gediscrimineerd ondanks ik een gewoone Nederlander ben. Mijn groot ouders zijn hier geboren en getogen maar gaan reizen op het moment dat er geen werk was om zo toch inkomen te hebben. Ze hebben hun eigen altijd rot gewerkt mijn oma op haar 65 werkt nog. 'mijn opa is met vervroegd pensioen gegaan ivm versleten schouder'.

Zij werden al gediscrimineerd mochten gemeentes niet in, werden elke plek waar ze kwamen genoteerd en met hoe veel ze waren. Altijd ergens achteraf achter een hek of naast het spoort gezet.

Maar moet je eens in het nieuws en of onder reacties op Facebook kijken. We worden allemaal over een kam geschoten en gediscrimineerd op ons af komst en we hebben zelfs een uitsterfbeleid hoe vind je die klinken.... Of we een stel staffords zijn die je niet meer zou mogen 'fokken'.

Wat ik bedoel te zegen is dat dus niet alleen Marokkanen Turken of islamitische mensen gediscrimineerd worden maar alles wat anders is of afwijkt.

Ysabella en citroenrasp vinden dit leuk.
  18. Lynne182

Lynne182 Bekend lid

7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Ja er zijn zeker mensen die dat zeggen. Je wilt niet weten hoe vaak ik om me heen heb gehoord, "het zijn ook altijd die...". Vul zelf maar in. Maar daarom zei ik ook juist in mijn eerdere bericht daarvoor dat niet alle moslims slecht zijn dat er ook zeker goeie tussen zitten. Maar in de media en nieuws word vaak gesproken over meneer H. Of meneer M. En melde ze de afkomst er bij. Waardoor ik goed kan inkomen dat er gezegd word, "het zijn ook altijd die...". En ja ook daar weer kan de een zich niet in vinden en de ander wel.

19. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Beetje off topic, maar dat uitsterf beleid gaat om de woonvoorziening toch? Niet om de mensen van het kamp als persoon?

En van dat discrimineren geloof ik meteen, ook over mensen van het kamp zijn heel veel onterechte vooroordelen. Maar dan zeg je toch ook niet gelukkig zijn er nog goede kampers maar de slechte verpesten het voor de goede?

20. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113

Waarom heb je het dan over moslims? Er zijn goede en slechte mensen. Van alle soorten, niet alleen onder moslims.
    En juist door die nieuwsberichten moet je beter weten. Want inderdaad dan word er afkomst vermeld, maar als het om een nederlander gaat niet. Dat is toch raar?

Anna009, tuc, Vergeten en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina