rood haar, wanneer sproetjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door belize, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dat is zeker een domme vraag maar ik heb geen idee hoe ik dat moet uitzoeken op internet etc. babies worden zonder sproetjes geboren maar wanneer krijgt een baby(kind) sproetjes? met n rood haarige baby verwacht je eigenlijk dat ook sproetjes komen. ja, ik weet wel dat de kleur van haar nog niet vast zit op deze leeftijd....maar goed, weet iemand t antwoord?

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn meid is ook roodharig, niet fel rood, meet rozig, henna achtig (ze is kwart turks).
    Bij haar kwamen de sproetjes ik denk tussen de 3 en 5 jaar in.
    Ik weet t niet precies meer, ik denk dat t ook per kind verschilt.
    Nu is ze bijna 8 en moet zeggen dat er iedere zomer wel weer meer bij komen hihi

3. veertje

veertje Fanatiek lid

Stijn is rood en vorig jaar (toen was hij 2,5) begonnen ze te komen maar nog wel heel erg licht..

4. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    N is niet rood, heeft ook geen sproetjes, maar wel al 4 moedervlekken! Ik heb er ook tig en haar vader ook (ook al zie je die nauwelijks omdat hij een donkere huid heeft). De eerste 2 kreeg ze met een jaar ongeveer.

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik was ook wel benieuwd..maar zie dat het dus best wel verschild!

Finn heeft ook rood(achtig) haar...en zijn papa en ik ook allebei (ik alleen vroeger toen ik net was geboren) en we hebben beiden ook echt veel sproeten...

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb er mijn eigen fotoalbum even op nageslagen, heb zelf ook aardig wat sproeten (bruin haar) en wat ik zo gauw zie kreeg ik ze zo rond 3-4 jaar.

7. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    mijn meisje van ongeveer 20 maanden heeft een mooie kop rood krul haar maar er is nog geen sproetje te zien. Nou moet ik wel zeggen dat ik haar veel in de schaduw hou en haar erg vaak insmeer. Die rode haren heeft ze van mij Ik zelf zit helemaal onder de sproetjes maar zou ook mijn foto boek er op na moeten kijken om te zien wanneer ik ze kreeg

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ons dametje heeft sinds een maandje of 2 haar 1e moedervlekjes. Dus net voor haar 2 jaar kwamen die... Dus met sproetjes zal dat ook wel mogelijk zijn.

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    grappig hoor dat ze die later krijgen. het blijft dus spannend.

busster:ja erg opletten met rood haarigen en de zon.ook gevoellige huid. we letten ook op.
    dames erg bedankt voor jullie reacties.groetjes!

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij Thirza (20 mnd) ook nog geen sproet te bekennen... heb zelf wel veel sproeten en dat worden er elk jaar meer. Bij mij zijn het wel echt zomersproeten, 's winters verdwijnen ze weer. Zou er mijn foto's ook eens op na moeten kijken wanneer dat bij mijzelf begon.

Maar ben benieuwd wanneer ze bij Thirza komen dan :)

Deel Deze Pagina