De titel zegt het al. Onze dochter heeft verborgen reflux en krijgt daarvoor nexium sinds ze 1,5 week oud is. Inmiddel is ze al 12 weken oud. Het wordt steeds moeilijker om de nexium erin te krijgen. Ze blijft het steeds opnieuw uitspugen. We hebben alles al geprobeerd, met een spuitje, pipetje, met een pinkje ernaast, etc. We stoppen het zover mogelijk achterin haar mondje, dat werkt altijd het beste, alleen nu pikt ze dat dus ook niet meer... Heeft iemand hier ervaring mee en tips hoe dit dan erin te krijgen. Ze heeft het wel nodig omdat ze anders alleen maar meer last gaat krijgen van de reflux en dan hebben we weer een ander probleem...
Hoihoi, Onze zoon had dit precies hetzelfde, hij vindt het echt niet lekker. Wij geven het nu tegelijk met de voeding, het effect is hetzelfde als een half uur voor de voeding(raden sommige aan, staat niet in de bijsluiter bij ons, daar staat dat het niet uit maakt wanneer je het geeft)dus maakt volgens mij niet zo veel uit. We doen het als volgt: We maken een flesje en zijn nexium, doen zijn nexium in de medicijnspuit en gaan met hem zitten, nexium ligt dan naast mij klaar. Hij krijgt zijn flesje (met ene hand vast) en ik heb in mijn andere hand de spuit. Ik doe dan elke keer als hij net een slok heeft genomen en weer aanzuigt de spuit in zijn mondhoek(dan verbreek ik het vacuum niet, zachtjes tegen de speen aan in zijn mondhoekje) en spuit er ongeveer één ml. bij. Dit doe ik tot de spuit leeg is. Hij kan er nog wel iets uit werken maar het meeste blijft keurig binnen! Hij werkt er de laatste tijd wel meer uit maar als ik zorg dat hij de spuit niet ziet gaat het goed! Ik hoop dat dit voor jullie ook de oplossing is! Lastig is dat hè, ze hebben het zo hard nodig maarja dat snappen ze zelf natuurlijk nog niet. Succes!!
er bestaat een speen waar het in kan misschien is dat wat? Medicijnspeen Numi Med Medicijnspeen | Baby Product van het Jaar
Dat is misschien wel een goeie! Die ga ik vanavond uitproberen. Hoop alleen niet dat ze dan de fles met nexium gaat associeren, want dan wil ze helemaal niks meer. Het is inderdaad wel echt lastig soms. Laatste paar dagen is ze sowieso onrustiger, de dosering moet waarschijnlijk weer opgehoogd worden. Straks met ziekenhuis gebeld, maar de kinderarts is er pas dinsdag weer... Heb nu gevraagd of de dienstdoende de dosering dan niet kan bepalen, anders heeft ze straks echt last van haar slokdarm of zo...
Misschien wel. Heb je ervaring met nexium? Want daar zitten nl van die harde bolletjes in, die passen niet door de gewone flesspeen zeg maar. Weet jij of die wel door deze medicijnspeen gaan?
Nexium is best wel een hoeveelheid wat je moet geven toch? Anders misschien losec gaan proberen (is eigenlijk hetzelfde), dat kan je met een paar druppen water oplossen en dan met een lepeltje geven. Het is maar heel weinig en daardoor wel te doen en omdat het een soort dikke brei is kunnen het moeilijk naar buiten werken.
Dat vind ik wel inderdaad. Ze krijgt 2 maal daags 7,5 ml en daarbij komt dat de dosering nog verhoogd gaat worden omdat ze weer meer last heeft van haar reflux. Dus ik denk dat ik op 2x10ml uit ga komen... Losec heb ik nog nooit van gehoord, maar ik ga het zeker overleggen met de kinderarts! Thanks!
Hier ervaring en het past niet. Ik heb er een andere speen opgezet die ik wat groter heb gemaakt. Ook niet ideaal maar t werkt
Heb je het geprobeert?? Lukte het? Hier is het echt de oplossing(langs de borst/fles geven). Overstappen van meds kan nogal weerslag hebben begreep ik, zou eerst eens probleren of het niet lukt op andere manieren. Je zou ook nog kunnen mengen met wat afgekolfde bv ipv water(voor de smaak). Weet niet wat voor een effect dat heeft maar ik weet dat sommigen het ook met kv mengen dus zou moeten kunnen. Of iets minder water erbij doen en dan zorgen dat je hetzelfde percentage geeft(1/3e bijvoorbeeld, bij 7,5 is dat denk ik de helft). Dan hoeft er ook minder naar binnen.
Effe een voorwaarschuwing; Ik denk niet je naar 2 keer 10 mg gaat hoor, is echt heel ongewoon bij kleintjes. Elise is al 8 kg en krijgt nog steeds 10 mg alleen wij geven het in 1 keer. maar hier gene probleem met toediening. Het enige wat ik je kan adviseren is het zakje oplossen met minder water. Je moet het oplossen in 15 ml warm water en dil laten worden maar je kan ook 10 ml doen of met een spuitje de witte bolletjes eruit zuigen wat daar gaat het om, dat is de medicatie. ik snap 2 keer 7,5 ook nooit want het werkt 24 uur en zo krijg je dus hele rare doseringen. Misschien een optie om het in 1 keer te geven. het werkt 24 uur..
Ik herken je probleem! Ik deed het in een injectiespuitje, en dan had ik van difrax zoon 123 speen, en gebruikte ik de stand 3 (naar de neus) en dan spoot ik het in de speen zeg maar, en omdat ze honger had, zoog ze eraan en voor je het weet is het op! Ging super! En hebben ze het snel binnen en danhad ik de fles klaarstaan en hop.. een fles erachteraan. Is de vieze smaak ook snel weg! Hopelijk heb je iets aan deze tip. Evt een gat knippen in een gewone speen kan natuurlijk ook (om iig even te proberen of het voor jou werkt!)
ik deed het in nexium spuiten in een grotere flessenspeen en die voor het flesje melk houden en zodra dat leeg was meteen de fles melk in de mond. Dat was me een geklooi zeg met die nexium...
Thanks voor alle reacties! Ben het nu in elk geval met minder water aan het aanmaken. Dan hoeft er al niet zoveel meer naar binnen. Verder werkt het idd ook om het naast de speen erin te spuiten. Ze krijgt nu dus in elk geval weer genoeg binnen!
mijn zoontje krijgt ook nexium en ik heb aan de apotheek gevraagd of ik het door zijn voeding mocht mengen. zij hebben toen het bedrijf opgebeld en die zeiden dat je het niet door voeding heen moet mengen omdat dan de werking verminderd.
Wij doen de nexium in een speciaal medicijn flesje (nuby medi nurser), weert geurtjes en drinkt als een normaal flesje. Werkt echt super! Wij zijn overgegaan toen meneer de spuit ook weigerde en het eruit gooide. NÛBY Medicijnflesje - online bestellen!- babywalz Wij hebben toen bij babypark dit complete setje gehaald voor 13? euro: Amazon.com: Nuby 6-Piece Medical Kit: Baby
Daar adviseert iedereen volgens mij anders over, de werking blijft bij ons manneke iig wel hetzelfde, hij doet het er prima op. En aan de andere kant denk ik dan, wat is nou beter, als mijn manneke het weigert krijgt hij helemaal niks binnen. Als ik het naast de speen doe en het werkt iets minder, heeft hij de rest mooi wel binnen en het werkt voldoende(voor hem tenminste). Agos, wat fijn dat het zo wel goed gaat!!!