Elke keer als ik van mijn schoonouders bezoek krijg gaat mijn schoonmoeder boven de kinderwagen hangen en begint aan mijn zoontje te zitten over zijn wang te aaien en aan zijn handjes te zitten ook begint ze tegen hem te praten met een schelle hoge piep stem wat hij niet leuk vind. Dat zie aan hem door dat hij zijn handen weg trekt en raar gaat kijken. Dit doet ze steeds als hij slaapt. zelf heeft ze het niet door dat hij het niet leuk vind want ja het is een baby en die moet alles leuk vinden. (volgens haar. Maar ons zoontje vast houden wil ze alleen als hij slaapt. zelf heeft ze na de geboorte van mijn man een postnatale depressie gehad dus heeft ze niet van hem kunnen genieten maar ze doet heel erg overdreven bij ons zoontje. het is haar 3e kleinkind en de andere 2 vinden haar geen leuke oma (Ze kan heel erg schelden tegen mijn schoonvader in bij zijn van haar kleinkinderen) het zijn het neefje (6) en nichtje(8) van mijn zoontje. wie kan mij advies geven alvast bedankt
Als ze op vaste tijden komen dat leg hem gewoon in zijn eigen bed als hij slaapt. En als ie wakker is lijkt het me geen probleem toch?
Ik zou idd ook eerlijk zeggen dat je niet wilt dat er aan hem gefrunnikt wordt als hij slaapt. Zo voorkom je straks ruzie en scheve gezichten omdat je niets gezegt hebt, want zolang je niets zegt weet je smoeder ook niet dat je het niet leuk vind.
ik zou gewoon luchtig maar resoluut zeggen dat hij slaapt en dus niet gestoord kan worden. doe ik met mijn schoonmoeder wel. zij wil Sven ook altijd op schoot, ook al z'n nichtje dan leuk op de grond zit te spelen. ik ben daar heel resoluut in. 'nu moet hij even op de grond spelen hoor, het is geen schootkat'. bij haar moet eht wat krengerig, anders werkt het niet. binnenkort gaan we sowieso eens met mijn schoonouders om de tafel, want er is veel dat ze altijd maar doen en ons niet bevalt. ik hou er van open eerlijkt e zijn, ook al is dat confronterend en zullen we ze 4 weken niet zien omdat ze boos zijn
Ik zou het ook gewoon maar noemen... ergernis en frustratie oppotten werkt toch niet, ooit komt het er een keer uit, dus dan kun je dat beter doen op een moment dat je er rustig over kunt praten. Of je schoonmoeder het op zal pakken is een tweede natuurlijk, maar je biedt haar op die manier in ieder geval de kans haar gedrag te veranderen en zo alsnog een leuke oma voor haar kleinkind te zijn...
ik vind het allemaal nou niet bepaald dramatisch wat ze doet, het lijkt me zelfs vrij normaal dat je tegen een baby met een hoge stem praat, maar dat was je vraag niet. Je kunt toch gewoon zeggen als hij slaapt: "laat m maar even hij ligt nu zo lekker, als hij straks wakker is mag hij wel even op schoot
Ik zou het gewoon proberen zo tactisch mogelijk tegen haar te zeggen dat je wilt dat je zoontje zijn slaaprust krijgt. Desnoods zeg je; 'Jij wilt toch ook niet midden in je slaap wakker worden doordat er iemand boven je bed hangt te praten?!' Oke, dat is misschien niet zo netjes maar wel overduidelijk.
je moet het niet allemaal maar laten gebeuren hoor als jij duidelijk ziet dat je kleintje het niet leuk vindt en dat ie slaapt, jij bent degene die zijn grens aangeeft, zijn moeder, dus voor de rust van je kleintje moet je je schoonmoeder gelijk afkappen als ze het weer doet, dus gewoon zeggen dat ie ligt te slapen en dat ze hem even moet laten, als dat niet lukt, gewoon in zijn bedje leggen dan is de boodschap wel duidelijk.
meid weet precies hoe je voelt, als ik het zo lees kan het mjin verhaal zijn (nu is mn schoonmoeder een aardig mens maar erg opdringerig vooral als ik zwanger ben en de baby er is) Ik wil deze keer borstvoeding gaan geven en houd niet van apies kijke dus . ze stond bij de eerste te pas en teonpas voor d edeur dat gaat nu dus even anders net als een ander op afspraak en ze belt maa rgewoon. En ik heb het toen met mn vriend besproken dat hij er maar wat van moest zeggen en dat heeft hij gedaan, want steeds als de kleine sliep ging zij aan m ziten frutten en was hij weer wakker. Nu ga ik ook lekker boven zitten voeden veel relaxter en hoef niemand in mn slaapkamer te hebben dan. Ik heb wel geleerd van de vorige keer. maar spreek het uit hoor meid anders word er echt knettergek van en je geovel word alleen maar erger
allemaal bedankt voor jullie advies. ik ben er afgelopen week achtergekomen dat mijn zoontje niet echt gesteld is op zijn oma, hij was wakker hen heb hem aan haar gegeven dan kon ze hem vasthouden (was de eerste keer dat ze hem vast hield) maar hij begon gelijk te krijsen en ze wou hem terug geven aan mij, heb tegen haar gezegt dat hij even moest wennen maar nee hoor hij bleef door gaan dus heb hem weer overgenomen en hij was gelijk stil. Niet leuk voor mijn schoonmoeder. en als ze langs komen en hij slaapt heb ik hem op zijn kamer, vond ze niet leuk want hij hoort in huis te staan volgens haar. maar daar trek ik me niks van aan. en aan hem zitten doet mijn schoonmoeder ook niet meer zo vaak want hij trek zelf zijn handje weg of gaat boos kijken. ook weer niet leuk voor haar maar daar kan ik niks aan doen, hij moet ook aan haar wennen. wie nog meer advies heeft mag dat wel zeggen. groetjes
ik heb goed advies voor je. neem mijn schoonmoeder maar die is sinds de geboorte 10 nov 2008 al 1 hele 3 kwartier langs geweest. en straks gek vinden dat ze geen band heeft met haar kleindochter. wij zijn wel bij haar langs geweest met kerst daarna niets meer gehoord en dat woont 15 min bij mij vandaan. je mag er hebben gratis voor niets