Hoi een vraagje Ons zoontje is bijna 6 maanden (zondag) en krijgt al sinds 4,5 maand fruit en groente en het gaat vanaf het begin af aan helemaal goed. Dit is ons schema 8 uur fles 210/7 schepjes 10 uur fruit met wat sap 12 uur fles 210/7schepjes 15 uur groente potje (sinds een paar dagen krijgt hij een half 6 maanden potje 16.30 fles 210/7 schepjes 20 uur fles 210/7 schepjes Nou is de fles van 12 uur een probleem, hij begint heel goed te drinken en ineens heeft ie er genoeg van het lijkt wel of hij nog vol zit ofzo , zostraks ook laat hij nog 100 staan, iemand enig idee wat ik daaraan kan veranderen. Of misschien minder in de fles doen. En nog een vraag afgelopen woensdag was ik bij het CB, en daar zeiden ze dat ik hem af en toe ook al wel wat brood mocht geven met beleg, en wat pap, maar op welk tijdstip zou dat het beste zijn.
hij geeft zelf al aan dat het teveel is. je gaat nu toch over op opvolgmelk en is de max 800cc, liefst minder dus dan ga je terug naar flessen van 180+6. ik zou het volgende doen: 8.00 180+6 en pap uit fles of uit bord 10.00 fruit 12.00 brood en fles 15.00 koekje en drinken 16.30 groente en flesje na. als je een heel 6 maanden potje geeft kan de fles eraf. 20.00 180+6 evt met pap. je kunt ook 210+7 geven, want met dit schema is er een fles af. groetjes, Miranda
ik denk ook dat 4 keer 210 te veel is geworden naast de bijvoeding. ochtend en avond een fles van 210/7 met pap en de andere 2 van 180/6 scheppen is voldoende waarschijnlijk
als je pap uit een fles wilt geven is het even uitvissen hoe het nog drinkbaar is, je kunt 2 scheppen proberen. uit een bordje staat op het pak. groetjes, Miranda
eerst 210/7 plus 2 scheppen nutix (pap) dan 2 keer 180/6 en dan als laatst weer 210/7 met 2 scheppen nutrix het zijn papflessen die ik geef, is makkelijk en snel.
ah zo , ik dacht als ik hem eerst een bordje pap geef en daarna nog een fles 210/7 leek me al wat veel. Maar dat vind ik wel een goeie tip de 2 middelste flessen 180 dank je wel
ja dat zou wat te veel zijn haha oja misschien ook handig als je de groente rond jullie etenstijd geeft , want straks is het de bedoeling dat hij gezellig mee eet met jullie en dan is die tijd al normaal bij hem
houd er wel rekening mee, dat zodra je opvolgmelk gaat geven, de max 800cc is. als je dan 2 flessen van 210 en 2 van 180 geeft, is het teveel. groetjes, Miranda
het is echt het maximum, het liefst nog minder. meestal kom je met opvolgmelk al op een fles minder uit, dan zit je op 600. dat is bij de meeste cb's ook de aanbevolen hoeveelheid. vandaar dat je zoiezo teruggaat naar flessen van 180+6.
Ik zou gewoon gewoon de ochtendfles houden zoals je die nu hebt, en dan rond een uur of 10 een bordje pap of brood. Dan rond 12 uur die fles, dan rond 15 uur fruit, rond half 5- 5 uur groente met een klein flesje erbij, en rond 20 uur het standaard flesje.
oh ok dat wist ik niet, maar zitten ze niet sneller vol van opvolgmelk of hetzelfde als de eerste melk?
opvolgmelk is geconcentreerder. ze krijgen per fles meer voedingsstoffen binnen en het verzadigd meer. vandaar dat meestal dus een fles afvalt. groetjes, Miranda