maxi cosi citi&cabrio hetzelfde?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Guinevere, Jun 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

May 25, 2006
    1,179
    0
    0
    zijn de cabrio en de citi hetzelfde?Dus kan ik dezelfde adapters hiervoor gebruiken?

2. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Op zich zijn het niet dezelfde qua stoel zelf. De cabrio is wat meer beschermend. Maar ik weet niet of het onderstel verschillend is van elkaar, zou je eens na moeten vragen in een babyzaak.

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

De maxi cosi cabrio is van 0 tot 9 kilo (ongeveer 9 maanden), de citi is van 0 tot 13 kilo (ongeveer 12 maanden).

Qua veiligheid zijn ze dacht ik even goed.

4. Semmie

Semmie Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    volgens mij bedoelt eef of ze opdezelfde adapterset kunnen of niet?

5. Gerda1977

Gerda1977 Actief lid

Dec 5, 2006
    125
    0
    0
    Groningen
    Dat is niet waar, de cabrio is ook van 0 tot 13 kilo kijk maar op www.maxicosi.nl De adapterset van de cabrio en de city is hetzelfde lijkt mij, aangezien ze allebei op een quinny kinderwagen passen.

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Gerda1977, je hebt helemaal gelijk. Maar nou snap ik er zelf niks meer van. Welke maxi cosi is dan wel tot 9 kilo of ben ik nou in de war met dat ze over mogen in een anders stoeltje met 9 kilo, maar dat niet beslist hoeft?

En volgens mij zijn het dezelfde adapters, maar voor de zekerheid toch even navragen, lijkt mij.

7. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    zelfde adapters dacht ik idd...bel anders even de prenatal. die kunnen het zo vertellen over de telefoon

8. Andrea mv Ryan

Dec 31, 2006
    1,052
    0
    0
    Noord-Brabant
    DE cabrio heeft extra zijsteunen bij het hoofd en kan in hoogte versteld worden, ik geloof dat dat bij de citi niet kan.
    Maar nogmaals: Volgens mij is het onderstel van beide hetzelfde, dus kun je dezelfde adapters gebruiken. Anders bel je even de Prenatal o.i.d.

9. Setteke

Setteke Niet meer actief

Huh? Wat bedoel je met in hoogte verstelbaar? Heb ik (alweer :oops: ) iets over het hoofd gezien?

10. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    volgens mij is het niet helemaal hetzelfde. wij hebben de easyfix/isofix voor in de auto. Daarvan wordt overal gezegd dat je de maxi cosi cabrio moet hebben om erop te zetten.

11. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    voor adapters zijn de cabrio en citi hetzelfde wij hebben een maxi taxi en daar hebben we eerst een maxi cosi city op gehad en nu een cabrio

12. Andrea mv Ryan

Dec 31, 2006
    1,052
    0
    0
    Noord-Brabant
    Tja, hoe moet ik dat goed uitleggen, hoe ik het eerst heb opgeschreven lijkt het net of je 'm oneindig kan verstellen, maar dat is niet zo. Even anders:
    De cabrio kan via een hendeltje ingesteld worden voor een baby tot een bepaald aantal kilo (5?), dan is de diepte voor de billen minder diep dan anders. Als je een cabrio hebt, zou je eens in de gebruiksaanwijzing moeten kijken, daar staat het in.

Dat is waarschijnlijk omdat de cabrio een nieuwer model is en voorbereid is op Isofix, maar je moet wel een cabrio Isofix hebben, anders past het niet in je auto.

Duidelijk, nu is de vraag goed beantwoord. ;)

13. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Ik denk dat je in de war bent met dat ze over mogen met 9 maanden of als ze 13 kilo zijn...

14. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Andrea mv Ryan, Je bedoelt dat losse kussentje wat je onder de billen kan doen, dan is de stoel idd kleiner. Ik heb de cabrio, en daar zit zo'n kussentje bij.

@ Loetje, waar komt dat dan vandaan dat ze met 9 kilo over mogen in een andere stoel. Dat heb ik hier gelezen in de diverse topics over de grotere autostoeltjes. Op de site van maxicosi staat dat ze vanaf 9 kilo in de andere stoel mogen. Stukje slimme marketing?

15. aafje87

aafje87 Actief lid

Jan 11, 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    De bevestiging op een adapterset verschilt niet bij de Citi of de Cabrio.(ze kunnen dus beide gebruikt worden bij een zelfde adapterset)
    Het verschil zit hem in de stoel zelf, de cabrio is luxer als de citi.
    Wat betreft gewicht, beide kunnen gebruikt worden tot 13 kilo.
    Vanaf een maand of 9 of met 9 kilo(als het kind goed zelfstandig kan zitten kan er worden overgestapt op een stoeltje uit de 1 groep)
    Er is dus een overgansperiode van een kilo of 4 tussen de autostyoeltjes uit de 0 groep en de stoeltjes uit de 1 groep.
    Die overgang is er omdat niet alle kinderen met 9 maanden af zelfstandig kunnen zitten!

16. Setteke

Setteke Niet meer actief

Bedankt Aafje87, het is me helemaal duidelijk! :D

Share This Page