De naam rijmt op..

Discussie in 'Babynamen' gestart door tijdvoormezelf, 4 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

De rijmt op geboren familielid. Doem of laten?

1. Toch de naam kiezen

2. De naam laten varen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Ik weet nog niet wat t wordt maar ik ben ervan overtuigd dat t een meisje is. Nu is er 1 meisjesnaam die t voor ons beide is. Alleen is nu een kind in de familie geboren en onze naam rijmt op haar naam.
    Ivm herkenning zet ik ze niet precies neer maar t is te vergelijken met Senna en fenna

De kinderen zullen elkaar geregeld zien, ongeveer iedere twee weken.

Zouden jullie t dan laten of toch voor de naam gaan?

Ik zet er even een poll bij voor t overzicht

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou het wel doen. Zou persoonlijk denk ik wel de ouders van het kind de naam alvast vertellen :)

3. Marbella

Marbella Niet meer actief

Dat zou voor mij geen reden zijn om niet voor dé naam te kiezen, maar dan denk ik dus aan Senna en Fenna. Nick en Mick vind ik dan weer een ander verhaal gek genoeg :p ligt er dus een beetje aan.

4. Suusvw

Suusvw Actief lid

13 jun 2014
    163
    0
    0
    Wij zaten met precies zo'n zelfde dilemma maar wij hebben toch gekozen voor wat wij zelf mooi vinden.
    Gewoon kiezen wat jullie graag willen!

5. Bloempje34

Bloempje34 Bekend lid

10 dec 2013
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gewoon doen, de naam kiezen voor je kind die je het allerleukste vind is wat mij betreft belangrijker dan namen die op elkaar rijmen of op elkaar lijken.

6. tijdvoormezelf

Dat dacht ik ook. Maar ik weet vrijwel zeker dat ze de naam dan niet voor zich houden en ik vind t jammer als de hele familie t al weet

7. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Ik zou t gewoon doen, en waarom de naam vertellen? Voor goedkeuring? Ter voorbereiding? Nee hoor, vind ik onzin.

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou met een naast familielid dat je zo vaak ziet liever voor een andere naam kiezen: Senna/Fenna, Nick/Mick/Rik etc vind ik dan wel echt teveel op elkaar lijken en vooral klinken. Zou dan liever voor iets anders kiezen. Aan de andere kant als dit de naam is voor jullie en er geen ander aan kan tippen: gewoon doen.

9. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.206
    1.260
    113
    Centrum België
    Gewoon doen. 2 neven van mijn moeder zijn indertijd beiden vader geworden van een zoon binnen 1 week tijd. De jongens heten Dieter & Pieter en wonen recht over elkaar :). Ze zagen elkaar dus elke dag, samen in de klas en ook nog dezelfde familienaam en al...

10. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Ik zou de naam gewoon kiezen en niets vertellen.

11. tijdvoormezelf

ik neig nu toch wel ernaar om die naam te nemen, nav jullie keuze 35/7

ik weet nu ook dat t een meisje wordt dus wordt t helemaal van belang natuurlijk. Deze naam komt steeds terug in mijn hoofd en voelt helemaal goed, alsof t past. Maar ik sta nog open voor als ik andere namen zie die misschien nog leuker zijn

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    eens!

Deel Deze Pagina