lastig lastig lastig en nog een lastig.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mommyJM, 1 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Oudste had reflux, maar bij haar veroorzaakt door kiss-syndroom. Toen dat behandeld was, was het spugen zo goed als over.
    Jongste heeft verborgen reflux, maar bij haar gewoon door een niet goed sluitend maagklepje, (maagbiopt gehad). Ging dus ook niet over met dieetvoeding.

Maar reflux kan veroorzaakt worden door KMA en als ik jouw verhaal zo hoor, denk ik dat er bij jullie een duidelijk verband is. Mondjes terug spugen of af en toe eens wat meer spugen, is normaal bij baby's en dreumesen.

2. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

Ja precies naja ik hoop echt dat ze kunnen helpen ....
    We zullen zien donderdag

3. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

ze heeft nu onderhand ook al bijna 2 weken en miss zelfs al langer diarree..hoort dit ook bij een eventuele allergie?
    en hoe testen ze op een allergie zodat je het zeker weet?

4. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Fijn dat je zo snel bij de kinderarts terecht kan. Ik zou ook alle zuivel even van het menu halen behalve de pepti. Dan krijgt ze toch zuivel binnen, misschien wat minder maar voor een week of twee is dat niet zo erg. Dan kan je in ieder geval zien wat dat voor reactie geeft.

5. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik vind het echt ongelooflijk om de adviezen van je cb te lezen. KMA negeren, zeggen dat er niks aan de hand is als ze gewoon groeit, krijsen van pijn afdoen als aandacht, en smeerkaas adviseren als ze weinig zuivel binnenkrijgt? Echt bizar!!! Smeerkaas heeft niks met zuivel te maken, het is bijna gesmolten plastic met heel veel zout. Er zijn (wel verstandige) artsen die smeerkaas de eerste jaren afraden vanwege het zout. Mijn dochter is een jaar en heeft het nog nooit gehad.

Ik hoop dat de kinderarts je donderdag wel goed kan helpen. En dan zou ik voortaan alleen naar het cb gaan voor prikjes, meten en wegen en hartelijk bedanken voor alle andere tips.

Geef donderdag ook aan dat ze zo slecht dinkt, een uur over een fles doen vind ik veel te lang. Wat voor fles geef je? Heb je al andere merken en spenen geprobeerd? Hopenlijk mag je ook medicijnen voor reflux proberen. Pas je de leefregels voor reflux al toe?

6. raspberry

Ja, diarree kan teken zijn van een allergie.
    En hoe ze dat testen op deze leeftijd: eliminatie en provocatie. Soms, als eliminatie van de koemelk al zoveel verschil geeft dat het wel overduidelijk is, hoeft de provocatie niet meer. Maar die provocatie is dan dus meestal pas op z'n vroegst 3 maanden nadat je gestart bent met dieetvoeding.

7. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Hier precies hetzelfde . Zoontje woog met 6 maanden 9200 en tjah dan is er niks toch ? Pff .

Mijn zoontje had de koemelk allergie test en totaal geen vervelende reactie , dacht ik . De volgende dag hele erge diaree heel erg spugen was echt drama moest hem ook ors geven enzo .

Waarom doe je niet eerst ook zo een test?

Bureautje vind ik echt achterlijk , sorry . Mij lachte ze steeds uit en vonden me onzeker . Het zal wel niks zijn zeiden ze , dat krijsen hoort erbij. Maarja ook KMA en verborgen reflux (nu wel onder controle) .

Diarree duurt erg lang ja , krijgt ze wel genoeg vocht binnen ?

8. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Heb hier trouwens toetjes van de natuur winkel . Zonder koemelk en zonder soja . Als je daar 2 schepjes pepti doorheen doet heb je wel wat zuivel wat ze binnen krijgt .

Als je de naam wilt weten hoor ik het wel.

9. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

@jessi bedankt voor je reactie,
    ik ga me dit keer echt niet weer laten afwimpelen vanavond was het weer feest, het begint elke dag rond een uur 16 , maar meestal daarvoor heeft ze regelmatig een korte krijsbui.

ik heb idd verschillende flessen en spenen geprobeerd, avent is toch het beste hier.
    speen 1 drinkt ze der melk gewoon uit, gemiddeld 35 minuten tot een uur, doen we er een grotere speen op gaat het natuurlijk harder maar gaat ze daarna spugen.

het cb maakt me zo onzeker , ik voel me er echt niet goed bij dat zij elke avond continu krijst, overstrekt,adem inhoud, rare geluiden maakt , alleen maar aan t draaien en woelen is . maarja ze groeit goed he dus zal het wel goed wezen zeggen ze dan :(

ik pas een aantal leefregels van reflux toe, heb ook der bed omhoog enz.

verder boert ze eigenlijk nooit meer tijdens de fles, en ze wilt de fles zelf drinken wij mogen dat niet doen dan word ze onwijs boos om, ik denk omdat ze zelf de controle erover wil houden, ze haalt hem ook vaak uit der mond om er even naar te koekeloeren en stopt hem dan weer terug.

@lisanne jij ook bedankt voor je reactie!
    wij hebben zn test niet gedaan, van de ha kregen we gelijk de pepti en hij zei dat we zeker verbetering zouden zien en idd, het spugen stopte.
    maar veder hebben we eigenlijk altijd gekwakkeld met van alles.

ik weet niet of het erbij hoort, maar het is een vreselijke pittige tante..nieuwsgierig en onwijs snel overprikkeld.
    daarom hadden we de fysio ook ingeschakeld.

de fysio raakte haar met 1 vinger aan over der been en toen was het al fout, ze zette het op een krijsen en kwam niet meer tot bedaren.
    na 5 behandelingen is dit minder geworden, maar ze heeft het nog steeds dat overprikkelde als je haar te snel benaderd moet ze ook onwijs huilen.

ik heb zo een spijt dat ik gestopt ben met bv, toen ik nog bv gaf was er niks aan de hand ! als het kon zou ik het terug draaien en weer geven :(

ik was vanavond weg, maar ze heeft tot ongeveer 22u a 23:30 gehuild toen heeft ml een flesje gemaakt en daarna is ze gaan slapen,
    het is zo dubbel, overdag wilt ze liever geen fles of doet ze er extreem lang over en dan wilt ze ineens wel weer een fles.
    dan is ze een hele dag vrolijk en dan weer weken niet :( pffff ik word er zo verdrietig van

10. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

en buiten dat ik dit alles moeilijk en lastig vind, breekt het me ook echt op ..
    ben zelf sinds de bevalling erg ziek geweest, nu nog steeds haal elke week trouw me injecties voor b12, maar blijf afvallen.
    nu nog maar 50 kg, dus ik kan ook gewoon niet zoveel meer hebben :(

11. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    MommyJM , ik weet hoe je je voelt . Hier ook B12 te kort en vitamine D tekort , dat is echt geen pretje .
    Mag ik vragen hoeveel jou waarde van je b12 was ?

Mijn zoontje wil vaak alleen drinken als hij moe is . Als hij de fles niet wilt geef ik hem als hij bijna in slaap begint te vallen of zelfs als hij slaapt

Vervelend he , je kan gelijk zo weinig . Je kan niet echt ergens heen want dan zit je met dat drinkprobleem .
    Mijn zoontje drinkt dus niet meer bij andere dan bij mij .

Over bv heb ik me ook schuldig gevoeld . Het kwam hier niet op gang zoontje geel door te weinig voeding , opgenomen . Ik moest een ab voor me hechtingen en dus toen terwijl het toen ineens mega op gang kwam heb ik het niet gedaan . Heb ook echt spijt
    Maar jij kon ook niet van te voren weten hoe het zou lopen toch .

Ga je nog naar de fysio voor haar ?

12. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

Tuurlijk mag je dat vragen,
    Mijn b12 waarde was 57.
    Ik kon niet eens meer op me benen staan ben ook gestopt met werken.
    Nu heb ij Gelukkig wat energie terug.

J. heeft opzich niet heel veel moeite met de fles want ze dronk dit ooit wel goed
    En sochtends gaat t beste dan drinkt ze um vaak leeg met 15 - 20 minuten
    Gisrwr dan 45 minuten maar vandaag weer 20.

Ik vind t zo dubbel omdat ze dus ook der goede momenten heeft , dan denk ik weer ohw het valt allemaal wel mee met der.
    Maar meestal is het foute boel...dus laat ik ze toch maar even kijken.

Mijn bv liep super goed ..vandaar nog meer spijt hihi.
    Ik was gewoon te laks om niet door te zetten...achteraf gezien mis door me b12 tekort
    Als het kon zou ij nu zo weer bv willen geven.

Qua voeding is ze altijd een grote en goede eter , brood , groente fruit alles lust ze.

Naja het blijft lastig en dubbel bij haar...ze is zo onvoorstelbaar ..
    De ene dag gaat t goed en de andere weken slecht en dan weer een dag goed.

Mijn neefje huilde 16u p.d ja dat lijkt me echt vreselijk zwaar , en dan denk ik bij me zelf wat loop ik nou te zeuren ?

13. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Deze redenatie snap ik niet helemaal. Mijn dochter heeft ook kma en krijgt sinds ze ongeveer 3 maanden is Friso Allergy Care en ze krijgt (nog steeds) geen melkproducten. Ze groeit heel gemiddeld. Hier is niets op aan te merken. Ik snap wel dat je het niet merkt zodra de groei goed is maar er bestaat volgens mij geen causaal verband dat de groei perse stokt zodra ze een koemelkvrij dieet hebben. Hoe dan ook klinkt het wel als een kma en zou ik even de melkproducten schrappen. Hier werd mijn dochter een stuk rustiger door. Heeft ze toevallig ook eczeem/uitslag? Daar merkte wij het aan maar hoeft natuurlijk ook niet.

14. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

Nee ze heeft geen uitslagen of exeem naja nu op der billen extreem maar dat komt door der diarree

15. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ik heb soms ook het idee dat ouders beter moeten worden ingelicht over hoe een allergie werkt. Zodra dit is geconstateerd is het zaak dat het kindje geen koemelk krijgt. Meestal groeien ze er na een jaar à anderhalf jaar vanzelf overheen. Dit heeft met de rijping van het immuunsysteem en de darmen te maken die moeite hebben met complexe eiwitten in de koemelk. Een allergie bouwt zich op/ontwikkeld zich. De eerste keer hoef je dus niet of nauwelijks te reageren en de (auto-immuun)reactie kan steeds heftiger worden doordat het lichaam het als allergenen herkent. Het is dus belangrijk het kind niet eerder dan bij een jaar pas weer bloot te stellen aan koemelk en het eerst voorzichtig op te bouwen. De kans is dan groter dat het lichaam het niet herkent als allergeen. Ik leef zelf al jaren met (voedsel)allergieen en merk dat reacties steeds erger worden,

16. raspberry

Maar ik zeg toch ook nergens dat daar een algemeen causaal verband zou zijn? Ik zeg dat bij onze dochter de groei precies op dat moment ging stokken en daar zat wat mij betreft wel een verband. HAAR lijf reageerde op de rust die er toen eindelijk kwam, door zelf ook even helemaal rust te nemen, zeg maar.
    Overigens viel ik zelf op dat moment 8 kilo af, omdat ik dus vanwege de BV ook op dieet ging, dus dat zal ook nog wel enige invloed hebben gehad op de groei van onze dochter toen.
    Maar dat wil absoluut niet zeggen dat dat in z'n algemeen ook geldt.
    Mijn reactie kwam overigens voort uit de stelling dat goed-groeiende kids geen KMA zouden kunnen hebben, volgens veel CB's dus. En dat is dus iig pertinent niet waar.

17. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

ja precies, het is hier altijd: ja maar ze groeit goed volgens het cb
    grrrrrrr.

ik ben erg benieuwd wat de ka donderdag gaat doen :(.
    ik ben nu bezig met alles opschrijven en weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen het is zoveel...:(

18. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

@rozemarijke geef jij nog bv? wat moet dat heerlijk zijn zeg .. ik mis het echt ..en toen ik bv gaf waren al deze klachten er nog niet ..
    ze was toen een stuk relaxer , de kraam zei het ook altijd : wat een tevreden poppetje is het ook maar dat is dus cruciaal veranderd sinds ik de fles ben gaan geven.

19. raspberry

Nee, oudste heeft 26 maanden BV gehad, jongste 5 dagen.... Ik zag het niet zitten om dat hele traject weer in te gaan, met de afgelopen jaren op zak.
    En daar zitten nu zowel voor- als nadelen aan. Bij BV had ze helemaal koemelkvrij gekund, zonder afhankelijk te zijn van wat een KA wil voorschrijven enzo, maar nu kan ik 'r ook gemakkelijker eens wegbrengen en zelf bijtanken, wat met enige regelmaat hard nodig is.

20. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

ja dat is ook waar, wij proberen af en toe ook bij te tanken maar lukt moeilijk, ml werkt de hele dag en als hij thuis komt zit J. alweer in haar krijs bui .
    opa en oma kunnen niet oppassen want die wonen in noorwegen.

ze heeft vandaag sinds ze wakker is 3 poep broeken gehad, wel minder dun dat dat het was de afgelopen weken

Deel Deze Pagina