Lastig, Maxi Cosi Mura 4 of Joolz

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sjakie22, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ik vind het best lastig om een keuze te maken en ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven. Wij twijfelen over de Maxi Cosi Mura 4 en Joolz Day.

Mijn vriend is gek op de Joolz en ik heb een beter gevoel bij Maxi Cosi Mura 4. We hebben de kinderwagens bij Prenatal en Babydump geprobeerd.

Onze situatie:

Wij wonen in een flat met lift in het centrum van Amsterdam. Ik zal veel reizen met het OV of lopen. Verder hebben wij geen auto.

Ik ben rond 20 december uitgerekend, winterbaby. Verder vinden wij het fijn om te wandelen in het bos en op het strand. Volgens mij is de Maxi Cosi mura 4 meer geschikt voor het bos en strand. Welke kan ook gewoon door de sneeuw?

Weten jullie misschien ook of de nieuwe kleuren (2012) van de Maxi Cosi Mura 4 al bekend zijn? Volgens de verkoopster komen er nieuwe kleuren in oktober.

In welke babyzaken zijn er momenteel aanbiedingen?

Alvast bedankt.

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.623
    113
    Wij hebben getwijfeld tussen de Mura, de Joolz en de Bugaboo. De Joolz viel voor mij al vrij snel af, omdat ik die wat wiebeliger vond aanvoelen dan de andere twee, wat minder stabiel. Daarnaast was deze wat minder compact in te klappen (maar nog steeds wel vrij compact hoor, wij hebben gewoon een kleine auto, dus ik wilde zo compact mogelijk).

In jouw geval zou ik dus voor de Mura gaan, ik vond het veruit de stevigste wagen die ik heb getest, en lijkt me dus ook het beste geschikt voor sneeuw, bos en strand. Ik vond 'm degelijker overkomen dan de Joolz, die vond ik eigenlijk alleen maar mooi. Ik heb de mura alleen nog niet in gebruik, dus wat dat betreft heb je aan mij niet veel ;)

Nieuwe kleuren weet ik niet, maar zou wel leuk zijn, want de huidige vind ik persoonlijk een beetje saai (heb een bruine). Ik weet niet waar er nu specifieke aanbiedingen zijn, maar ik zou gewoon even wat websites in de gaten houden, dan komt er altijd wel weer eentje voorbij. Wij hadden bijvoorbeeld zoveel procent (ik dacht 15) korting bij de Babypark.

Succes met je keuze!

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haha, wij twijfelden ook tussen die twee, maar vanwege een andere reden dan dat jij twijfelt... Wij zijn beiden nogal lang en deze twee kinderwagens hebben een vrij hoge bak.

Voor welke wij gekozen hebben... Niet 1 van die twee, wij hebben uiteindelijk de Stokke gekocht ;)
    Maar of die voor jou ook geschikt is op het strand..? Denk het niet.
    Ik denk dat de Maxi Cosi Mura voor jou geschikter is, wij vonden die alleen niet 'strak' genoeg. Maar voor strand en boswandelingen lijkt hij mij wel geweldig!! :)

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ohja, ik lees dat je in Amsterdam woont. Wist je dat je bij de Prenatal op de Amsterdam Arena Boulevard je over een oefenbaan kunt lopen met de kinderwagens om zo te bepalen welke voor jou het handigst is?

5. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik heb de mura4 en ben er zeer tevreden over. Op het strand gaatie ook best goed :) Hij is nu bijna 3 jaar oud en nog in perfecte staat, mijn broer heeft een goedkoper merk en die heeft al dingen moeten vervangen. De wagen is sterk en erg stabiel en je kan genoeg boodschappen meenemen.

De kleuren weet ik niet, maar wie weten komen dan de oude kleuren weer in de aanbieding... succes met je keus

miek

6. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Wij hebben de Joolz Day gekozen,we vonden de Mura4 te ouderwets in z'n vormgeving..

7. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Heb de Mura4 en tot grote tevredenheid! Rijdt op alle terreinen lekker en zonder problemen. Niet supermakkelijk door dikke sneeuw hoor, het ging wel, maar niet bepaald soepel.
    't Is niet de allerlichtste wagen, maar je kan 'm wel compact opklappen en is zeer stabiel. Het enige nadeel vind ik de buggyzit, mijn zoontje heeft erg de neiging op z'n rug te gaan 'zitten' vanwege de stand van de zitting. Maar dat verschilt wellicht per kindje. Al met al, ben ik heel tevreden.

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Wij hebben de Mura 4 genomen, dit omdat hij lekker grof oogt en met die grote banden kom je makkelijk door allerlei soorten terreinen. Met kleinere wieltjes aan de voorkant gaat dit wat moeilijker.
    Ook hebben we in onze omgeving even kunnen vergelijken. Vrienden van ons hebben de Mura nu ook voor de 2e en die is nog steeds super ok en kennisen van ons hadden de Joolz en deze hebben ze voor de 2e niet meer gebruikt omdat hij mankementen begon te vertonen en hebben hun ook de Mura aangeschaft.
    Ook toen we in de winkel waren vonden wij de Joolz wat wiebelig en zwakjes aanvoelen.
    De Mura is lekker stevig met het dikke frame en je kunt hem indd heel compact opklappen.

Maar samekn verschillen natuurlijk. ;)

9. Jits27

Jits27 Lid

2 dec 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben helemaal weg van mijn Joolz Day, maar heb de Maxi Cosi Mura 4 niet getest omdat ik hem niet mooi vond, kan daar dus weinig over zeggen.

10. Mirella241

19 jun 2011
    34
    0
    0
    Wij hebben ook de Joolz overwogen, maar dan in vergelijking met de Stokke. Wat wij aan pluspunten zagen aan de Joolz:

- grote reiswieg
    - ook geschikt voor erg lange papa's
    - luchtbanden die veel schokken opvangen, bijv. op grindpaden of in het bos
    - stevig frame
    - 2 wielremmen

De luchtbanden vonden we tegelijkertijd ook wel een risico, want deze kunnen immers lek raken en die heb je zelf volgens mij niet zo 1-2-3 gerepareerd.

UIteindelijk is onze keuze op de Stokke gevallen, omdat wij 95% van de tijd in de stad zullen "rijden" en de zonnekap duidelijk groter/ruimer was. En de Stokke had verder ook alle pluspunten die de Joolz had. Maar ik weet zeker dat we aan de Joolz ook een goede koop hadden gehad. Dat zal met de Maxi Cosi denk ik ook heus het geval zijn. :)

Groeten,
    Mirella

11. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat het toch de Mura 4 wordt. In september komen de nieuwe kleuren op de website:)

Allereerst bedankt voor uw reactie.

Helaas mag ik nog niets melden over de nieuwe collectiekleuren 2012. Medio september worden de nieuwe collectiekleuren 2012 op de Maxi-Cosi website gepubliceerd.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

12. KatrienDuck

KatrienDuck Actief lid

26 feb 2011
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij twijfelden ook tussen de Mura en de Joolz. We zijn voor de Joolz gegaan, deze vond ik makkelijker inklappen + de bak kan helemaal plat in de auto.

Daarnaast is de Joolz iets lichter, ik heb snel last van mn rug en dit was dus echt wel een pre. Ingeklapt was het gewicht ook beter verdeeld bij de Joolz.

Dan nog de hoogte van het zitje. Van het zitje maak je uiteindelijk het langst gebruik. Bij de Joolz is deze echt hoger, waardoor het in en uittillen makkelijker gaat.

Ik vind het stoeltje van de Mura iets lomper overkomen.

Verder heeft de Joolz leukere kleuren, maar eerlijk gezegd was dat niet waar we primair naar keken.

13. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Als ik je situatie zo hoor en in het drukke A'dam woont en veel met het openbaar vervoer gaat reizen zou ik voor de Joolz gaan. Persoonlijk vind ik de Mura een degelijke maar toch wel lompe wagen. Wij hebben zelf de Stokke vind hem helemaal super, en rijdt lekker licht. Joolz is ook lichter kwa frame ik zou daar voor gaan. maar misschien is de bugaboo nog wel een betere optie?

14. misa

misa Niet meer actief

Mura 4 vinden wij super! En er lag een dik pak aangekoekte én verse sneeuw toen mijn zoontje geboren is... Natuurlijk is dat zwaar om er door te lopen, maar het kom prima!
    En daarbij vinden we 'm er super uit zien. Voordelen: hoge duwstang, zitje kan beide kanten op en kan helemaal plat, grote wielen, grote kinderwagenbak (mijn zoontje heeft er tot 7 maand in gelegen).

De Joolz heeft geloof ik wel grote banden erbij.. maar ja dat moet je wel over zetten.

Babydump heeft vaak leuke aanbiedingen. Misschien anders even googlen?

15. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Wij hebben zelf de maxicosi mura4 en mij tweelingzusje heeft de Joolz, dus heb ze wel een beetje kunnen vergelijken. Zelf zijn we erg tevreden over de Mura, gebruiken hem nu voor de tweede en is in prima staat. Hebben er mee door bos, sneeuw en mul zand gewandeld en dat ging best goed.
    Het hangt er wel een beetje van af waar je hem het meest voor gebruikt. Het onderstel is namelijk wel vrij zwaar, dus misschien in openbaar vervoer wat lastig. Aan de andere kant is het voordeel van de Mura als je het meeste te voet doet, dat er een vrij grote boodschappenmand onder zit en dat heeft de Joolz veel minder en dat zou ik echt missen!

16. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

19 okt 2010
    239
    0
    0
    Wij hebben getwijfeld tussen de Joolz en de Mura 4. Uiteindelijk hebben we de Mura gekozen. Dit om pure praktische redenen; klein in te klappen,makkelijk in te klappen, makkelijk op onverharde wegen lopen, grote bak, stevig(wij vonden de Joolz een beetje wiebelig). we hebben de bruine versie en ik moet zeggen...vind hem helemaal mooi!!
    Succes met de keuze maken

17. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    #17 Kwabbernoot, 9 aug 2011
    Laatst bewerkt: 9 aug 2011
    Hoihoi, heb niet alles gelezen hoor maar wou even op je reageren!

We hebben de maxi cosi mura 3 gekocht en ik ben er super blij mee! Is wel vergelijkbaar met 4 alleen dus met de voorwielen bij elkaar. Wij hebben voor de 3(en niet voor de 4) gekozen omdat we het makkelijker vinden met in het bos lopen(zal wel een gevoel zijn hoor, maargoed).

Pluspunten: Rijd soepel over alle ondergronden, vering is ook echt goed, hij is mooi(hihi ook belangrijk), de hoogte is goed en makkelijk verstelbaar, kan klein en makkelijk ingeklapt worden, ik kan tot nu toe in alle winkels langs de kassa, reiswieg is groot en bekleding van reiswieg als zitje is wasbaar.

Nja, zijn vast meer pluspunten maar dit is wat ik zo bedenk. We zijn er iig heel erg blij mee! Ik loop overigens ook heel erg veel, we hebben deze wagen daar ook echt op uitgezocht.

Ik heb nog geen minpunten ontdekt eigenlijk!
    We hebben m bij de babydump gekocht, als je m ergens anders goekoper vindt krijg je m daar ook voor die prijs. Vind de service daar erg goed dus kan het je aanraden! Succes!!

Edit: We hebben verder niet getwijfeld qua merken. Bij de babydump alles bekeken en op het i-net een beetje onderzocht wat er was. We vonden de Maxi Cosi Mura veruit de stevigste en degelijkste, wat we erg belangrijk vonden.

18. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Wij hebben de maxi cosi 4 en ik reis ook veel met het OV! In de trein en in de bus. Deze is echt ideaal en een goeie stevige kinderwagen. Ook met wandelen in de bossen;) Echt een aanrader dus:)

19. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ik vind juist de Maxi Cosi mura 4 ' modern' in z'n vormgeving:)

20. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    Ik heb de Joolz day en woon ook in het centrum van Amsterdam. De Joolz bevalt mij heel erg goed. Ik vind het een hele stevige wagen, absoluut niet wiebelig. En je kan er makkelijk mee met de tram en de bus. Opgeklapt neemt hij weinig ruimte in en hij is niet zwaar, dus makkelijk als je hem de trap op moet tillen.
    Het enige minpunt vond ik het kleine boodschappenvakje, maar Joolz heeft nu een groot boodschappennet te koop.

Deel Deze Pagina