Hallo, Vanochtend heeft mijn dochter d'r eerste prikken gehad. Ze is dus 2 maanden nu en weegt ruim 5 kilo. Op het cb zeiden ze dat als ze last zou krijgen ze gerust een paracetamol van 120 mocht met haar gewicht. Nou had ze dus vanmiddag ook enorme last, niet van koorts, maar wel van pijn. Dus ik heb op een gegeven moment een paracetamolletje gegeven. Maar achteraf denk ik...is dat wel slim, op de verpakking staat vanaf 3 maanden en tussen haakjes 5,5 kg. Ze is dus nog geen 3 maanden én nog geen 5,5 kg. Had ik m'n eigen conclusies moeten trekken en die nog niet moeten geven of zou die tante van het cb wel gelijk hebben gehad???? Heb er nu niet zo'n lekker gevoel bij
ik heb tot 3 maanden een lichtere paracetamol gegeven als het nodig was, je hebt ze namelijk van 120 en 60 MG. mijn meisje was ook al 5.5 kilo met 2 maand maar ik heb haar nooit 120 mg gegeven, anders koop je die van 60 erbij? dat kan in ieder geval het kan voor 1 keer in ieder geval geen kwaad hoor!
Ja, ik zie nu ook pas dat je ook nog die van 60 hebt, wist ik niet eens. Op het cb zeiden ze dat ik gerust 120 mocht geven, omdat te weinig ook weer geen nut heeft. Maar ja, wat is nu wijsheid. Vond haar niet heel erg geloofwaardig op de een of andere manier. Heb bij die cb's ook altijd het gevoel dat het maar net is wie je treft....de een zegt a en de ander zegt b...
ja dat heb ik ook hoor bij het cb, ik zou zeggen doe wat je moederhart je ingeeft. ikzelf zou kiezen voor 60 mg omdat dat kleine lichaampje daar volgens mij wel genoeg aan heeft. nu ze 3 maand is gebruik ik die van 120 mg en ik merkte inderdaad wel dat die beter helpen dus dat klopt wel en is ook logisch gezien de dosering.
Een keertje kan geen kwaad hoor! Het heeft vast goed geholpen! En over een paar weken is ze wel 5,5 kilo
Je moet dan in ieder geval niet net zo vaak geven als op de verpakking staat aangeven. Dan kan 120 niet zoveel kwaad. Als je net zoveel 120's zou geven, als de dosering van 60. Dan krijg je wel teveel binnen over langere tijd. Ik denk dat je van 2,5 per dag kunt geven ipv 3. Maar zeker voor een keertje kan het geen kwaad. De maximum dosis per dag bij 5 kilo is 300 mg. En daar zit je met 120 nog lang niet aan! En wij merkten (met onze zware) dat we met de pillen voor zijn leeftijd veel eerder een nieuwe nodig hadden dan de dosering voorschreef.
Oh dat wist ik niet dat de maximum dosis 300 mg gram is bij 5 kilo. Dat stelt wel gerust. Het heeft inderdaad gelukkig wel geholpen, want ze heeft er heerlijk van kunnen slapen en sindsdien lijkt het weer wat beter te gaan. Ze drinkt nu ook weer beter dan vanmiddag. Ze had net trouwens wel een dunne poepluier...misschien wel van de paracetamol...?
Het is officieel 60 gram per kilo, per dag voor een kind. Dus je hoeft eigenlijk niet echt naar de leeftijd te kijken. Dat is meer voor de makkelijk, en komt grofweg wel uit.. Heb je toevallig een grote lading vaseline ofzo op de zetpil gedaan? Vet wil wel eens helpen diarree te krijgen. Of misschien is het toch een bijwerking van de prikken..
Ik vind dat ze op het cb nogal snel van de paracetamolletjes zijn. Gewoon je eigen gevoel volgen en als jij denkt dat ze ook gered is met een 60mg, dan gewoon doen. Succes met de kleine!
Wat de andere al zeggen kan geen kwaad meid! Heel verstandig dat je er eentje hebt gegeven als ze zoveel last had. Waarom onnodig pijn hebben toch!
Voor volwassenen wordt ook vaak geadviseerd om de eerste keer twee paracetamols te nemen om een spiegel op te bouwen.
ze kijken inderdaad naar het gewicht, niet naar de leeftijd. Toen m'n dochter 6 maanden was en we in het ziekenhuis terecht kwamen toen ze ziek was, werd er ook met de rekenmachine uitgerekend dat ze toch wel meer paracetamol mocht, dan dat op de bijsluiter stond. Dat doe je natuurlijk alleen in noodgevallen of als ze tegen de volgende dosis aanzitten, maar het kan dus geen kwaad een keer.
Ik kreeg toen te horen dat ik een zetpilletje van 120gr met een mesje (warm gemaakt met water) door de helft moest snijden... Gister heeft mijn dochter weer prikken gehad en nu mocht ze een hele omdat ze 3 maanden is geweest!!!
waarom door de helft snijden als er ook paracetamol met de halve dosering (dus 60 mg) is? of was dat er toen nog niet? ik weet niet hoelang het geleden is
Je gebruikt het natuurlijk bijna niet en toen mijn dochter haar eerste prikken kreeg was ze 9 weken,an mag je maar 60gr en 4 weken later met d'r tweede prikken was ze 14 wekebn en mag je 120gr.... dus als ik dan een doosje van 60gr had gekocht kon ik gister weer nieuwe halen omdat ze dan een hogere dosis mocht dus vandaar.... (en ze had het nodig, brullen s'avonds joh.... ze is nu nog niet helemaal d'r zelf!!!!)
op die fiets. zielig altijd he? in augustus krijgt mijn moppie haar 3e inentingen en dan is ze voorlopig klaar tot 11 maanden dacht ik. ze is er een week van van slag altijd.
nou idd!!!! maar bij de eerste prikken had ze er weinig van, beetje jengelig en vooral veel slapen... Maar van die tweede is ze helemaal van slag!!!! Ze moet telkens huilen, en doet ze bijna niet normaal!!! Echt heel zielig!!!