Hoi, Op hele regenachtige dagen vind ik het altijd een beetje lastig om heel de middag binnen te spelen met die kleine... OP een gegeven moment weet ik niet meer wat we kunnen doen. Een filmpje aanzetten kan wel, maar Evi wordt in juni 2 dus ze kan nog niet echt lang kijken. Dat geldt voor de rest ook, ze is nergens echt lang aan een stuk mee aan het spelen. Ik heb altijd wel het gevoel dat ik er even uit wil. Hebben jullie dat ook?
Lastig, Leo ligt meestal nog van 1 tot 3-half4 op bed, dus ik hoef "maar" 1,5-2 uur te vullen tot het tijd is om te gaan koken/eten/bad/bedsessie te doen. De consentratie van een kleintje is ook echt maar een kwartier hooguit, maar ik doe nog wel eens: even spelen ca 15-20 minuten (puzzeltje, kleuren, trein, poppen, bal rollen etc...) Dan een drinkmoment, dan een moment zelf spelen (onder jou toezicht) zodat je zelf een krantje kan bladeren oid, dan een fruit/koek moment, weer even spelen 15-20 minuten. Maar vooral niet te veel verwachten, voor je het weet is de middag alweer voorbij. Als je kindje groter is, maar kan nu ook al, eens naar een overdekte speelhal gaan, vaak is de ballenbak een superplek voor je kindje. Groet van Kiki
Hoi Kiki, Bedankt voor je antwoord. Evi slaapt ook nog 's-middags maar dan nog heb ik het wel een beetje hoor. Zo'n overdekte speelhal hebben we al een paar keer gedaan, echt superleuk! Laatst toen het ook zo'n zondag was hebben we wel lekker binnen gespeeld en zijn we rond half 5 naar een pannenkoekenhuis bij ons in de buurt gereden. We waren toen om 6 uur terug, maar toch ff dat je eruit bent geweest... Wordt denk ik wel minder als ze wat ouder worden. Dan kan je ook wat meer knutselen en een spelletje doen enzo