Hallo dames, Even een vraagje aan jullie, vanaf welke leeftijd mag je van je kindje verwachten dat hij/ zij zelf met een vorkje of lepeltje eet? Mijn zoontje is nu 1,5 jaar en kan het nog niet. Met een vorkje gaat een beetje maar met een lepeltje niet. Is dit normaal op zijn leeftijd?
Tja ieder kind is anders de ennne is snel en de ander iets langzamer. Mijn zoontje is nu 2 jaar en 4 maanden en hij kan met een lepeltje eten,maar zo af en toe knoeit hij behoorlijk. Als ik jou was zou ik er niet te veel druk op zetten het komt van zelf wel. groetjes
Nee, ik probeer hem niet te pushen. Werkt vaak toch averechts. Ik laat hem lekker oefenen. Bedabkt voor je reactie! Nog meer dames?
Mijn zoon was ruim 3 voordat hij het kon (bleek later een motorische achterstand te hebben). Mijn dochter was vlot die deed het al met een jaar omdat we haar niet meer mochten voeren. Dus ja wat is een normale leeftijd. Ik denk dat het vanzelf wel komt wanneer je kindje er aan toe is. Ze kunnen natuurlijk niet alles tegelijk ontwikkelen.
Iman eet zelf met vork en lepel, maar met een lepel gaat nog moeilijk, omdat die 'draai' n beetje moeilijk is haha, met een vork waar t eten 'vast' aan zit is het makkelijker!
Mn dochter vanaf ong anderhalf... veel laten oefenen met bijv. kwark. Blijft lekker hangen en doordat ze wel wat binnen krijgen werkt het lekker motiverend om door te zetten. Mn zoon is motorisch nogal achter en zie ik dat echt niet de komende tijd doen... hij kan ook niet eten met een vork