Vind het super knap dat je dit topic hebt durven openen hoor! Het is zo'n taboe. Wij hebben ook weinig zin en het staat mij ook altijd tegen. Soms verzet ik me er tegen en doen we het maar even . Maar tis gewoon niet iets wat ons nog boeit. We zijn gelukkig zo en seks hoeft niet perse. Tenzij je een kinderwens nog hebt. Dan is het wel vervelend!
Ik heb ook weinig behoefte aan seks. En mijn man heeft moeite met klaarkomen; een nogal cruciaal element om een kind te kunnen krijgen. Dat tezamen laat de seks voor mij erg om mijn man draaien, en dat het wel moet lukken. Over mijn eigen grenzen heen soms. En dat maakt dus juist weer dat ik er bij voorbaat tegenop zie en verdrietig van word. We overwegen nu zelfinseminatie.
Hoi Dames, Mag ik jullie even een hart onder de riem steken. Wat ontzettend dapper dat jullie zo open en eerlijk hierover kunnen praten. Dit is echt de 1e stap die je kan zetten. Ikzelf heb ook moeite gehad met seksualiteit. Dit kwam doordat ik in mijn vroege jeugd (ik was pas 5 geëxperimenteerd heb. Ik was toen echt nog een kind en wist ik veel wat ik deed. Ik heb daar zo ontzettend van op mijn kop gekregen dat ik sindsdien de overtuigen had dat "sex vies is" Wanneer je opgroeit met een overtuiging gaat dit in je systeem zitten. Je word "geprogrammeerd". Ook door nare ervaringen. Dit heeft vaak nog invloed op je volwassen leven. Omdat ik er zelf last van had, heb ik hier hulp voor gezocht en dit was het allermoeilijkste wat ik ooit heb gedaan. Ik voelde me zo naakt en schaamde me dood! Ik kreeg de woorden niet eens mijn strot uit en sloeg rood aan. Maar eerlijk waar. Toen ze eruit waren en ik erover begon te praten begon alles een plekje te krijgen en kon ik het gaan relativeren. Achteraf weet ik dat ik me helemaal niet hoefde te schamen maar deze gevoelens kwamen doordat het mij aangeleerd was om mezelf te schamen voor sex en daar niet over te praten of überhaupt iets mee te doen. Ik heb zelf nu een praktijk waarbij ik mensen ondersteun met heel veel uiteenlopende klachten en ik weet dus ook uit eigen ervaring dat je hier iets aan kan doen, mocht je dit zelf willen. Dit laatste is erg belangrijk want het gaat om jou. Je bent het waard om voluit van het leven te kunnen genieten. Liefs