Tips dagje Rotterdam

Discussie in 'De lounge' gestart door gaab27, 7 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Met mijn moeders verjaardag willen we dagje Rotterdam doen.
    Mijn moeder en ik houden van winkelen en mijn vader van beetje wandelen en bezienswaardigheden bekijken.

Ik denk zelf aan combi van winkelen en een rondvaart met de spido.

Maar Rotterdams hier onder ons met nog meer leuke tips??

2. De Kijkkubus, Miniworld, ehmz... de koopgoot? :D

3. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    De Euromast, vind ik toch wel bij een dagje Rotterdam horen:)
    Er zijn ook kortingen als je naar de Euromast en gaat varen met de Spido bijvoorbeeld.

EUROMAST | Rotterdam

4. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Je zou dan als je bij de euromast bent geweest ook het musuempark kunnen aandoen en dan zo door lopen naar de nieuwe binnenweg en dan kom je weer terug het centrum in. En dan uiteraard bij koekela een stukje taart eten!

5. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
  6. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Splashtour ziet er leuk uit maar kan geen kinderwagen mee aan boord, dochtertje van 21 maanden gaat ook mee :)

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ligt eraan hoeveel je van wandelen houdt hoor, vanaf de Euromast naar het centrum is (zeker als je nog door het park loopt) al gauw 20-30 minuten doorstappen ;)

Persoonlijk vind ik de Euromast geen bal aan, de spido eigenlijk ook niet echt, sorry :) Ik vind de binnenhaven erg gezellig met de terrasjes en het witte huis, ik weet niet of daar ook nog het maritiemmuseum zit? zal vast wel

8. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Klopt, maar ze gaf aan dat der pa van wandelen hield. Maar je kan ook tram 8 pakken. Oude haven is ook leuk, en als je bij de euromast bent moet je eigenlijk naar de ballen tent voor een beste bal gehakt uit Rotterdam! (Geen grapje, ze hebben er een prijs voor gehad ;) )

9. sjak

sjak Niet meer actief

Euromast is best leuk en mooi uitzicht (kaartjes via optimel 50% korting)
    Park erachter is ook leuk (zeker op zondag) spido vind ik geen bal aan, zelfs de pannenkoekenboot is leuker (en ik lust ze niet...), maar als je ook iets met je vader wilt doen is het de moeite waard, de Spido dus, dat vinden mannen leuk, schijnt...
    En wij eindigen ons dagje rotterdam vaak met een hapje en een drankje in de Bazar op de Witte de Witstraat. ( Algemene informatie
    Aan te lopen vanuit het centrum)

10. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    De ss Rotterdam, en dan via de nieuwe brug via Katendrecht naar Hotel New York, erasmusbrug over en dan in het centrum winkelen?
    In de Witte de Withstraat en museumpark vindt je heel veel culturele dingen, musea, galleries en gewoon de sfeer op zichzelf is ook super leuk.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Euromast en SS Rotterdam was ook het eerste waar ik aan moest denken denken.

Witte de With en dan specifiek de Bazar is inderdaad wel aardig Rotterdams om te eten. :D Of koffie drinken bij Hotel New York of (met appeltaart - al hebben ze die nu ook bij Hotel New York) bij Dudok. Maar koffie drinken kan natuurlijk ook op de SS Rotterdam. :)

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

En niet het havenmuseum vergeten..
    Lekker wandelen tussen de bootjes.
    Entree is gratis en het is heel dichtbij het centrum :)

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

De taart van Dudok is heerlijk, mijn broer neemt wel eens een taart mee van Dudok omdat ik nu in Twente woon....

Maar idd hotel New York is geweldig om te brunchen of zo :)

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Het grappige is dat ik over de Witte de Withstraat lees dat het nu zo cultureel en gezellig is (dat wist ik want dat had ik gehoord) Ik heb er alleen nog steeds andere associaties bij uit mijn jeugd, was een vreselijk gevaarlijke straat toen.

Maar in de zijstraat van de Witte de Withstraat richting de Blaak zit/zat een geweldige Griek, Olympia heet het dacht ik, maar dat weet ik niet zeker.

Ik ben wel van het eten geloof ik: Taart, brunch en Grieks :p

15. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Die Griek zit er nog steeds, ernaast zit ook een supergoede italiaan, Gusto heet het.

Witte de with wordt inderdaad veel geassocieerd met schietpartijen en criminaliteit. Maar, ik woon er en kan niet anders zeggen dan dat het een heleboel gezelligheid is! Er loopt natuurlijk wel af en toe wat ellende rond, maar dat is in heel Rotterdam wel.

16. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Wat echt heel erg leuk is in Rotterdam is met de Snerttram. Je gaat dan heel Rotterdam door en iemand verteld over de stad van toen en nu. In de winter is het de snerttram en in de zomer heb je de ijsstram en sate tram. Ik ben in Rotterdam geboren en getogen en ook mijn ouders, ondanks dat mijn vader heel veel weet over de stad was hij aangenaam verrast door deze tour.

Dit is de website: Snerttram weer op de rails Restaurant Rotterdam

17. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Spido vind ik persoonlijk saai.
    Maar wat dacht je van diergaarde blijdorp?

Winkelen kan je volop, en op vrijdag is er koopavond. En elke zondagmiddag zijn de winkels open. Er zijn ook volop terrasjes, zoals stadhuisplein en in de oude haven. Op dinsdag en zaterdag is er grote markt bij station Blaak. Let wel op zakkenrollers.

18. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    O, ja hotel new york is wel bijzonder. Maar erg druk en lawaaierig. Ik adviseer je wel hiervoor te reserveren. De watertaxi is spectaculair, je gaat keihard over het water. Maar ik twijfel of het geschikt is voor de kleine. (Was een aantal jaren niet zo duur, en je kan direct naar hotel new york)

Deel Deze Pagina