ja wat shadixx zegt, kijken hoe een pup reageert..is hij bang, heel speels, druk, rustig of een echte ondeugd. Kijk wat jou aanspreekt. Ik vind voor een stafford de 2e kleur het mooiste, maar hoe oud zijn ze nou? zijn nog zo klein of niet.
Met bovenstaande eens. Kijken hoe ze zich gedragen en op je reageren. Mij hebben ze altijd geleerd dat je op de grond moet zitten en kijken hoe ze op je af kome n. Diegen die meteen trekspelletjes gaan doen en in je veters hangen enz zijn vaak het pittigste. Die liet ik dus zitten. Maar dat is persoonlijk.geen pup kopen op basis van alleen uiterlijk en of ze schattig zijn of eruit zien. Puppies zien er altijd schattig uit. Ik heb een drentse patrijs gehad die als enigste in hoekje bleef zitten. Dus volgens de "regels" zou je die dus niet moeten nemen. Ik heb er een superhond aan gehad. Was echt mn maatje. Dus het regeltje wie er als eerste bij je is die gaat echt niet altijd op. Hierna weer een hond die neemt meteen op me af kwam en weer een super hond. De honden die meteen kwamen bleken achteraf allemaal pittige gevallen te zijn. Kan leuk zijn maar moet je wel goed mee om kunnen gaan. Zeker bij staffords.
Ik zeg ook kijk naar het karakter van papa en mama hond. En hoe deze hondjes reageren op jou/jullie. Vind trouwens zelf de rechter leuker
Dit dus!! Die zoekt contact met je. Ik ben ervoor. heeft onze hond ook gedaan en is een heerlijk eigenwijsje
Denk ook persoonlijk dat dit niet ALTIJD goed hoeft te zijn, de eerste beste die naar je toekomt. Kan natuurlijk wel En kijken voor jezelf wat jij wilt met een hond. Een drukke, speelse, rustige hond etc. En als een hond op je afkomt speelt kauwt en doet lekker raar, maar jij wilt geen drukke hond, denk ik niet dat je dit moet doen. En denk ook dat je door vaker naar de pups gaat, je een iets beter beeld krijgt.
Dit! Wij hadden eerste keus van de fokker uit het nest waar onze hond uit komt. Een reu wilden wij. En wij hadden eigenlijk al een keus gemaakt (wij zijn een aantal keer bij de fokker wezen kijken, gesprekken gehad met de fokker e.d.). Uiteindelijk, toen we de pup op mochten komen halen, is het een andere geworden. Deze kwam direct naar ons toe, terwijl onze keuze gewoon van ons wegliep. En geen seconde spijt van, het is zo'n kroelkont. Echt ons maatje, maar ook een echte reu, compleet met een "manenkraag", soms is het net een leeuw. En is meer van het type "attack-en-lik" . Wist ook eerder dan ik dat ik zwanger was (achteraf gezien); ik vond 'm zo vreselijk aanhankelijk, wilde ook alleen maar bij mij op de bank komen zitten. En niet afgaan op uiterlijk, maar op karakter
ze waren 3 weken op de foto ze zijn nu net een maandje oud voor een mannetje zou het spikey worden vl heeft die gekozen en als het een vrouwtje is heb ik luna gekozen haha
Hoeft niet, die van mij is zeker niet dominant. Hij is voor de Duvel niet bang, maar dominant ? Neuh ...
9 van de 10 keer wel hoor. Met zulk ras als een Amstaf wordt dat zeker wel aangeraden ja! Wat is er mis met de ondanigste hond nemen? Heb je alleen maar profijt van.
Ik zou het, zeker met dit ras niet van de kleur af laten hangen. Vraag naar hun karakters en kijk hoe het met beide hondjes klikt. Wanneer je dan nog enige twijfel hebt, zou ik verder zoeken. Ik denk dat je er een kindje en dit ras echt zeker van je keuze moet zijn.
Gewoon kijken met welke het goed klikt. Hoe het hondje op je reageert. Dus niet (alleen) voor uiterlijk gaan. Ik had wel al een keuze aangegeven voor mijn hondje toen, uiteindelijk daar bleek dat ook precies de goede te zijn. Ik tilde 'm op (dwergpincher, dus erg mini als pup) en hij was meteen rustig en gaf me een lik, zo lief! Uiteindelijk erg veel geluk gehad ook, want bleken oplichters te zijn en mijn pup was de enige die godzijdank helemaal gezond was. 1 broertje sowieso dood, en andere had longontsteking en heeft het net gered. En nog steeds dolblij met mijn kleine boef!
Nou, bij ons even verderop woont een gezin en die hebben een zwarte lab. Nu is mijn (witte) hond erg gesteld op zwarte honden maar deze dame is extreem onderdanig. Ze gaat al op haar rug liggen als mijn hond nog 100 meter weg is. Te onderdanig is ook geen goed plan. Andere honden zoen dat direct en dan is de onderdanige hond echt de sjaak zeg maar. Een onderdanige hond is wss nog onvoorspelbaarder dan een dominante hond, omdat je weet bij die honden wat je aan ze hebt. Een onderdanige hond kan opeens uithalen vanuit zijn onderdanige positie, uit angst uithalen.
Toen ik ging kijken bij mijn oude stafford toen zat het hele hok vol stront en die beestjes waren allemaal zwaar verwaarloosd en een stemmetje in mijn hoofd zei toen al als je hiermee in zee gaat hou je de broodfok alleen maar in stand maar er zat er een tussen die echt hulp nodig had en ik kon het niet over mijn hart krijgen om haar daar te laten zitten dus hebben we haar meegenomen al was het alleen maar om haar proberen te helpen en we hebben het ook geweten ook. Een heel hoop geld lichter maar het is uiteindelijk een topper geworden later ben ik naar de mensen op zoek gegaan die ook uit dat nest gekocht hadden en bleek dus een nest uit Polen te zijn dus in de vrachtwagen tussen de varkens meegenomen. Ze had giardia en was echt doodziek weet niet waarom ik dit in dit topic zet maar zo waren we dus bij deze hond uitgekomen. Met mijn eerste chihuahua had ik tweede keuze en er zat een heel rustig goedaardig meisje en die heb ik toen gekozen ook zat er een reu die echt super lief was maar omdat ik de staf als teef had wou ik twee teefjes toen de chi 10 maanden was is ze helaas overleden was echt verschrikkelijk was een hartaanval heel bizar op die leeftijd maar ik had nog heel erg veel contact met de mensen van het nestje en het meisje wat toen dr tijd het reutje had gekozen wou er van af omdat ie groter was als een echte chi (hij is 4 kg) dus toen bracht ze hem naar mij en nu zijn we ondertussen drie jaar verder. Dus toen ik daar was wou ik of het teefje of het reutje en uiteindelijk hoe erg het ook is heb ik alsnog het reutje. Lekker lang verhaal maar ja heb je wat te lezen.
jeetje wat erg ik luister ook wel zeker naar me gevoel als me gevoel zeg van het klopt niet doe ik het zeker ook niet dan kijk ik liever verder
Nee idd probleem is alleen als je daar staat dan smelt je. Maar denk niet dat het heel veel voorkomt hoor ik hoop het in ieder geval niet.