Weten jullie nog iets leuks qua speelgoed voor een dreumes van 1,5? Hebben hier verschillende dingen (toet toet, duplo, bal, puzzel etc) maar niet veel vindt hij echt boeiend. Hij vindt het vooral leuk om dingen open en dicht te maken of ergen wat in stoppen en uithalen. Dus vaak geef ik hem ook tubes, bakjes, etc, maar is vaak maar even leuk. Weet Iemand nog iets leuks/leerzaams?
Hier is zoon gek op toet toet, duplo, little people (speelt hele verhalen met de beestjes en de poppetjes) maar ook vindt hij het bouwen van zijn houten treinbaan leuk, houten puzzels lukken tegenwoordig ook. Verder heeft hij een bosch gereedschapskist en verbouwt hij het huis. Verder knutselt hij graag, kleien, verfen en kleuren.
Dingen in een doos stoppen is gelijk een mooi moment om samen op te gaan ruimen. Verder zit ik redelijk met hetzelfde probleem. Zat eraan te denken om een keyboard te halen omdat de kleine graag op de toetsen van de kinderlaptop drukt. Die laptop heeft trouwens veel functies met letters, cijfers, dieren, muziek etc. Leerzaam en leuk.
Keukentje is hier een succes. De deurtjes v/d oven en afwasmachine open- en dichtdoen. Haar tut verstopt ze er altijd in. En boekjes lezen, ook een heel groot succes hier. Ze pakt er eentje en nestelt zich op mijn schoot. En zo gaat ze haar hele boekenbak af Babypop, megablocks en stapelbekers.
Hier helemaal dol op houten blokken en houten puzzels. Hij kan zelf blokjes op elkaar zetten, daar kan hij lang mee bezig zijn Houtenpuzzels gaan hem ook al goed af met een beetje hulp. Voor de rest megabloks en toet toet
Hier alles wat muziek maakt, allerlei muziekinstenten, hier staat grootste deel van de dag ook muziek aan binnen. (Lekker aan het dansen ook hele dag door). Verder allerlei schoonmaakspullen; heeft een kleine stofzuiger, blik en veger. En ik heb een echte jonge die auto's en ballen helemaal geweldig vindt. We hebben een zak met ballenbakballen en die gooit hij door hele kamer.
Als hij het leuk vindt om dingen ergens in te stoppen en uit te halen (herkenbaar trouwens) zou ik eens een vormenstoof en alle varianten daarop uitproberen.
Hier een kindje van 1,5 jaar en speelt graag met: Doos blokken Alles uit en in het keukentje doen Loopfiets Puky Wutsch Huisje en glijbaan van Smoby Puzzel met van die vormen met knopje erop Stapeltoren/dozen Houten treinrails (met de treintjes ) Sinds kort klei van Play doh En met alles wat hij tegenkomt
http://allfortheboys.com/wp-content/uploads/2015/04/Activity-Board1.jpg Zoiets is heel tof voor een dreumes die wil ontdekken. Zoek op 'busy board toddler'
Hier zijn houten keukentje open en dicht doen, ttle tikes vrachtauto vullen met knuffelen en duplo en dingen met knopjes helemaal het einde momenteel.
De racebaan van little people (toren met 3 spiraal banen naar beneden) is hier een groot succes. Evenals de schoolbus. En de loopkar met activitycentre van v-tech. Hij loopt nu als een kievit, maar dat activitycentre vindt hij nog steeds het einde. Verder: vormenstoof, stapelblokken, loopfiets, bal, boekjes, etc etc.
Ik heb het nog nergens kunnen vinden, maar koop een plank, een paar schroeven en wat leuk spul als scharnieren enzo bij de Hornbach en je bent al een heel eind. Ritsjes, een hangslotje, een haakje met een oogje, dat soort dingen.
Idd erg leuk en volgens mij zeker een succes zoiets ze vermaken zich soms met de gekste dingen ! Zoals vandaag: klein zwembadje opgeblazen en op ons balkon gezet (het waaide alleen nogal aan die kant van het huis dus uiteindelijk niet gevuld-dreumes verkouden). Maar hij vond dat lege opgeblazen badje helemaal leuk....!