tis gewoon een drama, ik moet haar in de houdgreep houden wil het een beetje lukken. maar ja, ze heeft 8 tandjes en volgens mij komt er meer aan. hoe doen jullie dit? mn zus moest mn nichtje vroeger ook trouwens in de houdgreep tandenpoetsen
Wij hebben het hier ook een hele tijd in de houdgreep moeten doen, Sinds zo'n 2 weken vindt hij het ineens wel (redelijk) leuk geworden en gaat het echt stukke makkelijker!
Als het hier een drama is dan komt er een tandje of kiesje door, dan wil Emiel niet zijn tanden poetsen. Anders gaat het goed. Ik zet Emiel op zijn billen op het aankleedkussen met de rug tegen de muur en geeft hem een knuffeltje om mee te spelen. Op deze manier gaat het bij ons goed. Geen ergonomische houding voor mama maar je moet er wat voor over hebben. Als ik klaar ben met poetsen mag Emiel altijd zelf even poetsen.
Emma vindt het juist leuk. We maken er ook wel iets 'leuks" van. We gaan samen de tandenborstel halen in de badkamer. Als ik zeg, kom we gaan tandjes poesten, dan roept ze al heel hard: "Aaaaaah" en doet haar vinger in mond en maakt tandenpoets gebaren Ik leg haar plat op het verschoningskussen. Ik pak de tandpasta, zij geeft de tandenborstel aan mij en dan doen we samen "aaaaaaah" zo kan ik de tandjes poesten. Soms bijt ze erop, maar als ik dan weer "aaaaah" roep, doet zij dat ook. Ze mag zelf nog even napoetsen. Ze heeft pas 4 tanden, maar ik doe gewoon al de hele mond, zo went ze er alvast aan. Het duurt ook nooit lang, kort en bondig houden. Als je aanvoelt dat het misgaat, stoppen en enthousiast zijn dat het zo goed ging.
Hi... Bij mijn zoontje ben ik al begonnen met poetsen toen de eerste tandje doorkwamen.... Hij vindt het leuk, maar toen ik een keer een andere tandpasta gekocht had... (met vruchtensmaak) vond hij het helemaal niets.... heb nu weer gewoon Aquafresh for kids... lekker fris.. Misschien een ander smaakje proberen..? Ik zing ook altijd een liedje tijdens het tandenpoetsen.... of ze daarna "zelf"wat laten poetsen...... Ik ga trouwens altijd op de wc-deksel zitten en dan mijn zoontje gewoon op schoot....
Hier gelukkig geen drama! Ze vind het altijd leuk en begint te lachen wanneer ik ga poetsen. Als ze druk is geef ik haar een speeltje en als zij dan speelt poets ik haar tanden.
Hier ook een drama en in de houdgreep hoor. Dat was in het begin helemaal niet zo. We zijn ook beginnen te poetsen bij de eerste 2 tandjes (6mnd) Ze heeft de laatste 2 maanden 6 tandjes erbij gekregen en als ze daarmee bezig is, kunnen we doen wat we willen. Maar volgens mij moeten we daar gewoon doorheen
Het staat een beetje raar geschreven, zag ik net. "kunnen we doen wat we willen" Ik bedoel dit als: wat we ook proberen. Het is niet goed voor de dame: huilen en proberen de tandenborstel weg te duwen.