Goedemorgen, Graag zou ik jullie advies willen. Onze zoon van ruim 6 weken gaat 's nachts steeds langer slapen. Het lukt hem nu al een aantal keer om 6/6,5 uur te slapen vanaf de laatste voeding rond 22.30/23.00 uur. Hij komt dan 's morgens dus rond een uurtje of 5 weer. Gedurende de dag komt hij om de 4 uur (soms iets eerder, soms iets later). Alleen komen we dan 's avonds zo lastig uit: ergens tussen 20/21 uur krijgt hij dan een fles en wordt na een uurtje weer op bed gelegd, maar wil dan niet slapen (hij slaapt sowieso lastig 's avonds). Gisteravond om 22.30 uur nog maar een fles gegeven en daarna sliep hij wel, maar toen zat er dus maar 2,5 uur tussen de voeding. Daarnaast is het zo dat hij begin januari voor het eerst naar de opvang gaat en vanaf dan zou ik graag een fles rond 6.30 uur gaan geven. Ik zit eraan te denken om hem nu daar vast aan te laten wennen, maar wat doe ik dan met de fles van 5.00 uur? Hij heeft om 5.00 uur wel echt honger, want met het tussentijds boeren wordt hij al boos en wil hij zsm verder drinken. Een kleine fles om 5.00 uur zie ik dus nog niet zo zitten, maar misschien een kleine fles om 6.30 uur doen? Of om 22.30 uur een kleine fles? Of zou ik hem na de fles van 20/21 uur weer direct op bed kunnen leggen, zoals we ook altijd doen bij de fles van 22.30 uur? Zodat hij eerder in de nacht komt en vervolgens begin van de ochtend? Of een grotere hoeveelheid aanbieden en kijken of hij het daarmee redt van 22.30 tot begin van de ochtend? Volgens mij heeft hij voldoende aan wat hij nu krijgt (120/4 met een schepje jbpm) en 150/5 lijkt me ook nog zoveel voor zijn klein mannetje. Hij weegt nu overigens ca. 4300 gram. Hoe is dit bij jullie gegaan?
ik zou dan om half 7 kleine fles geven. Zo hebben wij het gedaan. Snachts had ze teveel honger voor kleine fles en ik wilde ritme inbouwen dus begon de dag op vast tijdstip. Dus dan kleine fles en dan verder gaan tellen en dan kom je wel uit. Ons meisje slaapt inmiddels door tot 7 uur/ half acht, soms zelfs nog langer. Gaat ook in januari naar opvang, op die dag dan half zeven fles en op andere dagen, als wij er zijn, lekker zelf wakker laten worden
Als je graag een ritme erin wilt hebben zou ik ook om half 7 een kleine fles doen. Zoveel hij wil en vanaf dan het ritme van elke 4 uur oppakken. Je hebt kans dat het de eerste dagen wat stroef verloopt, omdat je zijn ritme wat omgooit.
Dank voor jullie reacties! Zoontje luistert al erg goed naar me: vanochtend kwam hij zelf om 6.30 uur Komende dagen maar even bekijken of dit toeval was of niet.