Ik wil hier even mijn verhaal kwijt en hoop dat hier mensen zijn die mijn verhaal herkennen of advies hebben. Sinds eind augustus 2009 ben ik gestopt met de pil en willen we graag zwanger worden. Mijn cyclus is tot op heden nog niet erg regelmatig en best lang. Ik heb deze maand voor het eerst ovulatietesten gebruikt. Ik heb geen knal positieve test gekregen, maar wel twee dagen dat hij duidelijker was dan de dagen ervoor. Had toen ook wat last van buikpijn, dus ga er van uit dat ik toen een eisprong heb gehad. Nu slikt mijn vriend een hele lichte vorm van antidepressiva. Ik denk dat dit wel weerslag heeft op zijn libido, want we vrijen vaak maar 1 keer in de week. En ik heb zelfs het idee dat het niet heeft geholpen dat ik ovulatietesten gebruikt heb deze maand. Als de test negatief was, was dat een mooi excuus om maar geen seks te hebben. Maar bij een positieve test had hij ook geen zin. Hij wil wel echt graag dat ik zwanger raak, maar op deze manier wordt het wel erg moeizaam. Ik wordt er een beetje moe van en weet niet zo goed wat ik er mee moet. Misschien dat iemand dit ook heeft meegemaakt of tips heeft? Liefs, Mariƫtte
Jeetje Mariette, wat een vervelende toestand. Ik heb hier zelf op deze manier geen ervaring mee. Wel weet ik uit eigen ervaring dat medicijnen echt killing voor het libido kunen zijn. Misschien zou je vriend met zijn arts kunnen overlegge om andere medicijnen te gaan gebruiken? Er is mischien nog wel een ander middeltje wat niet zo'n effect heeft op zijn libido. En anders toch proberen je vriend zo ver te krijgen dat hij zin "maakt" op de dagen dat het "belangrijk" is. Hij moet er toch een bijdrage aan leveren, anders wordt het inderdaad heel moeilijk. Sterkte ermee, en ik hoop dat jullie een oplossing vinden...