Ik kan me voorstellen dat het wat lastiger is als er bepaalde dingen voor zijn gevallen. Maar toch moet je, in het belang van de kinderen, je gevoel daarover aan de kant zetten. Doe je dat niet, dan zullen uiteindelijk de kinderen daar de dupe van worden. En dat is denk ik iets dat niemand wil.
nee wil zeker niet dat die 2 kinderen er de dupe van worden, ik doe mijn best om mijn gevoel aan de kant te zetten. zou het liefste ook mee gaan. en normaal met elkaar om gaan.
Ik probeer je angst te begrijpen, wat is het ergste wat er kan gebeuren als je zoontje er naar toe laat gaan?
Doe dat dan. Zeg dat tegen haar en probeer dingen te laten rusten. Voor iedereen, vooral voor de kids, en ook voor jou beter. Soms zijn dingen heel simpel.
Ik weet niet wat er is gebeurd natuurlijk, maar waarom ga je dan niet gewoon mee? Misschien een goede aanleiding om het contact tussen jullie weer wat te normaliseren. Ze hoeft jullie in principe toch alleen maar binnen te laten en er niet persé bij te zitten als jullie bij de stiefdochter zijn.
er kan niks gebeuren, het is gewoon een gevoel. ik ga het er straks met mijn vriend over hebben, hij is nu nog aan het werk.
Hoe moeilijk het ook is zou ik toch proberen de kinderen niet te laten merken dat er iets tussen jullie in staat. Zolang zij geen gevaar lopen bij haar, zou ik hun zelf een oordeel laten vellen; dat komt je later alleen maar ten goede (ik weet niet of ik het zou kunnen hoor, maar ik hoop dat ik dat zou doen als de situatie zich voor zou doen). Ik heb altijd zelf mogen beslissen wat ik van mensen vond en daar waardeer ik mijn ouders enorm om. Ik schijn een vrij nare opa gehad te hebben maar toen ik (nakomertje) jong was was hij geweldig. Mijn ouders hebben mij nooit verteld wat er allemaal gebeurd is vroeger, daar kwam ik lang na zijn overlijden pas achter en ik heb een geweldige jeugd gehad met een heel toffe opa! Superknap hoe mijn ouders daar nooit over gesproken hebben met ons, vind ik. Voor mij was hij lief en leuk, daar ging het hun om. Sterkte met je keuze.
mijn dochter gaat altijd mee als ik mijn oudere zoons naar hun vader breng we hebben gelukkig een goed contact met elkaar mijn exman en zijn vriendin zijn ook op kraambezoek geweest toen mijn dochter is geboren
Hey meis, Ik had niet door dat je er zo erg mee zat, sorry als mijn antwoord makkelijk overkwam. Ik zou ook niet weten hoe je met dat gevoel om moet gaan. Ik hoop dat je er uit komt. Groetjes.
Ik heb ook in de situatie gezeten waarbij ik het absoluut niet goed kon vinden met de vriendin van mijn ex. Ik heb mijn zoontje toch naar zijn vader en broertje en zusje laten gaan. Waarom? Omdat ik wist dat hij in goede handen was, en omdat ik het ontzettend egoïstisch van mezelf had gevonden als ik obv mijn slechte band met de vriendin van mijn ex ervoor zou zorgen dat mijn zoontje geen contact met zijn vader en broertje en zusje zou hebben. Zolang je kindje geen gevaar loopt vind ik echt dat je dat gevoel op zij moet zetten, of zelf mee moet gaan maar niet je zoontje dit ontnemen.
Ja, waarom niet? Als er geen ruzies ed zijn is het toch niet nodig omdat echt zo strikt gescheiden te houden? Misschien heb ik makkelijk praten omdat het bij ons thuis heel makkelijk over gedaan is. Pa ging weg bij ma, pa hertrouwde en kreeg kind bij nieuwe vrouw. Mijn (half)broertje komt rustig op mijn moeders verjaardag en andersom ook. Mijn moeder heeft geen enkele verjaardag van mijn halfbroertje (dus het kind is niet van mijn moeder) gemist. (ik lieg, laatste niet maar dat komt omdat IK niet meer welkom ben bij vader thuis)
ik wil de band tussen broer en zus ook niet verstoren hoor, heb er een nachtje over geslapen en hij mag wel met papa mee, het liefst ga ik zelf ook mee. mis het meisje ook! ex heeft zelf gezegd dat ik ook mocht komen, alleen het is nu mijn vriend die tegen mij zegt dat ik niet mee mag omdat zij achteraf gaan zeuren om iets, het kan maar een klein dingetjes zijn, waarop ik zei dat is haar onvolwassen gedrag. want ze zegt zelf dat ik mee mag komen en dan gaat ze er achteraf over zeuren ( dit is in het verleden al vaak gebeurd namelijk daardoor weet ik het).
Fijn dat jullie zijn gegaan, ik vind het van de ex heel volwassen dat iedereen welkom is. En heel gezond dat jullie kindje ten alle tijden bij zijn halfzus mag komen. Als ze wat ouder zijn weten ze dat ze altijd en overal met elkaar om kunnen gaan. Denk dat er veel mensen van jullie kunnen leren.