EEn moeder van een jongentje uit mijn zoontjes klas vroeg vanmorgen of mijn zoon van 5,5 woensdagmiddag kwam spelen.... Nu is hij daar al keer eerder geweest en toen we toen naar huis fietsten zei hij na een pooosje fietsen hier zijn we net samen ook geweest! was wel in de wijk maar wel keer oversteken en derg. dat mag mijn zoon thuis nog niet. Ben ik nu een zeur en moet ik gewoon dat loslaten en denken dat die moeder andere grenzen heb. Of moet ik dat nu aangeven wat ik erg mooeilijk vind. Weet natuurlijk ook niet of mijn zoon de waarheid sprak! Feit is natuurlijk wel dat iedereen andere grenzen heb en sommige mensen makkelijker zijn...Tsja dan kun je ze misschien nooit meer ergens laten spelen....hoe doen jullie dat??
Ik denk dat je het niet kunt voorkomen dat in andere gezinnen waar je kind gaat spelen andere regels en grenzen zijn maar het moet natuurlijk wel altijd veilig zijn. Ik zou het gewoon aan deze moeder vragen en of het klopt dat je zoontje daar, zonder begeleiding, met haar kind is gaan spelen. Mocht dat zo zijn, zou ik aangeven dat ik het nog niet wil dat mijn kind daar alleen naartoe gaat. Reageert die moeder begripvol en is ze bereid daar rekening mee te houden, zou mijn kind mogen gaan spelen. Is ze dat echter niet, zou ik vragen of het kindje bij ons mag komen spelen.