Hoelang duurde het voor je scheiding rond was?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Tooto, 9 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tooto

Tooto Niet meer actief

Hallo meiden.

Ik zit in een erg moeizame scheiding. Zit er al bijna een jaar in en zelfs het ouderschapsplan staat nog niet vast. Ben er zo klaar mee!
    Ik wil dit gewoon achter de rug hebben het zorgt voor erg veel spanning en stress.

Hoelang duurde jou scheiding? En hoelang kan zoiets eigenlijk duren?

2. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Kan ie advocaat hier geen antwoord op geven? Of heb je mediation? In dat geval misschien de harde weg van een advocaat kiezen

3. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Het regelen kost wel wat tijd, ook het huis enzo..
    Maar wij hadden geen problemen met elkaar. Ik denk dat het met half jaar rond was.

4. Tooto

Tooto Niet meer actief

Nee het gaat via den advocaat (hebben beide een andere) en heb die vraag natuurlijk al eens gevraagd maar krijg er geen duidelijk antwoord op. "Het kan nog wel even duren" of "dat kan jaren duren" nou ik schrik daar best wel van. Een jaar om een ouderschapsplan ge regelen en dan de rest nog.. Mijn ex en zijn advocaat reageren ook nauwelijks en we moeten steeds herinneringen sturen.

Fijn september, half jaar is idd niet lang.

5. Thijsson

Thijsson Lid

23 mei 2013
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tussen het moment dat m'n ex man aankondigde te willen scheiden en de inschrijving van de scheiding in de gemeente zat ruim 9,5 maand. Bij de mediator heeft het proces vertraging opgelopen ivm de vakanties van ons allen (ex, mediator en mij). Onze scheiding is door de rechtbank wel met spoed behandeld ivm de koop van m'n "nieuwe" huis. Dat kon ik pas kopen als ik officieel gescheiden was. Aangezien ik met 2 jonge kinderen (1 en 3 jaar)tijdelijk bij m'n ouders woonde wat geen optimale situatie was, heeft de rechtbank meegewerkt met een spoedbehandeling. De communicatie tussen mij en m'n ex was niet optimaal (en nog steeds niet:()

6. Tooto

Tooto Niet meer actief

Bedankt voor het delen van jou ervaring Thijson!

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik zit er nog middenin maar het einde is in zicht. Half maart zal ik waarschijnlijk het scheidingsconvenant kunnen tekenen. Ik weet niet hoelang het dan gaat duren voordat we officieel gescheiden zijn.
    Vanaf het moment dat hij zei niet meer verder te willen tot aan het tekenen van het convenant zit ruim 6 maanden.

Je kan je advocaat ook vragen een voorlopige voorziening bij de rechtbank aan te vragen.Voorlopige voorzieningen bij scheiding. AllesOverScheiding.nl

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij besloten in juli uit elkaar te gaan, en alles was rond in december.
    Het huis duurde wat langer, steeds weer nieuwe papieren in dienen en zo. Meende dat dat ergens in maart rond was.
    Nu hebben wij een hele makkelijke scheiding gehad. Wel een mediator er bij gehaald maar dat was omdat we voor onze zoontjes alles goed op papier wouden hebben. De mediator heeft zelfs minder kosten berekend omdat wij zelf heel veel hebben geregeld. De mediator gaf later ook aan dat hij zo'n scheiding nog niet eerder heeft meegemaakt. Veel respect voor elkaar, en goed overleg over alle punten. Ex en ik zijn ook nog steeds goede vrienden, en helpen elkaar daar waar nodig is. Wij hadden 1 duidelijk afspraak toen we besloten uit elkaar te gaan, en dat was dat alles goed werd geregeld voor de jongens, zij mochten echt nergens onder lijden. En dat is gelukkig allemaal heel goed gelukt

9. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Wij hebben het ook goed kunnen regelen samen. Net als bij Jada hadden wij ons voorgenomen dat het gewoon zo goed mogelijk geregeld moest zijn voor ons zoontje. In oktober de knoop doorgehakt en in december het convenant getekend. Er is nu alleen vertraging wegens gedoe bij de gemeente dus het is pas net naar de rechtbank. Anders was het al rond denk ik.

10. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Vanaf het 1e bezoek bij de advocaat tot en met de inschrijving; precies 8 weken. Ik realiseer me dat dit extreem snel is.

11. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Bij mij ook bijna een jaar

12. NiBu

NiBu Actief lid

24 nov 2011
    171
    0