Lastige darmen - hoe lang nog?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door EHV1974, 24 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EHV1974

EHV1974 Lid

16 jan 2006
    24
    0
    0
    Mijn vraag is wat onsmakelijk misschien maar lang leve de anonimiteit van het internet... ;)

Ik ben 2,5 week geleden bevallen en heb me behoorlijk verkeken op de lichamelijke ongemakken na een bevalling. Vloeien, vloeien en nog eens vloeien, een week plat door de hechtingen, in badjes badedas en ga zo maar door. Nu is alles weer redelijk normaal, behalve mijn stoelgang. Van 2 a 3x per dag zit ik nu op 2 a 3x per week en da's nog tot daar aan toe; het doet nog steeds zoooo veel pijn, de tranen rollen over mijn wangen. Keihard, ondanks laxerende roosvicee, vochtige doekjes en de nodige vaseline. t Voelt gewoon elke keer weer als een bevalling.

Wie oh wie kan mij vertellen hoe lang dit nog gaat duren? Of wat ik kan doen om de klachten te verminderen? Die pijn maakt t hele verhaal er niet relaxter op namelijk, ik zie elke keer zo tegen t wc-bezoek op...

Dank voor jullie tips!

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    He bah wat naar!
    Heel veel water drinken, veel vers fruit met schil, pruimen,vezels, wil nog wel eens helpen.

En anders gewoon naar je huisarts gaan. Dit is ook niks.

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb het ook gehad... ik ben toen op een stootkuur van activia gegaan... 2 bakjes per dag en veel sinaasappelsap drinken (als je bv geeft wle ff opletten of je kleine niet al te veel krampjes krijgt maar het werkt bij mij wel super) Misschien ook peperkoek eten en andere dingen met veel vezels.

Verder kan je bij de apotheek lactulosestroop halen, das een mierzoet drankje wat ervoor zorgt dat je ontlasting nattiger is en dus niet zo hard...

Als het dan straks weer gaat zou ik nog wel een poosje doorgaan met wat voor jou werkt. Ik eet nu standaard sochtends 2 stukken peperkoek en zo'n activia toetje en het gaat nu goed maar zogauw ik stop merk ik dat het weer misgaat

4. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    tja lastig ja ik heb er ook last van. om de dag poepen en er dan zoveel moeite voor doen echt pijnlijk ja!

5. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    jus de orange met zemelen werkt echt super! werkt ook heel snel , bij mij in ieder geval wel.
    ongeveer 2scheppen zemelen in een glas

Deel Deze Pagina