Ik vroeg me eens af wat jullie kraamverzorgster in het huishouden deed. Ik ben zelf niet zo een ster in het huishouden, maar mijn kraamverzorgster nog minder. Er is twee keer gestofzuigd en de wasbakken in de douche en wc zijn nooit afgedaan. Dat viel me toch wel tegen. Ik was laatst op kraamviste en zag die kraamverzorgster druk in de weer met poetsspullen, maar dat is hier toch niet geweest.
In principe hoeven ze niets te doen, op de wc en de badkamer na i.v.m. de hygiene van de moeder en het kind. Dus als je mazzel hebt krijg je er eentje die van aanpakken weet. Die van mij verveelde zich anders te pletter dus lapte ze de ramen, stofzuigde iedere dag, iedere dag de wc, afwassen, visite van drankjes en beschuitje voorzien, etc. Ze zei er wel bij dat ze dat niet bij iedereen deed, maar wel bij mensen waarbij 'het klikte'. Ja, en ik ben natuurlijk zo leuk.....
Nou, die van mij wist dus van aanpakken Iedere dag werd de badkamer en de toiletten grondig geboend, er werd druk gewassen en gestreken, gestoft en gestofzuigt. Heerlijk zo'n schoon huis!
pcies Yvon bij mij ook hoor en had ik maar kraambezoek uren (3) per dag maar elke dag werdt wc en badkamer gedaan en als het aan haar gelegen had ook het bed verschoond maar dat hoefde van mij niet om de dag werdt er gestofzogen en als het nodig was elke dag nee ik had niets te klagen , maar moet ik zeggen ik had een oudere verzorgster misschien dat het daar aan lag
Ik had 5 uur per dag kraamzorg. De kraamhulp deed de was (ook strijken), poetste de wc en de badkamer en maakte het bed op. O ja, en ze deed de afwas. Als ze erna nog tijd had dan haalde ze een doekje door de kamer, en ze stofzuigde ook. Ze vertelde wel dat dat hier kon omdat het EN eerste kind is EN ik geen BV gaf (gaat veel tijd inzitten in de kraamweek) EN we in een appartement wonen, dus geen groot huis.
Ook onze kraamverzorgster wist van aanpakken: wc en badkamer iedere dag, stofzuigen iedere dag, de hele was aan kant en gestreken in de kast. Dat was ff wennen toen ze weer weg was! Ik gaf geen bv, en dat scheelt wel heel veel tijd voor de kraamverzorgster. Ze gaf aan dat ze anders niet zo veel in huis had kunnen doen. Pim
Ik heb wel BV gegeven en daar gaat idd veel tijd in zitten. Ik heb zelfs een herindicatie gehad omdat de BV niet goed liep. Een uur extra per dag gekregen. Maar onze kraamverzorgster wist ook van aanpakken. Elke dag een schoon bed, de wc's badkamer en slaapkamers werden elke dag gedaan. Ze deed de was en vouwde die ook op. Daarnaast maakte ze elke lekkere broodjes en na ons middagslaapje kregen we een heerlijke fruitsalade. Ow wat mis ik onze kraamverzorgster. Maar volgens de regels moeten ze de wc, badkamer en de kraamkamer schoonhouden en de was van moeder en kind. Verder zijn ze niet verplicht de rest te doen. Dit was wat mij verteld was tijdens de intake.
Onze kraamhulp deed ook stofzuigen elke dag beneden om de dag boven wassen deed ze iedere dag wel 3 keer ofzo..wc deed ze elke dag ik kreeg s'ochtends altijd een lekker ontbijtje en s'middags maakte ze ook eten voor mij. En verder deden wij gewoon veel kletsen haha.
Is mij ook verteld dat ze alleen moeder en kind zorg doen. Als je het treft krijg je iemand die wel meer wil doen. Maar als ze dat niet doen, idd wat doen die kraamverzorgsters dan al die tijd ?
Daphne mijn kraamhulp was ook zo hopeloos. Was liever bezig de hele dag met het bijwerken van het kraamdossier dan wat dingen doen... Ze heeft welgeteld 1x het bed verschoond en ook 1x de badkamer gedaan. Deed totaal wel 3 uur over het in bad doen van Jaime. En dan ook uitleggen alsof ik de kleuter in de kleuterklas was die het moest leren (dus ook zo'n echte ouderwetse juffenstemmetje hoog piepend). sorry dat ik het zo grof zeg maar ik was blij dat die van mij was opgerot. Wat een rotwijf! (zo dat is eruit)
[-o< Owh wat ben ik blij dat de moeder van mn vriend komt als kraam verzorgster. Ik weet zeker dat wij niets te klagen zullen hebben!
hmmm leuk dit onderwerp, het houd dus meer mensen bezig ik heb zelf eigenlijk zoiets van als ze 'alleen maar' komen voor mij en ons kindje, waarom zou ik dr dan uuuuren in huis moeten hebben dagelijks? (hier spreekt dus wel iemand die nog nooit bevallen is hihi ik ga er dan eigenlijk wel een beetje vanuit dat ik zelf redelijk mobiel zou zijn en zelf de noodzakelijke dingen van het kindje verzorgen zou kunnen doen, en mn man dan 's avonds het huishouden zou bijwerken) als je n kraamhulp hebt die van aanpakken weet en je huis ook schoon maakt dan kan ik me het voordeel voorstellen van uren per dag kraamhulp, maar als ze dat niet doen...... *maar nogmaals ik heb nog geen ervaring dus misschien zit ik er helemaal naast hoor*
Ik zou ook zeker een volgende keer gelijk zo iemand wegsturen. De eerste dag wilde mijn man haar al wegsturen maar toen deed ze de dag daarna op vrijdag dus die ene keer de badkamer en het bed etc. Ik dacht toen oh de eerste dag was kut. Ze schreef ook consequent meer uren dan dat ze er was. Maar goed ik wil geen kindjes meer maar mocht het wel gebeuren dan voor mij sowieso geen kraamhulp voor de hele dag. Wat ik eerder las lekker kletsen daar heb ik geen behoefte aan met zo iemand, bovendien worden ze betaald om te werken en niet om te kletsen niet waar.
Nou als ik niet tevreden ben over de kv dan kanze vertrekken hoor! Ga echt niet de hele kraamtijd iemand in huis nemen die dr werk niet goed doet of die ik niet mag
Ik heb er eerlijk gezegd nu al geen zin meer in. Bij de eerste wilde ik het ook niet, maar is me uitstekend bevallen ! Ik voelde me als een prinses zo verzorgd. Toen woonde ik in een andere gemeente. Nu heb ik dezelfde stichting die de hulp verzorgd, maar ben al gebeld dat ze "alleen voor moeder en kind zorgen" ok snap ik, maar de uitleg erbij: dit geldt ook voor het wasgoed, het eten ed. Pardon ? Alleen mijn was en dat van mijn zoontje "kan er niet bij". Hoezo ? Dat is toch ook "mijn was "? En eten maken alleen voor de moeder ? 1 boterham meer of minder wordt je toch niet anders van ? Ik snap best dat een kraamhulp niet wil worden neergezet als een "huishoudelijke hulp" en dat is ze ook niet. Maar ik verwacht wel enige opruimkwaliteiten anders moet ik zelf mijn bed uit want dan ga ik me ergeren. Heb lekker mijn schoonzus en misschien mijn schoonmoeder in huis (komen op vak 2 weken na de uitgerekende datum) en toen werd er gezegd: "wij behouden ons het recht visite weg te sturen als het te druk wordt". Nou, ik ben nog niet eens bevallen en nu al op oorlogspad. (hormonen he ) We zullen es zien we er eerder weg is, mijn familie (die helemaal uit italie naar ons toe komen) of de kraamhulp. (maar ja. Van de andere kant: als we weer net zo een krijgen als de vorige dan mag ze een aantal jaren blijven )
ik had er ook een die door het huis raasde, super, geen voor oordeel meer naar oudere kv want die van mij ging bijna met pensioen maar ze was super gezelli
wij hadden een hele lieve vrouw. ze deed alles. het huis was van boven naar beneden helemaal schoon. eten maken, visite alles. enige wat ze niet deed was de hond uitlaten hahahah. ze zat ook bijna nooit. ze kwam er alleen bij zitten met eten en dan kletsten we wat. ze was zelfs altijd een kwartier te vroeg hier. echt iemand met hart voor haar werk. ze was heel lief met dimphy, heel rustig en legde alles heel fijn uit. mij was toen ook vertelt dat ze alleen zorg voor moeder en kind hadden. maar je hoort ook zat die echt niet meer doen dan moet. mij is het heel goed bevallen maar of het de volgende keer ook zo zou zijn? :
Ik had een kraamhulp met een blauw uniform met zo'n rode cape en een rood broekje aan. En Oh ja, niet te vergeten de grote letter S op haar borst! Nou ja, gewoon zo'n uniform in het wit, maar het bovenstaande pak zou haar ook passen. Kortom een SUPERVROUW! Het huis is nog nooit zo netjes en schoon geweest als toen Gerrie er was. Dankzij haar wist Leo weer hou hij moest drinken aan de borst. De eerste kennismaking was van mijn kant uit even schrikken, Gerrie was een stevige tante van zeker 50+, ik dacht nog: oh oh, ik krijg een oude tang die volgens RRR werkt. Inderdaad, ze zorgde er voor dat ik rust kreeg, en de reinheid was haar ook wel toevertrouwd. En regelmaat ook eigenlijk, maar alles ging op een hele ongedwongen humorvolle manier. Het enige puntje waar ik minder blij mee was, was het temperaturen van de kraamvrouw (rectaal ) Leuke annacdote: de eerste dag na thuiskomst uit het ziekenhuis (ks) kwamen mijn schoonouders op kraamvisite. Hun aandacht en bezorgdheid ging vooral uit naar mijn man, want hij zal het wel zwaar gehad hebben in de hectische week van zijn vrouw in het ziekenhuis en de zorg voor onze dochter. Ja zegt Gerrie, voor Michiel is het erg zwaar geweest om aan het hoofdeind van de operatietafel te zitten op zo'n gammel krukje, terwijl Kiki gewoon lekker op die tafel ligt met een ruggeprik lekker verdoofd is terwijl alleen haar buik van navel tot schaambeen is opengeritst. Kiki heeft lekker kunnen uitrusten in het zh dus die is weer topfit! (heerlijk ironisch) Mijn schoonouders keken wel even op toen ze dit hoorden, ondertussen kreeg ik buikpijn van het inhouden van mijn lach, eindelijk iemand die mijn schoonouders eens op hun nummer zet Groetjes van Kiki