Lastige dingen..

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Boedah, 6 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boedah

Boedah Niet meer actief

Lastige dingen..

-Een nicht die wel zwanger is, en het maar gewoontjes vind.
    -Vragen van vrienden/collega's/familie/wild vreemde wanneer het bij ons eens zover is.
    -Aankomende kerst
    -De onzekerheid of het überhaupt gaat lukken..

Zitten hier nog meer meiden mee?

2. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Oh zeker herkenbaar... stellen die een tweede kind krijgen in de tijd dat wij ook al bezig zijn, weer niet zwanger het jaar uit, de zoveelste aankondiging....meis ik denk dat de meeste meiden in deze topics erover kunnen mee praten! Weet dat je niet de enige bent. En ik hoop dat we snel de andere kant mogen ervaren en ik hoop dat we dan extra mogen genieten! Dikke digi-knuffel!

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Herkenbaar hoor! Wij besloten 2,5 jaar geleden met anticonceptie te stoppen. Ja op een gegeven moment denk je wel van pfff..

4. Boedah

Boedah Niet meer actief

Nou inderdaad ook die dingen die jij noemt dame..
    Vaak ben ik snel weer van dit gevoel af, maar het blijft nu een beetje hangen merk ik..

5. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Hoi
    Inderdaad héél herkenbaar...
    vooral jou laatste twee punten budah; de onzekerheid of het ongeloof of het ooit gaat lukken. Ik kan mezelf me niet voorstellen met dikke buik... Ondanks de dokters zeggen dat ik behalve veel geduld zeker zal zwanger geraken, is het ongeloof sterker en sterker aanwezig.
    Maar het lezen van dames hier die hetzelfde hebben en toch ook zwanger geraken geeft me wel hoop.
    Daarnaast ook kerst... Iedereen roept 'ooh jeeej kerst, gezellig, warm, familie'; ik heb zo'n schrik dat ik mezelf weeral niet onder controle ga hebben en vol zwarte gedachten, tranen etc de kerstperiode in zal gaan... Maar hangt er vanaf in welk deel van de cyclus we dan zitten.

En dame; hier ook een vriendinnetje die enkele maanden zwanger is van hun tweede, terwijl we samen aan een eerste begonnen waren midden vorig jaar... Heel pijnlijk. Wist niet dat het zo pijn kon gaan doen.. Ik dacht altijd; na een halfjaartje hormoonkuurtjes zal het wel aan ons zijn.

Maar goed; laat ons positief proberen denken en wie weet hebben we allemaal nog 1 of 2 kansjes voor de feestdagen eraan komen !!!!
    Succes, dames !

6. Cassie21

Cassie21 Actief lid

1 okt 2016
    263
    55
    28
    Zo herkenbaar, vooral die onzekerheid. Niets lijkt anel genoeg te gaan ppff.

Ik probeer heel positief te blijven maar soms, heel soms kan ik het wel uitgillen.

7. Sugarcoated

Sugarcoated Actief lid

9 mrt 2015
    126
    0
    16
    Vrouw
    Randstad
    Heel herkenbaar. Ontzettend veel meiden die ongeveer tegelijkertijd zijn begonnen als manlief en ik. Inmiddels hebben de meeste de tweede kleine mogen verwelkomen in het gezin. Soms inderdaad de vraag of het ons niet leuk lijkt, een kindje. Ik kan die vraag steeds slechter hebben en roep dan iets in de trant van ja, ze zijn niet te bestellen op Bol.com of wel!? Je bent niet de enige :)

8. Cassie21

Cassie21 Actief lid

1 okt 2016
    263
    55
    28
    Haha sugarcoated! Geweldig. Die ga ik ook maar eens roepen!

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik trek het ook slecht dat sommigen om me heen van elke scheet die hun alleen maar dwars zitten al zwanger lijken te worden. Hier heb ik alweer 30 dagen Menopur spuiten achter de rug omdat er telkens niets gebeurt, heb ik er zomaar opeens toch 3 zitten en gaan ze waarschijnlijk morgen of maandag aangeprikt worden. Tsja..

10. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Hahaha wat een goeie die van bol.com
    Geweldig, die ga ik ook gebruiken bij de volgende vervelende vraag :D

En Nina, ik las net je verhaal in een ander topic (ik lees al een tijdje mee ook met de andere topics, omdat in mijn 'groepje' iedereen nu zwanger is ;) , maar nog niet echt de behoefte had om ergens anders mee te gaan schrijven)
    Wat een rare cyclus !!!! En op zich nog een 'redelijk' goede wending, als de ronde hopelijk nu niet verloren hoeft te gaan...
    Ik snap je onzekerheid heel goed. Mijn eerste spuitronde gonal f duurde het ook volgens mij 30 dagen spuiten voor 1 eitje dat alsnog kwam, onverwacht. Tweede cyclus spuiten gingen we korter maken zeiden ze in het ziekenhuis, uiteindelijk heb ik het gevoel dat ze mij hebben laten aanmodderen en na 30 dagen spuiten zonder reactie cyclus dan maar afgebroken. Wat heb ik gehuild...
    Dus daarom; hopelijk krijg je alsnog een kansje !! Veel succes !

11. Boedah

Boedah Niet meer actief

Oh die van bol.com is een goeie ja!

Ik begin vandaag met stimuleren voor de 6e IUI, volgende maand staat de eerste afspraak voor ivf.. Ben d'r ook wel steeds meer aan toe om er gewoon eerlijk over te zijn, maar ik werk met zuuuuulke bemoeiallen.. Zie het al gebeuren dat ze me elke dag gaan vragen hoever het is, of gaan zitten kijken of ik al zwanger ben.. Dat houd me een beetje tegen. Misschien gewoon 1x die bol.com reactie, dan weten ze dat ze niet meer hoeven te vragen ;)

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ha Kat, ik zag je reactie, leuk! In 'mijn' groepje is onderhand ook al het grootste deel zwanger ;).
    Ohhhh ik kan me je reactie heel goed voorstellen. We hebben ook besproken dat ik de volgende ronde ook iets hoger begin (37,5IE) maar het is zó onvoorspelbaar steeds. Eerste ronde met Menopur direct 4 follikels en die moesten we dus afbreken en 3 weken rust houden. Lekker dan. Ik kon wel janken! Tweede ronde ging perfect: maar 7 dagen spuiten, 1 ei van 22,5 mm en gelijk Pregnyl. Maar niet zwanger. Deze ronde was dra-ma-tisch.. Maarja, toch een kansje nu ;)

13. Sugarcoated

Sugarcoated Actief lid

9 mrt 2015
    126
    0
    16
    Vrouw
    Randstad
    Oh herkenbaar! Vergelijkbare situatie ook wel. Wij hebben net inseminatie voor ronde 4 achter de rug en volgende stop met de MMM-trein wordt ook IVF. Ik kon in overleg met het ziekenhuis nog wel aangeven dat ik liever nog doorga met IUI, maar vorige week voelde ik ineens een omslag en dacht ik: kom maar door met je IVF. Ga ik vast nog heel hard op terugkomen o_0 Nu deze ronde afwachten en proberen de concentratie vast te houden door een wolkje van Pregnyl door ;) Intussen heb ik me verder verdiept in IVF en ga ik in december met manlief naar een voorlichtingsbijeenkomst.

Ik ben overigens open over mijn ziekenhuisgang en moeite om zwanger te kunnen worden. Mijn strategie was eerst mijn mond te houden, vooral toen ik het nog erg moeilijk vond om er veel over te spreken. Maar ik ben van nature vrij open en inmiddels weet mijn hele bedrijf het zo ongeveer. Het nadeel zijn de goedbedoelde adviezen (joh, je moet gewoon even op vakantie, laat het los, de broer van mijn neef z'n oppas heeft een kennis die na drie keer IVF... etc). Maar het voordeel is meer begrip, geen lastige vragen (zou je geen kindje willen? je bent toch al 34? je hebt toch een relatie?) en een stuk herkenning. Ik verbaas me er blijvend over hoeveel meiden en vrouwen worstelen met zwanger willen worden terwijl het niet makkelijk gaat.

Zo! Lang verhaal. Ik ratel, sorry. Nu weer snel aan het werk. Denk aan jullie, dames!

Deel Deze Pagina