Eerder mogen starten?

Discussion in 'MMM clubs' started by Dalysa, Nov 24, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

Nov 29, 2014
    1,365
    571
    113
    Hey iedereen,

Wij zijn nu iets meer dan een jaar aan het proberen voor een brusje. Daarvoor hebben wij een bbz gehad en het is sindsdien niet meer gelukt om zwanger te worden.

We hebben 1 jaar na de bbz alle onderzoeken door gelopen, geen afwijkingen gevonden en nu moeten we tot zeker juni zelf proberen.

Elke maand teleurstellingen en verdriet wanneer het weer niet gelukt is is mij niet in koude kleren gaan zitten en ik vroeg mij af of jullie ervaring hebben in het verzoeken om eerder te mogen starten. Ik ben 2 keer binnen 3 maanden zwanger geraakt voor de bbz. Na de bbz ben ik helemaal niet meer zwanger geweest.

Ik weet dat ik nog lang niet zolang bezig ben als zoveel andere mensen hier en dat ik blij moet zijn dat we een kindje hebben mogen krijgen. Ik wil ook echt niet zeuren, maar wil graag weten wat de mogelijkheden zijn en wat jullie ervaringen zijn.

2. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

Dec 8, 2014
    4,816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    Belgiƫ
    Welke onderzoeken heb je allemaal doorlopen? Heb je ook een laparascopie gehad? Zaadonderzoek etc.?
    Meestal als ze geen oorzaak vinden en je dus 'onverklaarbaar verminderd vruchtbaar' bent, maak je nog altijd meer kans om op de natuurlijke manier zwanger te worden dan met iui, daarom willen ze je vaak nog een half jaar of langer zelf laten proberen.

Met iui maak je maar 10-15% kans per cyclus, op de natuurlijke manier 20% kans en met ivf/icsi 30-35%

Met de vorige zwangerschappen heb je natuurlijk wel 'bewezen' dat het lukt (jammer genoeg), al is het nu toch alweer een jaar geleden.

Wij zijn zelf snel doorgestuurd, maar dat kwam omdat het zaadonderzoek van mijn vriend toch niet ideaal was. Na meer onderzoek vonden ze bij mij dan ook de endometriose en zijn we sneller de mmm ingedoken.
    Veel succes gewenst! Hopelijk is het snel aan jullie!

3. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

Nov 29, 2014
    1,365
    571
    113
    We hebben een hsg, echo, zaadonderzoek en hormonenonderzoek. Hsg was goed, mijn enige eileider is mooi doorgankelijk, echo was goed, hormonen waren heel netjes (waarschijnlijk laat pas in de overgang) zaad was super (135 miljoen). Na de bbz waarin mn eileider is verwijderd ben ik niet meer zwanger geweest. Je zou zeggen met deze waardes dat het geen probleem zou moeten zijn dus ik heb er echt geen vertrouwen meer in. Ik heb het gevoel dat we echt geen kans hebben op dit moment.

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Na alles wat jullie hebben doorstaan is het super gegund!

Share This Page