Goedemorgen! Mijn dochtertje van 3 maanden oud (ong 6,6 kilo) krijgt sinds zo'n 3 weken nutrilon standaard. Voorheen kreeg ze bv. Nu doet ze het op zich heel goed. Ze is vrolijk, huilt weinig etc. Alleen valt me op dat ze heel veel droge plekjes heeft op haar huid. Op haar beentjes, knieholtes, polsjes en wangetjes. Dit lijkt sinds de fv erger, bij bv alleen op haar wangetjes. Verder spuugt ze behoorlijk veel (was ook bij bv al zo). De laatste dagen drinkt ze wat weinig voor haar doen (800 cc). Nu vraag ik me af of ik over moet op hypoallergene voeding of iets tegen het spugen. Gebruik af en toe nutriton in de fles, maar kan daar niet goed mee overweg. Gaat klonteren en kan de juiste speen niet vinden enzo. Mijn vragen eigenlijk: Hoeveel moet ze minimaal drinken? Maximaal weet ik. Vanwege droge plekjes en spugen evt hypoallergeen en/ of omneo? Of zolang zij er geen last van heeft zo laten? Alvast bedankt! groetjs
Hallo, Je kindje heeft minimaal 500 ml voeding per dag nodig om alle vitamines en mineralen binnen te krijgen, maar dat is niet voldoende om goed te groeien. 800-1000 ml per dag is prima. Je zou kunnen kijken of de omneo een optie voor je kindje is, die voeding is ook hypo allergeen. Wanneer de plekjes er uit gaan zien als eczeem en het spugen blijft, dan is de pepti waarschijnlijk beter. Dat kun je dan in overleg met je CB of huisarts bekijken. Groeten eveline
dank je voor het anwoord! Heb ik alleen 1 onduidelijkheid. Omneo is toch voor krampjes en moeizame ontlasting, en een andere voor spugen (A.R.) of kan deze ook zorgen voor minder spugen als het komt door overgevoeligheid ofzo?
Hallo, De Omneo is voor kindjes die licht spugen, je kunt de voeding zelf ook iets dikker maken met johannesbroodpitmeel. Groeten Eveline