Hoi Teddy, Ik ben begonnen met kolven en heb het idee dat ik meer last van mijn borsten heb, dat ze meer melk produceren. Mijn meisje krijgt al 4 maanden volledige bv maar ze gaat sinds deze wk naar kdv dus kolf ik melk voor daar voor haar (niet dat ze daar al uit een flesje drinkt , maar dat is een ander verhaal...). Op welke momenten kan ik het beste kolven en hoe vaak? Zonder dat de productie mega gestimuleerd wordt. Ze gaat op ma en vrij naar kdv. Alleen kolven op dagen dat ze gaat? Overigens is invriezen me niet goed bevallen. Eerst had de kleur van de ijsblokjesbakjes afgegeven oo de melk en toen bij nieuwe bakjes brak het bakje bij het verwijderennvan de bevroren melkblokjes...kortom probeer nu verse melk mee te geven.
Hoi, In principe kolf je op het moment dat je anders je baby live aan de borst zou voeden. Dus in plaats van voeden ga je kolven. Alleen dus op de dagen dat je dochter er niet is. Doen je borsten pijn door de volheid van de borsten of speelt er nog iets anders mee? Zet je de kolf niet op een te harde zuigstand? Verse melk is vast ook het lekkerste
Volgens mij is het doordat ze te vol zijn inderdaad. Moet zeggen dat het nu wel aardig goed gaat. Heb de kolfstand ook wat lager gezet.