Last van erge (menstruatie)krampen.. wat kan ik er aan doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Norah, 5 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Norah

Norah Lid

4 jul 2006
    32
    0
    0
    Ik heb nu ongeveer een week last van krampen die heel erg lijken op een beginnende menstruatie, ik weet pas sinds gister dat het dus geen menstruatie is, maar een zwangerschap! Erg blij natuurlijk, maar ik maak me ook zorgen. Wat kan ik tegen die krampen doen en moet ik me nog meer zorgen maken als de pijn af en toe doortrekt naar mijn rechteronderbuik (en onderrug en been)?

Ik slaap niet, ik eet niet en ik loop de hele dag rondjes met een kruik op mijn buik om de pijn te beperken..

Iemand advies?

Alvast erg bedankt!

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    heerlijk rustig aan doen en je niet teveel inspanningen verrichten. Heb er last van gehad tot de 5e week.

3. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Daar heb ik dus ook last van! Ik heb het op het moment zo erg dat ik me heb ziek gemeld. Zag mezelf nog niet de hele dag staan! En dan af en toe tegen de klanten zeggen, wacht even hoor! En dan dubbelgeklapt staan om de pijn op te vangen....

Ook bij vlagen ben ik misselijk en duizelig. Lang leve de zwangerschaps-symptomen! Ik geloof nu echt wel dat ik zwanger ben!

Marian

4. Norah

Norah Lid

4 jul 2006
    32
    0
    0
    Bedankt voor jullie reactie.

Ik heb me ook ziekgemeld hoor Marian.. kan niet de hele dag rondjes lopen op kantoor :D

Ik heb zo wel een afspraak bij de dokter, ik wil graag zeker weten dat deze pijn niet ernstig is.. het is de eerste keer dat ik zwanger ben, dus tis nog allemaal nieuw voor me :rolleyes:

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja het is heel normaal, bijna iedereen heeft het, en iedereen heeft er angst van. bij mij heeft het een paar weken geduurd. succes

6. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ik heb er ook heel erg veel last van gehad, veel s'nachts dat ik lag te creperen van de pijn.
    Het hoort er allemaal bij ;)

7. sim

sim Niet meer actief

warmte werkt ook mee, ik heb er nu ook meer last van, gewoon lekker alles inje eigen tempo doen met die warmte en genoeg drinken, dat helpt bij mij tenminste.sterkte ;)

8. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Het kan zijn dat het vruchtje zich beter innesteld.
    Ik heb het ook gehad maar dan zo erg dat ik jankend van de buikpijn op d ebank lag!
    We hebben toen een echo moeten laten maken omdat ze dachten dat het een BBZ was maar het vruchtje zat mooi aan de baarmoederwand.
    Het moest wel een stevigere innesteling zijn volgens mn Gyn.
    Kan je idd die menstrautiepijn van hebben.
    Vergeet niet dat er nu ongelooflijk veel gebeurd in je buik!

9. sjouwtje

sjouwtje Actief lid

10 feb 2006
    198
    0
    0
    Huisje aan het water
    ik heb geloof ik tot week 14 nog last gehad van krampen. Vond het ook heel erg onaangenaam. Wat je eraan kan doen weet ik niet. de innestelingspijn heb ik ook gevoeld maar dat was een kort moment, niet wekenlang.

10. sammie01

sammie01 Actief lid

3 apr 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    ik heb er in het begin ook heel erg last van gehad gelukkig is het al minder maar soms nog wel eens van die vervelende steken.
    wat ik deed was losse kleding aan geen strakke spijkerbroek of zo want daar had ik last van en een lekkere kruik tegen mijn buikje aan...
    en lekker op bed gaan liggen.. ik viel soms bijna flauw van de pijn.. kortom rust en geef er aan toe meer kan je niet doen.

11. Norah

Norah Lid

4 jul 2006
    32
    0
    0
    Het is op het moment iets minder, maar daar durf ik niet zo blij mee te zijn, want dat was gister ook zo en toen begon het rond 21.00 uur weer heeeel heftig! Het probleem is ook dat ik niet kan liggen.. ik moet echt in beweging blijven anders voel ik me nog beroerder.. :cry:

Ben vandaag naar de ha geweest en die zei dat ik wel paracetamol mocht gebruiken als het niet meer uit te houden is.. ze had het ook nog over een evt. BBZ, maar nadat ze de baarmoeder had gevoeld leek een inwendige echo haar overbodig..

Enfin, ik hoop dat dit zeer snel stopt want ik kan veel pijntjes hebben maar krampen zijn echt slopend..

Veel sterkte allemaal!!

12. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Kan een warm ekruik geen kwaad tegen je buik??
    DI tomdsat je ook niet in de sauna mag of op de zonnebank..

13. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Je mag gewoon de sauna in als je dat voor je zwangerschap ook deed, ze raden het alleen af als je het niet gewend bent. En zonnebank mag ook alleen niet langer als 15 minuten per keer.

Ik heb een boek over zwangerschap, en daar staat in dat je het beste een warme kruik kan gebruiken om de pijn dragelijker te maken.

groetjes Setje

Deel Deze Pagina