Hoi mama's, Ik ben heel erg ongerust, ik kom net van de verloskundige af. Wij hebben onlangs de 20 weken echo gehad, en nu blijkt dat dit niet goed was. De baby ligt in een stuit, maar bij de meting is de buitenkant van het hoofdje buiten de lijn, en de binnenkant van de hersenen was ook aan de linker lijn. Zijn buikje was klein. Ze zei wel, niet om direct zorgen te maken, maar wij willen een extra meting een extra echo hiervoor. Maar ik maak mij wel zorgen! Zijn hersenen waren oke, maar wel wat aan de linker kant van het lijntje dus niet in het midden, omtrek was te klein, buikje was te klein. Sophia dat is mijn dochtertje was ook erg klein 2700gram bij geboorte had maat 42, ook erg klein haar hoofdje en buik. Maar toch hadden ze toen bij haar niks gezegd, (had toen wel een ander verloskundige) Helaas heb ik bij beide zwangerschap diabetes, maar ik weet het even niet meer. Ik weet dat ik niet moet Googlen (Toch gedaan ) en ik wil graag mijn verhaal kwijt of iemand dit ook meegemaakt heeft? En gewoon ik weet het niet.. ik maak me echt zorgen, waaraan moet ik eigenlijk denken als het een klein hoofd heeft en buikje? want de verloskundige kon mij dat niet vertellen. Omdat ze eerst extra onderzoek willen doen. ZUCHT... ik voel me zo verdrietig
Het middelste lijntje is een gemiddelde. Dit betekend dat niet iedereen op het middelste lijntjr kan zitten sommige kindjes zijn iets kleiner andere iets groter. Kijk een p3 of p97 lijn zijn wel wat uitzonderlijker natuurlijk maar ook dan kan je kindje gewoon gezond zijn alleen een ander formaat hebben. Dat ze extra onderzoek willen doen is alleen maat goed dan kunnen ze uitsluiten of er iets is of je kunt je voorbereiden als er wel iets is. Succes met de onderzoeken em ik hoop dat je zorgen nergens voor nodig zijn!
Mijn zoontje meette ze qua hoofd en buikje ook steeds te klein. Maar mn man heeft ook geen groot hoofs dus ik heb steeds geroepen dat hij t hoofdje van zn vader heedt en dat bleek te kloppen. De buik meette ze niet goed omdat hij in verhouding een lang bovenlijf heeft (ook net als zn vader) daardoor was de omtrek smaller. Ze kunnen dus heel makkelijk verkeerd meeten. Uiteindelijk was hij 3540 gram en niets aan de hand dus (terwijl ze zeiden dat hij dysmatuur zou zijn). Ik zeg natuurlijk niet dat t bij jou ool zo zal lopen. Maar wil wel aangeven dat er enige nuance in zit en het ook verschild van wie er mewt en hoe je kindje ligt. Ik zou me nognjiet te drukaken en rustig alle onderzoeken afwachten.
Hier ook een veel te klein gemeten kindje... Overgedragen aan zkhs... En blijkbaar was er de keer ervoor verkeerd meten waarschijnlijk. Dus wie weet valt het allemaal wel mee. Hou in gedachte dat het met je andere kleintje ook gewoon goedgekomen is. Waarschijnlijk krijg je nu ook extra groeimetingen. Dat kan allemaal geen kwaad. Als er wat is.. Komen ze er heus achter. Maar voorlopig weten ze nog niks. Dus zorgen maken mag.. Meteen in paniek schieten is niet de bedoeling. (Jouw stress schijnt ook invloed te hebben op groei en ontwikkeling.. Dus zolang het niet nodig is... Probeer niet te veel te panieken) En stop met googlen Mensen zetten vooral hun drama-verhalen op internet... Niet hun "ohjee het leek mis maar bleek gewoon prima"-verhalen. Dus dat geeft alleen maar verkeerde signalen.