Hoihoi, We hebben nog alle tijd voor namen en ik ben er van bewust dat we eerst de 12 weken moeten afwachten. Maar toch wil ik jullie mening graag zien! Ik vind namelijk Jack een stoere naam voor een jongen, maar als je weet dat de naam Jack eigenlijk bedrieger betekend, zou jij je kindje dan zo noemen? Alvast bedankt!
Ik vind het een SUPER naam en zou het dus gewoon doen! Jammer genoeg kan m'n vriend het niet goed uitspreken, anders stond ie nog op ons lijstje. Hij maakt er een soort 'Tjek' van.
Ik zou het ook gewoon doen. Ik hecht zelf niet zoveel waarde aan de betekenis, tenzij je de naam kiest om de betekenis. Bijna niemand weet de betekenis ook.
Jack komt toch gewoon van johannes? Maar hoe dan ook, ik zou me daar niet druk om maken, vind het een hele leuke naam en je hoort hem ook nog eens heel weinig!
ik zou het gewoon doen!Wie gaat er nu de betekenis van Jack zoeken als ze de naam horen!gewoon doen ....! Toevallig dat ik achter de betekenis van mijn mannetje kwam!ik zoek da eigenlijk nooit op..
Persoonlijk geloof ik in de kracht van woorden, dat je ook iets over iemand uit kunt roepen. Daarom zou ik de naam Jack niet kiezen, maar op zoek gaan naar een naam met een positieve wens om aan je kindje mee te geven. Ieder zo z'n eigen ding natuurlijk!
Me too! Heleboel namen zijn bij mij afgevallen vanwege de betekenis. Trouwens, vond Jack vroeger ook superleuk, alleen manlief niet, maar toen wist ik de betekenis nog niet. Vind het nog steeds een stoere naam.
ik ken een jack... en dat is inderdaad een bedrieger, hij zou op onze bruiloft komen zingen maar is niet op komen dagen GRRR Maar verder vind ik het een leuke naam hoor.
Als jij die naam leuk vind is het goed toch. volgens mij zijn er maar weinig mensen die zich echt vasthouden aan de betekenis van een naam als het eenmaal gegeven is. En google maar eens, er zijn zoveel verschillende betekenissen wat betreft namen. De mijne betekend op de ene site slang en op een andere beeldschoon. Ik vind dat nogal 2 uitersten van elkaar moet ik zeggen. Dus als jij het mooi vind: gewoon doen!
Gewoon doen hoor! Ik vind het echt een super leuke naam. Een van de namen van ons zoontje is Jacob en dat betekent ook bedrieger. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat vreemd zou vinden. Jacob en ook Jack zijn hele gangbare namen.
Ik vind het ook een erg leuke naam, alleen manlief is tegen omdat hij iemand kent met die naam (is voor mij geen echt goede reden om niet voor een naam te gaan, maar ja, hij moet er wel mee eens zijn, hihi)
ik zou het niet doen, omdat het voor mij de naam dan toch minder leuk maakt. Ik vind de betekenis wel een 2e reden om een naam te kiezen, dus als het niet zo heel bijzonder is, maakt het niet uit. Maar als het heel negatief is, zou het een beetje het mooie ervoor mezelf afhalen als ik het eenmaal wist...
Volgens mij is Jack een afgeleide van James en dat is weer afgeleid van Jacob... En dat betekent de 'toegevoegde' en of '' bedrieger' .. het is maar waar je zoekt.. ik zou lekker kiezen voor Jack en uitgaan van 'toegevoegde'
James, ook leuk! Wat ik ook zat te bedenken is dat mensen als het kindje klein is, dan al snel Jackie gaan zeggen! Dat vind ik nou weer vreselijk!
Kan ik me niet voorstellen! Maar goed... dat zeg niets... mensen zeggen en bedenken de raarste dingen maar het lijkt me onwaarschijnlijk. Heel veel mensen zullen zich toch wel realiseren dat Jacky een meisjesnaam is