Een vraagje aan de mama's met een fietsend kind. Gebruiken jullie kindjes de handrem al of zetten ze de voetjes nog op de grond? Mijn zoontje gebruikt de handrem niet en ik vroeg me af of ze dat eigenlijk op deze leeftijd al moeten kunnen?
Als je de handrem te hard indrukt vlieg je volgens mij voorover. als er ook een terug traprem op zit zou ik (maar dat is persoonlijk) zo lang mogelijk de terugtraprem gebruiken.
De verkoper van de fietsenwinkel waar we haar fiets hebben gekocht zei dat ze die handrem er verplicht op moeten hebben, maar dat het totaal geen nut heeft, omdat de handjes van de meeste kleine kinderen te klein zijn om op die manier goed te remmen.
Haha, hier meestal of terugtrap of voeten op de grond, handrem vind hij nog maar niks, zijn handen zijn nog te klein. Ik laat het maar lekker gaan. Iemand een idee vanaf wanneer ze eigenlijk gaan "kiezen' tussen hand of terugtraprem?
ik wil pertinent geen handrem voor een klein kind , hij heeft nog geen fiets ( krijgt hij als hij 3 jaar wordt) maar het wordt er zeker geen met een handrem. ze gaan dan veel te gemakkelijk over de kop.