late avondfles wel overslaan maar niet de nachtfles

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door odalisk, 14 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. odalisk

odalisk Lid

14 dec 2010
    18
    0
    0
    Hallo, ik heb een vraagje over mijn zoontje van bijna 9 weken oud.
    Hij zit sinds 24 november aan de pepti ivm vermeende koemelkallerchie. Hij zat onder exceem, spuugde heel veel, zeer onrustig, was in 5 weken maar 670 gram aangekomen, etc. Nu met de pepti gaat het een stuk beter. Alles is minder geworden. Hij lacht eindelijk en laat zich van zijn betere kant zien. Nu is het volgende gebeurd. Mijn zoontje krijgt al sinds hij 3 weken oud is 6 x 150 cc. Hiermee ben ik begonnen omdat hij niet te stillen was.
    De fles tijden zijn om en nabij 4 uur, 7 uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur en 23 uur.
    Doordat ik er eventjes door heen zat ben ik vroeg naar bed gegaan en heb de wekker gezet zodat hij om 23 uur zijn flesje kon drinken.
    Alleen ben ik er door heen geslapen. Hij dus ook. Hij heeft toen vanaf half zes ´s avonds tot 1 uur in de ochtend geslapen! Vannacht was het weer zo. Hij heeft om half 8 de laatste fles gehad en werd pas om 4 uur wakker!
    Ik heb gemerkt dat als hij bv de laatste fles vroeg krijgt hij dus langer doorslaapt.
    Hoe kan ik dit veranderen, zodat hij wel de laatste fles krijgt maar niet meer wakker wordt voor de nachtfles? Hij kan dus wel 8 uur zonder voeding. Maar als ik hem om 2200 of 23 uur wakker maakt voor de laatste fles dan komt hij standaard om 4 uur.

Wat te doen hieraan? Ik hoop dat jullie wat weten.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Goedemiddag,

Ik snap inderdaad dat het prettig is als uw kindje gaat doorslapen. Als uw kindje eraan toe is, zou u eventueel wat grotere flesjes kunnen gaan geven. Hierdoor zal uw kindje langer verzadigd zijn en een flesje kunnen laten staan. Helaas is het niet altijd te voorkomen dat een kindje niet meer komt voor een voeding in de nacht.
    U kunt dan 5x200ml (180ml+6schepjes) gaan geven en het nachtflesje kunnen laten vallen.

Succes en mocht u nog vragen hebben horen wij het graag.
    Groetjes Laura

3. odalisk

odalisk Lid

14 dec 2010
    18
    0
    0
    Het gaat mij niet zozeer om de nacht door te slapen, maar ik merk aan hem dat als ik hem een fles voor 21 uur aanbied hij daar langer op doet dan de fles van 23 uur. En dat vind ik raar. Dus dacht ik dat hij dat ook moet kunnen ´s nachts.

Ik heb hem gisteren om 19 uur de fles gegeven, toen om 22 uur en daarna gewoon hem laten komen. Dat werd dus 5 uur. Daar ben ik al tevreden mee. Overigens heeft hij wel een fles van 180 gekregen om 22 uur, wat dan 200 ml is.

Vanochtend om 5 uur gewoon 150 wat dan ong 180 is. En toen kwam hij pas weer om 9,45 helemaal uitgerust en relaxed. Daarna was hij er weer om 13 uur. Heb hem 150 gegeven, maar hij vroeg toch om meer. Heb hem nog 30 extra gegeven en hij was tevreden. Heb hem net de fles gegeven, dat was om 17 uur van 180 + 6.
    De bedoeling is om hem dan om 2100 wakker te maken voor de laatste fles van 180. Ben benieuwd of het goed gaat. Als hij maar gewoon wat meer uurtjes rust krijg, en ik natuurlijk ook.

4. odalisk

odalisk Lid

14 dec 2010
    18
    0
    0
    ik ben erg blij! Mijn zoontje heeft gisteren om 2100 uur de fles van 180 + 6 gekregen en heeft tot 5,45 geslapen. Ik ben gelukkig gisteren om 22.00 mijn bed in gedoken, dus ik heb een goede tuk gemaakt. Dit noem ik nou eens een vervroegd verjaardagskadootje.

Ik hoop maar dat dit doorzet, maar ja voor het zelfde geld is dit een foutje van zijn kant geweest. Is hij vergeten wakker te worden. Ik wacht het maar rustig af. Deze nacht kan mij niet meer worden afgenomen.

5. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Dat is inderdaad een leuk kadootje!
    Fijn dat het goed gegaan is nu en wij hopen met je mee.
    Groetjes Angélique

6. odalisk

odalisk Lid

14 dec 2010
    18
    0
    0
    Ik geloof dat mijn zoontje zijn regelmaat te pakken heeft. Hij krijgt ´s avonds om 21 uur de fles en slaapt door tot 5 a 6 uur. Dat betekend dat ik lekker 7 uur aan een stuk kan slapen. Dat doet een mens goed.

Dank je wel voor de tip om gewoon 5 flessen te gaan geven. Hij vindt het prima, ik dus ook.

Groet

Deel Deze Pagina