te weinig? altijd maar honger..

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door honeyy, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee!

5 weken geleden ben ik bevallen van een mooie dochter.. ze weegt nu ong. 3280gr en mag dus maar 5x 110cc drinken. ook mag ze nu doorslapen. dit is echt te weinig voor haar. ze komt dan om de 3 uur. Ik geef haar nu 5 x 120+4 en dan heeft ze nog honger. Ik kan haar niet nog meer geven. Ook hierop komt ze de nacht niet door. ze komt dan ook om de 3 / 3,5 uur. het zou natuurlijk luxe zijn als ze nu al doorslaapt. :) maar ik merk gewoon dat ze honger heeft.

wat kan ik hier aan doen?

groetjes

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Het is goed om te kijken naar het drinktempo van je kindje, het is belangrijk dat ze ongeveer 20 minuten over een flesje drinkt. Mocht je kindje al rustig drinken, kun je overwegen om een voeding voor hongerige kindjes te gebruiken, maar dat kan alleen als je geen hypo allergene voeding geeft.

Groetjes Eveline

3. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee!

dat zal het dan wel zijn. Ze doet er zon 5/10 min over. Ik heb er een 3 standen speen opzitten (op Aventfles) en ze krijgt hem op stand 1. Welke speen zou ik dan kunnen gebruiken? want uit de Orginele speen die erop zat, krijgt ze bijna niks uit.

liefs x

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Dan kan het inderdaad goed met het drinktempo te maken hebben! Het is helaas moeilijk om zo te zeggen welke speen je het beste kunt nemen, omdat ieder kindje een andere zuigkracht heeft. Het is dus wel even uitproberen wat het beste bij je kindje en de voeding past. Een speen waarbij het drinken te langzaam gaat kun je het gaatje een beetje oprekken met een steriele naald.
    Groetjes Angélique

Deel Deze Pagina