late avondvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door cvm1985, 9 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    hoi hoi,

ik geef mijn dochtertje van 7 maanden nog steeds een late avondvoeding (tussen 22-23 uur).
    Afgelopen avond wilde ze niet dus heb het een keertje laten zitten en ook niet gekolfd. Ze kwam gewoon normale tijd 's morgens (630)
    Blijkbaar heeft ze de late voeding niet meer nodig, ze komt er eigenlijk ook nooit zelf om maar drinkt hem in haar slaap.
    Nu wil ik eigenlijk niet van die voeding af, ivm productie hooghouden, en nog kolven 's avonds laat zou ik niet zitten.
    Mijn dochtertje groeit ook niet zo hard dus eigenlijk vind ik die voeding nog wel fijn als extraatje...Maar wil haar ook niet onnodig storen in dr slaap.

Wat zouden jullie doen?
    1) gewoon blijven geven
    2) niet geven en kolven
    3) niet geven en niet kolven

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Yara krijgt deze voeding ook nog, als ze aan geeft deze niet meer nodig te hebben geef ik het haar ook niet en kolf ik ook niet (heb zon hekel aan kolven) ik ga er dan vanuit dat mn borsten zich weer netjes aanpassen.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Onze dochter (bijna 8mnd) krijgt ook nog een late voeding (23.00/00.00). Komt ze vrij trouw voor, dus geef haar die ook gewoon. Helemaal omdat ze niet al te hard groeit laat ik hem er in. Een hele enkele keer word ze niet wakker voor die voeding, maar komt dan rond 4.00/5.00. (Dan heb ik persoonlijk liever een late voeding ;)).

Maar zoals je zegt dat je dochter niet wakker wordt voor die voeding dan zou ik haar ook niet perse wakker gaan maken. Kolven zou ik in dat geval zelf ook niet doen (maar heb er ook een hekel aan :p) en dan zou ik wel zien wanneer ze voor een volgende voeding komt. Misschien gaat ze vanzelf wel wat extra drinken overdag, of compenseert ze het met de bijvoeding die ze krijgt.

Deel Deze Pagina