'' Late December 2009 mama's ''

Discussie in 'De mama's' gestart door mama 1984, 14 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamma van vijf

mamma van vijf Actief lid

17 jun 2009
    137
    0
    0
    @MissFlower: Ja die broekjes zijn er, maar die zijn per stuk zooo duur en als ik er sowieso al 15 nodig heb, dan kan ik net zo goed aan de pampers gaan. En dat vouwen vind ik niet erg. Dan leg ik Roanna in haar ledikant om te gaan slapen, dan kan ik bij haar gaan vouwen tot ze in slaap valt. :)

@Dior: Die discussies waren niet makkelijk. Liep ze met 16 maanden over de camping, ziet ze een wit hondje met puntoortjes. Zegt ze: "Kijk mam, is poes." Zeg ik: "Nee schat, dat is een hond." Zegt zij weer: "Nee mam, ik zeg is poes." :(:( En zo kan ik wel meer discussies typen... heel vermoeiend.:$:D

Roanna heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen van half twaalf tot half zeven. Ik was wel vanaf drie uur elk uur wakker... :D:D

Jullie nog een fijne zondag.

2. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ Mama van 5: ook een lekkere doorslaper bij jou dus vannacht.. heerlijk he!

3. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    hier slaapt hij nog steeds van half 10 tot half 4/4 uur meestal..

@mamavanvijf: en mp dan?

nou wij gaan zo naar ballorig

4. mamma van vijf

17 jun 2009
    137
    0
    0

Huh?:(:(

5. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ mama van 5: ik denk dat ze de site marktplaats bedoeld..

6. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    haha ja want zie daar ook wel vaak advertenties van een hoop broekjes in 1 koop

Vandaag bij ballorig geweest en was heel gezellig! danisha heeft zich goed vermaaakt en maakte vriendjes daar en kyran gedraagde zich prima! heb hem daar gewoon even aangelegd en ging ook goed!

7. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    @MissFlower Mijn vinger pakt hij al langer. Maar nu graait hij soms naar mijn trui of wat ik aan heb en houd dat vast, of als ik de fles geeft pakt hij met zijn handje mijn hand en duwt de fles naar zijn mond. Het gaat nog wat onhandig maar toch. Hij sabbelt nu ook nog vaker op zijn handje volgens mij gaat tie duimen, net als bij jou Kyran lees ik nu :)

@mama 1984 Die krampjes zijn echt vervelend en ook zo zielig he.

@mamma van vijf Geweldig typ maar meer heerlijk om te lezen! Vervelend dat jezelf om het uur wakker was.

@all Vandaag wat kleertjes van Dex opgeruimt die hem niet meer passen. Vanacht werd hij wakker om 4 en had honger, ook vanmiddag een extra fles moeten geven hij had hongerrr terwijl hij al het max cc en aantal flessen krijgt :$

8. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ missflower: leuk dat danisha zich zo vermaakt heeft...dat is het voordeel van bv he ;) kunt hem zo even aanleggen.

@ dior: ja ik vind het echt zo sneu die krampjes... welke maat heeft Dex nu?

@ all: zo wij hebben goed geslapen vannacht :)
    Ze kreeg de laatste voeding om 22.30 en ik had de wekker gezet om 4.30..maarja weer de wekker uitgedrukt en weer in slaap gevallen.
    Tegen half 7 werd ik wakker en ze lag nog lekker te slapen.. ik heb haar toch maar wakker gemaakt om te voeden.
    Nu ligt ze weer heerlijk te slapen in haar bedje.
    Fijne dag allemaal.

9. mamma van vijf

17 jun 2009
    137
    0
    0
    Ah.. Ik dacht al dat ik MP eerder gezien had. Op MP staan inderdaad heel veel broekjes, maar dit was nog goedkoper en het vouwen is echt niet erg. Ze draagt er nu wel een broekje overheen.. erg leuk.

@Dior: Lang leve mijn weblog...hihi.. :D Daar staan alle discussies en rare uitspraken van mijn kids (en dat zijn er een hoop). Ik was elk uur wakker om te zien dat ik niet dwars door het huilen van Roanna heen zou slapen (is eigenlijk onmogelijk..:$). Vannacht was ze gewoon weer wakker.:(:p

Straks naar het CB. Ben benieuwd hoeveel ze is aangekomen. We moeten bij de CB arts zijn. Ik ken hem/haar niet. Eerder zat mijn eigen huisarts er altijd, maar dat doen ze dus niet meer. Wel jammer vind ik. Ik hoop dat het met de arts ook klikt...8):(

Zo nu eerst de kleine dame in bad doen of in de Tummytub.. en een warme fles maken. :)

Jullie een fijne dag! Ik hoop dat het zonnetje nog doorkomt vandaag.;)

10. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Goedemiddag,

Hier gaat alles prima. Luuk slaapt de laatste tijd best lekker door snachts. meestal van 22.30 tot een uur of 4.
    Nu ligt hij ook weer lekker te slapen. :)

Ga vanavond voor het eerst een slaapzak gebruiken. meneer huilt snachts niet als hij honger heeft maar trapt al zijn dekentjes af en gaat dan op zijn handjes zuigen. Gevolg dat meneer dus ijskoud word. :(
    Vind het wel een beetje eng maar weet niet waarom.

11. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Hier hebben we sinds kort ook 'n slaapzakje voor Hanne. Ik vond juist de dekentjes enger dan 'n slaapzakje, gek genoeg...

12. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @mamavanvijf: nou mooi toch dat het zo lekker gaat.. ik kwam op dat idee omdat ik generatie 2010 zag en daar hadden ze zo'n broekje en deden ze dus zo'n inlegger in die jij ook hebt volgens mij..

@mama1984: jij gaf bij je andere 2 kids toch ook best lang bv? ik vroeg me af wanneer je borsten weer beetje normaal worden?? ze zijn nog steeds erg groot en ik kolf 2x en heb dan totaal ook wel minimaal 800cc als het niet meer is. Zou het daarom zo blijven omdat ik ze 2x leeg kolf en ook nog aanleg in de ochtend en avond/nacht? het lijkt zo stom want mijn rechter is vaak echt een cup groter

13. mamma van vijf

17 jun 2009
    137
    0
    0
    @Sanka: Bij de anderen had ik een slaapzak omdat ik een dekbedje had. Nu heb ik lakentjes en dekens, dus geen slaapzak. Als ze zich straks ook bloot gaat trappelen, tja.. dan dus wel een slaapzak. Dan zorg ik wel dat de armsgaten niet te groot zijn (eventueel met een veiligheidsspeld of draadjes kleiner maken) of neem ik een met mouwen eraan. Blijven ze ook lekker warm.
    Daar is niets engs aan hoor! Laat je weten hoe het is gegaan?:)

@Miss Flower: Die broekjes lijken mij ook wel erg handig hoor, alleen toen ik er naar zocht waren ze haast niet te krijgen. Zelfs nieuw bleek er een wachttijd van 3 maanden te zijn. Die inlegvellen kloppen, hihi... die tip had ik gelezen op de website van Kaatje Katoen. Jammer dat deze niet in een gewone winkel te verkrijgen zijn, want ze houden de billen echt wel droog!;)

Op cb ging alles goed. Alleen mevrouw had geen zin om mee te werken. Ze wilde niet lopen, ze wilde niet haar koppie tillen en toen ze in de ogen wilden kijken, kneep ze die lekker stijf dicht:D:D. Echt mijn dochter. Ze is al ruim 9 pond... zucht... en 54 cm:$:$. Maar heel tevreden. Volgende maand weer... dan voor de vaccinaties.. gats. Vind ik echt niet leuk!:x:x

14. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @sanka: ik vind dekentjes ook enger dan een slaapzakje.. als je gewoon 1 koopt die echt past bij zijn lengte dan is dat veiliger.. zorgen dat hoofd en armgaten goed aansluiten

@dior: ok wat goed zeg! kyran grijpt onbewust wel eens iets vast en ook wel mijn vinger als ik die bij zijn handje doe maar niet dat hij zelf iets pakt.. zie wel aan zijn koppie dat hij het zou willen haha

15. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    oh staat alweer nieuwe reactie haha

@mamavanvijf: haha lekker eigenwijs dus al! wat roanna nu weegt dat was kyran al bij de geboorte hahaha en kan je die velletjes dan niet in een gewone luier leggen? dat bespaart weer een paar luiers per dag haha

16. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    @all

Ik had de deketnjes altijd heel erg kort opgemaakt. En ik had altijd ook nog voor de zekerheid een kruik aan het voeteneind liggen.
    Het slaap zakje past trouwens goed hij kan zelf niet zijn armen intrekken tenmiste zo ziet het erg uit. En hij heeft bij zijn voeten +/- nog 20 cm ruimte over dus echt erin zakken kan niet.
    Maar moet ik er nog een dekentje overheen leggen?

17. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Nee hoor, dat hoeft niet.

@mama van vijf: mal eigenlijk, dat het CB op sommige kinderen dat effect heeft... :D

@Dior: Wat knap dat hij zelf grijpt!

18. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Ben zo bang dat hij het koud krijgt. :(

19. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @sanka: je moet gewoon kijken wat de temp ongeveer is op het kamertje.. hier is het zo'n 18 graden dus als ik dan een dik slaapzakje heb met lange mouwen en dan een pyjama met sokjes aan is dat warm zat.. als je geen mouwen eraan hebt dan zou ik er een lakentje over heen doen.

Hier ligt hij snachts met pyjama in de bakerzak en dan onder lakentje met dekentje en overdag ook alleen dan heeft hij geen broekje aan en doe ik de dekentjes alleen over zijn beentjes

20. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ sanka: Wij gebruiken ook al het slaapzakje... ze trapt ook al haar dekens eraf als ze wakker word.
    Ik doe haar tot nu toe nog wel een dekentje over tot haar middel.

@ mama van 5: lekker eigenwijs meisje dus :)

@ missflower: ja ik heb mijn jongens alle twee 13 maanden gevoed.
    Wanneer je borsten weer een beetje normaal worden?.. ik denk dat dit rond de 6 maanden is (wat ik me kan herrinneren bij mezelf) .. ik heb nu ook nog veel vollere borsten... al worden ze nu al langzaam kleiner in vergelijking met tijdens de zwangerschap.

Deel Deze Pagina